در هفته آخر اولین دوره لیگ برتر پرسپولیس به شکلی عجیب و دراماتیک جای استقلال را در صدر جدول گرفت و قهرمان شد.

هفته آخر اولین دوره لیگ برتر در روز هفتم خردادماه ۱۳۸۱ برگزار شد. استقلال با ۴۸ امتیاز صدرنشین بود و با یک تساوی قهرمان می شد و پرسپولیس با ۴۶ امتیاز در جایگاه دوم قرار داشت. آبی‌پوشان تهرانی باید در انزلی به مصاف ملوان پایین جدولی می‌رفتند و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان فجرشهید سپاسی شیراز بود.

استقلال در انزلی غافلگیر شد و در همان نیمه نخست روی اشتباه هادی طباطبایی گل خورد و از حریف خود عقب افتاد. در سوی مقابل  اما پرسپولیس نیاز به برد داشت چون تفاضل گل آبی‌ها بهتر بود. تا اواسط نیمه دوم خبری از گل برای شاگردان علی پروین نبود تا اینکه تعویض طلایی این تیم نقش قهرمان را بازی کرد.

ابراهیم اسدی، کرنر ارسال شده از سوی حامد کاویانپور از سمت راست را با یک ضربه سر عالی وارد دروازه حریف کرد و ۳۰ هزار نفر را غرق در شادی کرد. سرخپوشان تهرانی با ۴۹ امتیاز قهرمان لیگ می‌شدند اگر در انزلی نتیجه تغییر نمی کرد. جایی که استقلال چند فرصت ایده‌آل داشت ولی هرکدام به طریقی از دست رفت. در این سو نیز تیم تغییر پیدا کرده پرسپولیس از گل زده خود محافظت کرد.

سوت پایان در تهران، کمی دیرتر از انزلی زده شد. پرسپولیس در حالی به مقام قهرمانی اولین دوره لیگ برتر رسید که کسی فکرش را نمی‌کرد. آنها با مشکلات مدیریتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند و چند ستاره خود را از دست داده بودند ولی با این حال از غفلت رقیب سنتی و پرستاره خود بهره بردند و به عنوان قهرمانی رسیدند. در آن فصل سهراب انتظاری با ۹ گل زده بهترین گلزن پرسپولیس شد.

سرخپوشان پس از آن چهار بار دیگر نیز فاتح لیگ برتر شدند ولی از اولین جامشان ۱۸ سال می گذرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)