سرمربی تیم فوتبال داماش گفت: از تلاش بازیکنان تیمم تشکر می‌کنم. ما می‌خواهیم لیاقت‌مان را در لیگ برتر ثابت کنیم.

ایسنا؛ حمید درخشان در آستانه سیزدهمین دیدار تیمش در لیگ برتر گفت: شرایط ما بد نیست و خوب تمرین می‌کنیم. چند بازیکن مصدوم و محروم داریم، ولی امیدواریم که بتوانیم با حضور سایر بازیکنان نتیجه‌ لازم را بگیریم. ما به پیروزی مقابل گهر نیاز داریم و تلاش می‌کنیم که با قدرت در میدان حاضر شویم. همچنین امیدوارم بر خلاف سه هفته‌ گذشته، کم لطفی داوری‌ها گریبان ما را نگیرد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در سه هفته‌ای که هدایت داماش را برعهده داشته توانسته انتظاراتش را برآورده کند؟ گفت: بازیکنان ما خیلی زحمت می کشند و می‌خواهند که خواسته‌های مرا در زمین پیاده کنند. من از آنها به خاطر تلاشی که می‌کنند ممنونم و امیدوارم که این تلاش‌ها تا پایان فصل ادامه داشته باشد تا هفته‌ به هفته‌ بهتر شویم.

درخشان درباره حریف تیمش در دیدار فردا (پنجشنبه) هم اظهار کرد: گهر تیم خوبی است. هر چند در خارج از زمین مشکلات زیادی دارد اما در داخل زمین حریف سختی است. هر تیمی که در زمین بیشتر تلاش کند، برنده می‌شود و مشکلات خیلی در نتیجه‌ موثر نیستند. ما می‌خواهیم شایستگی و لیاقت خود را در لیگ برتر ثابت کنیم.

بازیکن اسبق تیم ملی ایران همچنین درباره تعطیلات پی در پی لیگ برتر گفت: این تعطیلات برای تیم‌هایی که روند رو به رشدی دارند، خوب نیست. تیم‌ها برای آن که روند خوبشان را حفظ کنند باید در جریان مسابقات باشند و تعطیلی باعث می‌شود که روندشان کند شود. آن وقت انتظارات هم از تیم‌ها برآورده نمی‌شود. این تعطیلات به فوتبال ما کمک نمی‌کند، ولی فعلا ناچاریم که برای کمک به تیم ملی شرایط را بپذیریم.

درخشان در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان ایرانی بر خلاف همتایان اروپایی‌شان نمی‌توانند در هفته‌ دو بازی انجام دهند و کیفیت خود را نیز حفظ کنند، خاطر نشان کرد: ریشه سازی فوتبال ما ضعیف است. کارهای بدنی روی بازیکنان انجام نمی‌شود. متاسفانه تیم‌ها 10 روز مانده به لیگ کارشان را شروع می‌کنند. مدیران هم در تعیین مربی و ترکیب تیم تعلل می‌کنند. تیم‌ها حداقل باید شش هفته‌ قبل از لیگ بدنسازی کنند تا آماده مسابقات باشند. بازیکنان هم باید بدانند که در زندگی حرفه‌ای چه ساعتی بخوابند، چه ساعتی غذا بخورند، چه وقت به تمرین بیایند و در مجموع شئونات حرفه‌ای‌گری را رعایت کنند.

وی ادامه داد: هیچ وقت این مسایل را پیگیری نکرد‌ایم و به همین لدیل هم مصدومیت‌ها در فوتبال ما بیشتر از سایر کشورها است. نظم و زندگی حرفه‌ای به باشگاه‌ها کمک می‌کند که بدانند چه بازیکنی را در اختیار دارند و چقدر می‌توانند روی او حساب باز کنند. ملاک فوتبالیست‌های ما نباید فقط گرفتن پول حرفه‌ای باشد، بلکه آنها باید حرفه‌ای فکر کنند و زندگی حرفه‌ای داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال داماش در پایان درباره احتمال برگزاری جام حذفی بدون ملی‌پوشان گفت: اگر این اتفاق بیفتد، بد نیست چون بازیکنان در شرایط مسابقه می مانند. این کار در طول زمان به فوتبال ملی هم کمک می‌کند. به نظرم اگر باشگاه‌ها بپذیرند که بدون ملی‌پوشان خود در جام حذفی شرکت کنند، اتفاق خوبی می‌افتد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)