پرسپولیس نیوز : فصل 92-1391 بیشتر بازی های تراکتورسازی تبریز قبل از  استقلال برگزار شده اما کسی اعتراض نکرد!

باشگاه تراکتورسازی به عدم برگزاری مسابقاتش همزمان با تیم پرسپولیس اعتراض کرده و نامه رسمی خود را به سازمان لیگ ارسال کرده است. امیر قلعه نویی سرمربی این تیم هم گفته "هیچ جای دنیا اینطور نیست. ما روز گذشته به برگزاری دیدارهایمان یک روز زودتر از پرسپولیس اعتراض کردیم؛ هیچ کجای دنیا اینطور نیست که دو تیم رقیب طوری بازی کنند که یکی از نتیجه دیگری خبر داشته باشد."

 

امیر قلعه نویی در فصل 92-1391 سرمربی استقلال بود و بد نیست مروری به اتفاقات این فصل از لیگ برتر داشته باشیم. این فصل با قهرمانی استقلال با 67 امتیاز به پایان رسید و تراکتورسازی تبریز (تیم کنونی امیر قلعه نویی) با کسب 65 امتیاز دوم و سپاهان با 64 امتیاز سوم شدند و بقیه تیم ها دارای اخلاف زیادی با این سه تیم بودند و شانس قهرمانی کمتری داشتند.

 

آمار توصیفی این فصل نشان می دهد که در مقایسه دو تیم استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، شاهد اتفاق عجیبی هستیم به طوری که استقلال 24 بازی خود را بعد از بازی تراکتورسازی انجام داده و در مقابل تراکتورسازی تنها 4 دیدار را بعد از بازی استقلال تهران انجام داده است و 6 دیدار آنها همزمان (با احتساب دو بازی رودررو) انجام گرفته است.

 

آمار مشابهی نیز در مقایسه مسابقات دو تیم استقلال و سپاهان وجود دارد؛ به طوری که استقلال تهران 24 بازی خود را بعد از بازی سپاهان اصفهان انجام داده و در مقابل تیم سپاهان تنها 6 دیدار را بعد از بازی استقلال انجام داده و 4 دیدار آنها همزمان (با احتساب دو بازی رودررو) انجام گرفته است.

 

نکته جالب دیگری نیز در جدول مسابقات دیده می شود و در هفته سی و یکم استقلال بازی خود را 5 روز بعد از سایر تیم ها انجام داد. در این فصل استقلال قهرمان شد و نه تنها نسبت به تمام تیم ها، اکثر مسابقات خود را با اطلاع از نتیجه سایر مسابقات انجام داد، بلکه در مقایسه با دو رقیب اصلی و رقیب سنتی نیز چنین آماری وجود دارد.

 

حال سوال اینجاست، چرا آقای قلعه نویی در حمایت از تیم کنونی خود یعنی تراکتورسازی، اعتراض می کند، در حالی که تنها چند فصل پیش چنین اعتراضی برای حمایت از تیم تراکتورسازی تبریز که فقط با اختلاف دو امتیاز قهرانی را از دست داد نداشت و از شرایطی که برای تیم سابقش استقلال وجود داشت کاملا رضایت داشت!

* بهمن عسگری

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)