پرسپولیس نیوز: برترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران درباره سفر این تیم به روسیه و آمادگی‌اش برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا مصاحبه‌ای انجام داده است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، درباره تیم ملی ایران، حضور این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و شانس آن برای صعود به مراحل بالاتر این رقابت‌ها، گفت‌و‌گویی انجام داده که در آن کاپیتان سابق تیم ملی به عنوان شخصیتی نام برده است که می‌تواند کارلوس کی‌روش و مردانش را به سمت موفقیت در جام جهانی یعنی اولین حضورشان در مرحله حذفی سوق دهد.

AFC در مقدمه گفت‌و‌گویش با دایی می‌نویسد: تیم ملی ایران مأموریت خود در جام جهانی را با بازی مقابل مراکش در سن‌پترزبورگ آغاز می‌کند و تلاش کی‌روش بر آن است که تیمش را برای اولین بار در تاریخ به مراحل حذفی برساند. با این حال با وجود رقبای سرسختی مانند اسپانیای قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ و پرتغال قهرمان یورو که ایران بعد از مصاف با حریف آفریقایی‌اش باید به مصاف آنها برود، دایی معتقد است که چالش بسیار بزرگی پیش روی مردان کی‌روش قرار دارد.

AFC به نقل از دایی که دو دوره در سال‌‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ با تیم ملی ایران به جام جهانی رفته است، نوشته است: کار بسیار سخت است اما در فوتبال هیچ چیزی غیرممکن نیست. ما هنوز امیدواریم اما در واقعیت شانس‌مان کم است. ثبات به خصوص در دفاع، بسیار مهم خواهد بود اما مهمترین چیز این است که ما از حمایت ۸۰ میلیون حامی برخورداریم. دانستن اینکه ۸۰ میلیون نفر پشت شما هستند، به شما روحیه و انگیزه‌ای فوق‌العاده می‌دهد. شما با چنین حمایتی می‌توانید کارهایی انجام دهید که در حالت عادی شاید از دست‌تان برنیاید. این حمایت به شما برای غلبه بر مشکلات بزرگ و چالش‌های بزرگ کمک می‌کند. چنین حمایتی برای هر بازیکنی یک عامل انگیزشی بسیار بزرگ است.

دایی در ادامه گفت‌و‌گوی خود با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطرات دوران بازیگری‌اش در تیم ملی ایران و حمایتی که از او و هم‌تیمی‌هایش صورت می‌گرفت، اشاره می‌کند و می‌گوید: بازی‌های فراوانی بود که من برای انها احساس خاصی داشتم و دلیل آن هم همین حمایت‌ها بود؛ مثلاً بازی ایران مقابل استرالیا (در انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸) قطعاً یکی از آنهاست یا بازی‌مان مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های آسیای سال ۱۹۹۶ و بازی دیگرمان مقابل همان‌ تیم در جام ملت‌های آسیای پکن در سال ۲۰۰۴٫ در آن دوران که من بازی می‌کردم، برای رقبای ما آمدن به ورزشگاه آزادی به خاطر جوی که داشت بسیار سخت بود. تیم‌های میهمان در آنجا همیشه تحت فشار هستند، چه باشگاهی‌ باشد چه ملی.

برترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران در ادامه گفت‌و‌گوی خود با سایت AFC از مقایسه نسل طلایی که او در کنار بازیکنانی مانند خداد عزیزی، کریم باقری و مهدی مهدوی‌کیا تجربه کرد با نسل فعلی ملی‌پوشان فوتبال ایران، تأکید کرد: مقایسه کردن فوتبال آن روزها با فوتبال امروز آسان نیست. همه چیز متفاوت است اما من نمی‌توانم این را منکر شوم که ما در آن روزها بازیکنان بزرگی داشتیم و الان هم در تیم ملی بازیکنان خوبی داریم. چیزی که من واقعاً نمی‌توانم مقایسه کنم، شور و شوقی است که در آن روزها وجود داشت و الان وجود دارد. به نظر من این دو مقطع خیلی با هم فرق دارند. خیلی چیزها عوض شده، زندگی‌ها عوض شده، عقاید مردم تغییر کرده است. من فکر می‌کنم که در آن روزها شور و شوق مردم و شیوه‌ زندگی‌ آنها خالص‌تر بود. این احساسی است که با نگاه به گذشته نه فقط در بُعد فوتبالی بلکه در  تمام ابعاد زندگی، به من دست می‌دهد. فوتبال فقط بخشی از این ماجراست. زندگی‌ها تغییر کرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)