مرجع خبری پرسپولیس : در بازى ۲ تيم شهردارى تبريز و پرسپوليس اتفاقاتى رخ داد كه باعث نگرانى اهالى فوتبال و طرفداران پر تعداد آن شد.


بازگويى آنكه در ورزشگاه يادگار امام(ره) مشهد تبريز چه مسائلى پيش آمد، شايد تكرار مكررات باشد اما مهم اين است كه امروز قرار است كميته انضباطى فدراسيون فوتبال در اين خصوص تشكيل جلسه داده و در خصوص آن تصميم گيرى كند.

 

بدون شك گزارش هادى دزفولى ناظر بازى تبريز در روند تصميم گيرى جلسه امروز مى تواند نقش بسيار زيادى داشته باشد، گزارشى كه تسليم كميته انضباطى فدراسيون فوتبال شده و قرار است عصر امروز براى حاضران در جلسه قرائت شود.اتفاقات انجام شده در زمان ديدار ۲ تيم شهردارى تبريز و پرسپوليس آنقدر واضح و مبرهن است كه قطعاً مسئولان كميته انضباطى را با مشكلات چندانى روبرو نخواهد ساخت، خصوصاً اينكه بدانيم، هادى دزفولى ناظر بازى تبريز در گزارش خود درباره آن بازى چه آورده است.

 

دزفولى در بخشى از گزارش خود آورده است: هواداران منتسب به تيم شهردارى تبريز از دقيقه يك تا دقيقه ۹۰ بازى به على دايى و كريم باقرى فحش و ناسزا مى گفتند، ضمن اينكه در دقايق پايانى دامنه شعارهايشان داور بازى را نيز در برگرفته بود.ناظر بازى شهردارى تبريز و پرسپوليس در بخش ديگرى از گزارش خود پرتاب سنگ و كلوخ را نيز تاييد كرده و آورده است، اين سنگ و كلوخ ها در اندازه هاى مختلف در طول بازى به زمين پرتاب مى شد كه بازيكنان خيلى خوش شانس بودند كه از اين بابت مشكلى براى آنها به وجود نيامده .

 

دزفولى علاوه بر اين حرفها كه در گزارش خود آورده است، به عنوان يك داور قديمى فوتبال مى گويد: پيش تر از اينها تماشاگران فوتبال تبريز در زمره بهترين هاى فوتبال ايران بودند، اما الان اعتراف مى كنم كه سكوهاى ورزشگاه تبريز نياز به يك بازنگرى داشته و بايد با يك فرهنگسازى دوباره آن را به روزهاى خوب گذشته اش برگردانم.گزارش ناظر بازى شهردارى تبريز و پرسپوليس و فيلم هايى كه از آن بازى به دفعات تا امروز از شبكه هاى مختلف تلويزيونى پخش شده و قرار است بخش ديگرى از آن هم امروز و در جلسه كميته انضباطى پخش شود، قطعاً كار را بر ميزبان تبريزى سخت خواهد كرد.

 

على دايى و كريم باقرى در آن ديدار به جرم آذرى زبان بودن، مورد غضب تماشاگران حاضر در ورزشگاه قرار گرفتند، در حالى كه واقعاً حق آنها اين نبود. در سخت ترين شرايط نبايد فراموش كنيم كه على دايى و كريم باقرى از افتخارات فوتبال ايران و آذربايجان هستند بازيكنانى كه بهترين سالهاى عمرشان را براى سربلندى فوتبال اين سرزمين سپرى كرده و براى فوتبال ايران افتخارات بسيارى را رقم زده اند.شايد اين كمترين انتظار كسانى چون على دايى و كريم باقرى از همشهريان خودشان باشد كه مورد هجوم كلامى واقع نشوند. بر فرض مثال اگر اتفاق اشتباهى هم در تهران رخ داده است، نبايد تركش هاى آن در تبريز گريبان سرمربى و سر گروه تيم فوتبال پرسپوليس را بگيرد.

 

در روزهايى كه هنوز بحث بر سر آن بازى و اتفاقات ورزشگاه يادگار امام(ره) بر سر زبانها باقى مانده است، قرار است امروز كميته انضباطى در خصوص آن اتفاقات تشكيل جلسه داده و در پايان آن هم تصميمات خودش را به اصحاب رسانه اعلام كند.قطعاً در جلسه امروز كميته انضباطى نمايندگانى نيز از ۲ تيم شهردارى تبريز و پرسپوليس هم حضور خواهند داشت تا به نوعى به دفاع از خود بپردازند كه قطعاً اين قسم كارها چندان در صدور راى از سوى مسئولان كميته انضباطى تاثير نخواهد گذاشت. بلكه راه را براى صدور راى نهايى هموار خواهد كرد.اينكه شهردارى تبريز از بازى در حضور تماشاگرانش در تبريز محروم بشود و يا اينكه نشود، چندان چاره كار نيست، چرا كه هيچ كس فوتبال بدون تماشاگر را دوست ندارد و تيمهاى تبريزى نيز از اين قاعده مستثنى نيستند.

 

بلكه بايد دراين خصوص و جهت اينكه ديگر فوتبال ايران شاهد چنين اتفاقاتى نباشد، يك راهكار اصولى را ارائه داد.كميته انضباطى فدراسيون فوتبال در خصوص چنين اتفاقاتى نبايد در نقش يك مسكن وارد كارزار شود، بلكه بايد با ريشه يابى دقيق مسائل كارى كند كه ريشه بى حرمتى ها و حريم شكنى ها در ورزشگاهها خشكانده شود.

 

كارى كه اگرچه سخت بنظر مى رسد اما قطعاً غير ممكن نخواهد بود.كميته انضباطى فدراسيون فوتبال امروز در شرايطى در خصوص بازى شهردارى تبريز و پرسپوليس تصميم گيرى مى كند كه سرخپوشان عصر روز گذشته براى حضور در يك اردوى يك هفته اى عازم جزيره كيش شده اند، تا بلكه توانسته باشند با اين سفر تا حدود زيادى از حاشيه ها فاصله گرفته باشند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)