جمعیت پرسپولیسی ها دست نیافتنی است، گل تیاگو اول شد/کدام باشگاه دنیا تک نفره اداره می شود؟

مرجع خبری پرسپولیس : برنامه شب گذشته 90 كه با بررسي بازي‌هاي هفته سي و يكم ليگ برتر آغاز شده بود، چند موضوع حاشيه‌اي را نيز در خلال آيتم‌هايش داشت.

 

نخستين موضوعي كه به آن پرداخته شد، موضوع اعلام دير هنگام محروميت خلعتبري از بازي مقابل پاس همدان بود كه در اين مورد شجاعي سرپرست ذوب آهن روي خط آمد و از اين كه كميته انضباطي تنها چند ساعت مانده به بازي تيمش مقابل پاس، خلعتبري را محروم كرده و برنامه‌هاي تاكتيكي آن‌ها را به هم ريخته انتقاد كرد.

 

در همين‌باره عزيز محمدي رييس سازمان ليگ كه همزمان ميهمان تلفني برنامه بود، گفت: من هم قبول دارم كه كميته انضباطي بايد زودتر تصميم گيري مي‌كرد، اما اين وظيفه باشگاه و سرپرست است كه قبل از هر بازي وضعيت بازيكنان خود را بررسي كند.

عزيز محمدي همچنين در پاسخ به اين انتقاد فردوسي‌پور كه گفته بود درست نيست فينال جام حذفي ما پس از پايان بازي‌هاي ليگ برگزار شود، چرا كه اين گونه حق تيمي چون تراكتورسازي ضايع مي‌شود گفت: قبول دارم كه فينال جام حذفي بايد قبل از پايان بازي‌هاي ليگ برگزار شود، اما بايد اين نكته را هم در نظر داشته باشيم كه ما در تقويم يك ماه آينده خود هيچ جايي براي برگزاري بازي‌هاي جام حذفي نداريم.

 

در ادامه برنامه صحبت‌هاي افشارزاده و تاج درباره انتخاب سرمربي تيم ملي اميد پخش شد.

دبير كميته ملي المپيك در صحبت‌هايش با انتقاد از فدراسيون فوتبال براي تاخير در انتخاب سرمربي تيم اميد گفت: الان 150 روز از اتمام بازي‌هاي آسيايي مي‌گذرد، ولي هنوز فدراسيون فوتبال مربي تيم اميد را انتخاب نكرده است. تشتت آرا در ميان مسئولان فدراسيون باعث شده كه آن‌ها براي رسيدن به يك گزينه مناسب به نتيجه نرسند. در واقع خرد جمعي به تيم اميد ضربه زده است. ما ديگر زمان زيادي نداريم و مجبوريم آن فردي را كه فدراسيون فوتبال براي تيم ملي اميد انتخاب كرد بپذيريم و از او حمايت كنيم.

مهدي تاج نايب رييس فوتبال هم در اين باره گفت: شايد افشارزاده از روند بازي‌هاي ليگ اطلاعات كافي ندارد كه اين گونه صحبت مي‌كند. در حال حاضر هم ليگ برتر و هم ليگ‌هاي دسته يك و دسته دو و دسته سه در حال پايان يافتن هستند و بازي‌ها آنقدر فشرده دنبال مي‌شود كه اگر هم تيم ملي اميد يك سرمربي داشت نمي‌توانستيم براي آن اردوي تداركاتي بگذاريم. در عين حال كي‌روش با چند گزينه براي هدايت تيم ملي اميد از جمله يك گزينه خارجي صحبت كرده و در روزهاي آينده مربي اميد را انتخاب خواهيم كرد.

فردوسي پور در ادامه برنامه به موفقيت تيم ملي فوتبال دانش‌آموزي ايران در بازي‌هاي جهاني برزيل پرداخت و ضمن تمجيد از توجه به فوتبال پايه و مدارس انتقادهاي را به دبير فدراسيون ورزش‌هاي دانش‌آموزي وارد كرد.

مجري 90 در صحبت با ارميان دبير فدراسيون ورزش‌هاي دانش‌آموزي، با اشاره به اين كه سايت بازي‌هاي جهاني برزيل را زير و رو كرده است و يكي دو موضوع در آن پيدا كرده كه بايد بررسي شود به او گفت: در حالي كه در قوانين اين بازي‌ها آمده بود كه همه بازيكنان يك تيم بايد از يك مدرسه باشند، اما ايران، تيم ملي خود را به اين بازي‌ها فرستاده بود و اين بر خلاف قوانين است.

ارميان در پاسخ گفت: ما براي اين كه بتوانيم بازيكنانمان در اردوهاي مشترك كنار هم باشند، مجبور شديم كه از نقاط مختلف كشور آن‌ها را جمع كنيم و ذيل نام مدرسه «پويندگان ورامين» آن‌ها را در مسابقات شركت دهيم كه فردوسي پور هم در پاسخ گفت: من هم همين را مي‌گويم و ايران نبايد براي حضور در اين مسابقات اين تخلف را مرتكب مي‌شد كه ارميان نيز بار ديگر همان جمله خود را تكرار كرد و بحث ميان او و فردوسي پور به يك سوال و جواب تكراري كشيد كه مجري 90 بالاخره گفت، ما دو نفر با يكديگر به نتيجه نمي‌رسيم و بهتر است بحث را همين جا قطع كنيم.

فردوسي پور در ادامه برنامه اش، صادق درودگر مشاور مالك باشگاه استيل آذين را روي خط آورد و درباره شايعه مالكيت اين باشگاه توسط شركتي ديگر پرس و جو كرد و اين نكته را هم گفت كه امير مهريزي، مدير عامل پيشين استيل آذين، هم اين موضوع را قبول داشته است. درودگر در پاسخ گفت: اين موضوع صحت ندارد و اصلا چطور مي‌شود كه يك شركت حاضر شود هزينه‌هاي ميلياردي يك باشگاه را پرداخت كند.

پس از اين بخش محمد حسن انصاري فرد، مديرعامل باشگاه راه‌آهن روي خط آمد و با انتقاد از داوري بازي‌هاي تيمش در سه هفته گذشته اظهار كرد: متاسفانه در سه بازي گذشته مشكلات داوري عليه تيم ما بوده است. در بازي با راه‌آهن كه آن اتفاق‌هاي عجيب و غريب افتاد. در بازي استقلال هم محمدي بايد اخراج مي‌شد و در بازي با استيل آذين هم داور اشتباهاتي را داشت. واقعا بازي‌هاي آخر حساس و سرنوشت ساز است و من از داوران خواهش مي‌كنم كه دقت بيشتري داشته باشند . من اطمينان مي‌دهم كه تيم‌مان در ليگ مي‌ماند البته اگر داوري‌ها ديگر مشكلي نداشته باشد.

نكته جالب در برنامه 90 ديشب اين بود كه فردوسي پور در بخش دوربين 90 پيام يكي از مخاطبان خود را خواند كه در آن آمده بود در برنامه‌اي كه سرمربي ملوان و مديرعامل تراكتورسازي با يكديگر بحث لفظي پيدا كرده بودند، يك نفر از صداي اين دعوا از خواب بيدار شده و همان لحظه متوجه شده كه خانه‌اش دچار گازگرفتگي شده است و به اين ترتيب 90 نجات بخش آن فرد شده بود.

 

در بخشی دیگر از برنامه کار زیبای باشگاه نفت تهران به نمایش گذاشته شد که از کودکان سرطانی موسسه محک پیش از بازی با پرسپولیس تجلیل به عمل آوردند. نکته جالب اینجاست که یکی از این کودکان نتیجه مسابقه را پنج بر صفر به نفع پرسپولیس پیش بینی کرد!

 

فردوسی پور در بخش دیگری از این برنامه اعلام کرد که اوضاع بیماری ناصر حجازی رو به وخامت گذاشته و برای اون آروز شفای عاجل می کنیم . همچنین گزارشی در این زمینه تهیه کرده بودیم که به “دلایلی” موفق به پخش آن نشدیم.

 

در بخش بعدی و در حاشیه بازی پرسپولیس و نفت تهران گزارشی از محمد دادکان پیشکسوت پرسپولیس و رئیس سابق فدراسیون فوتبال پخش شد که در آن دادکان گفت : مطمئن باشم که صحبت هایم را پخش می کنید؟ سپس ادامه داد می خواهید بدانید چرا ورزشگاه های ما خالی است؟ برای اینکه مسئولان ورزش می خواهند خالی باشد . شما ببینید چرا باشگاه پرسپولیس دو سال است که هیئت مدیره ندارد و تک نفره اداره می شود. مگر می شود یک باشگاه را یک نفره اداره کرد؟ اگر امکان دارد پس چرا هیچ باشگاه بزرگی در دنیا این کار را انجام نمی دهد؟ شش سال است که قرار است این باشگاه وارد بورس شود اما فقط حرف می زنند.

 

این صحبت های دادکان در حالی پخش شد که تنها لحظاتی از خوش و بش دادکان با گزارشگر نود به تصویر کشیده شد و پس از آن هنگام پخش صحبت های وی تصاویر نامربوطی از سکوهای ورزشگاه آزادی و اسکوربرد ورزشگاه پخش شد تا گزارش به پایان رسید.

سوال برنامه 90 نيز اين بود كه “كدام يك از گل‌هاي هفته سي و يكم ليگ برتر زيباتر بوده” كه  پس از شرکت نزدیک به دو میلیون نفر در این نظرسنجی مخاطبان  برنامه با رای 48 درصدی خود گل تیاگو فراگو بازیکن تیم پرسپولیس را برگزیدند.

 

پس از گل تیاگو ،  گل آرش برهاني نيز با 30 درصد آراء دومين گل برتر شناخته شد و گل مهدي كياني (تراكتورسازي) سوم شد. گل های زیبای دیگر این هفته را گل های علي احمدي (ذوب آهن)، ادينيو (مس كرمان) ، نوروزي (فولاد) به ثمر رسانده بودند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)