مرجع خبری پرسپولیس : بهروز رهبری‌فرد کاپیتان سابق پرسپولیس از عملکرد سرخپوشان تهرانی در دربی تهران به هیچ عنوان رضایت ندارد و مدعی شد که تیم محبوبش را تا حالا اینقدر ذلیل ندیده است.

 

او معتقد است که حمید استیلی اگر به فکر خودش نیست و واقعا پرسپولیس را دوست دارد بهتر است خودش از تیم برود تا سرخپوشان بیشتر از این لطمه نخورند. صحبتهای رهبری فرد در گفتگو با ایپنا، را در ذیل می‌خوانید:

*دربی 71 تهران را چطور دیدی؟

 

– پرسپولیس را هیچ وقت اینقدر ذلیل ندیده بودم. استقلال 2 تا به تیر زد، 2 گل زد و چند موقعیت خوب دیگر هم داشت اما پرسپولیس فقط روی یک حادثه و خلاقیت علی کریمی یک پنالتی گرفت که آن هم گل نشد. غلامرضا رضایی و جواد کاظمیان در زمین چه کار می‌کردند؟ تیم خلاقیت نداشت و هیچ برنامه‌ای نداشتند. فوتبال یک بازی گروهی است و وقتی کل  تیم خوب نیست می‌شود از کسی توقعی داشت. پرسپولیس در این بازی هیچی نداشت و برنامه‌ای از این تیم ندیدیم.

 

*همه نگاهها در این بازی به علی کریمی بود و به نظر می‌رسد برنامه پرسپولیس رساندن توپ به او بود؟

– یک هفته قبل از دربی می‌گفتند که علی کریمی نقطه قوت پرسپولیس است اما تیم اینقدر بد بودکه کریمی هیچ کاری نمی‌توانست انجام بدهد چون یک نفره نمی‌شود مقابل 11 نفر برنده شد. اگر در فوتبال یک نفره می‌شد کاری کرد که اسمش کشتی یا تکواندو می‌شد.

 

*به نظر می‌رسد خیلی عصبانی هستی؟

– صد رحمت به زمان ما. دوران ما می‌گفتند علی اصغری بازی می‌کنید و به پروین و ابراهیمی می‌گفتند که سنتی هستید. آقا ما آنالیزور و کامپیوتر نخواستیم، بیاید تو زمین و فوتبال بازی کنید. مگر ما آنالیزور داشتیم و از این کارها می‌کردیم؟ یکسال است که می‌دانند فرهاد مجیدی آماده است و باید کنترل شود و از کار بیفتد اما این کار را نکردند و مجیدی گل زد. پس اینها چه فیلمی را دیده‌اند و آنالیز کرده‌اند؟ مگر علی پروین به جز تحریک کردن ما با یک سری الفاظ خاص که قابل گفتن نیست، کار دیگری می‌کرد؟

 

*خط دفاع پرسپولیس در این دیدار چطور بود؟

– شما وقتی می‌گویید پرسپولیس من باورم نمی‌شود که این تیم پرسپولیس باشد چون تیمی که از 7 بازی یک برد و 6 امتیاز دارد و در رتبه پانزدهم است مرا یاد مس سرچشمه می‌اندازد نه پرسپولیس. بهتر است این سوالها را از خود بازیکنان بپرسید اما یک سری بازیکن هستند که آدم از آنها توقع دارد.

 

یک بازیکن باتجربه مثل نصرتی هست که آدم می‌گوید اگر بقیه اشتباه کنند او هست و جبران می‌کند اما بزرگترین  اشتباه روی گل او حریف را نصرتی مرتکب شد. در این چند روزه همه گفته‌اند که هر تیمی خط هافبک بهتری داشته باشد برنده می‌شود اما به نظر من خط دفاع 2 تیم نتیجه بازی را رقم زدند چون خط دفاع استقلال خیلی باهوش بود اما دفاع و گلر پرسپولیس خیلی پراشتباه ظاهر شدند.

 

*استیلی پس از این باخت هم اعلام کرده شرمنده هواداران شدیم، این مسائل تا چه زمانی باید  ادامه داشته باشد؟

– قبل از دربی هم گفتم که استیلی آدم باهوش و با  تعصبی  است و اگر روزی متوجه شود که نمی‌تواند با پرسپولیس موفق شود خودش می‌رود. الان این حرف استیلی کلیشه‌ای شده. گفتند تا هفته پنجم فرصت بدهید که مردم فرصت دادند، دربی هم گذشت اما چه اتفاقی افتاد.

 

پارسال هم پرسپولیس دربی را باخت اما مردانه بازی کرد و باخت. امسال پرسپولیس در دربی هیچ برای گفتن نداشت و باخت. فکر می‌کنم بهترین تصمیم را استیلی  می‌توان بگیرد. حالا می‌خواهید چه بگوید؟ بگوید که تا هفته دهم یا دوازدهم فرصت می‌خواهد؟ من همیشه دوست دارم پرسپولیس دست پرسپولیسی‌ها باشد و هر پرسپولیسی که بالا سر تیم باشد ما حمایتش می‌کنیم اما تا زمانی که دل هواداران را شاد کند.

 

*استیلی حتی حاضر به استعفا هم نیست و رسما اعلام کرده که استعفا نمی‌دهم، در  این رابطه چه نظری داری؟

– رفاقت خیلی خوب است و خودم آدم رفیق‌بازی هستم. کاشانی و استیلی خیلی با هم رفیق هستند اما با احساسات یک ملت نمی‌شود بازی کرد. هواداران دیگر این رویه را تحمل نمی‌کنند و بهترین تصمیم این است که کادر فنی عوض شود  تا به تیم شوک وارد شود.

 

نمی‌شود که 25 بازیکن را عوض کرد اما می‌شود کادر فنی را عوض کرد. در سال 75 در هفته‌های اول ما هفتم یا هشتم جدول بودیم که آقای عابدینی به تیم شوک وارد کرد و استانکو را آورد و همان سال قهرمان شدیم چون به تیم شوک خوبی وارد شد و با سیستم جدیدی کار کردیم و نتیجه گرفتیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)