پرسپولیس برنده دربی می شود

مرجع خبری پرسپولیس : رضا شاهرودی چپ پای کلاسیک و محبوب پرسپولیس در دهه هفتاد که همچنان جایگاه خاصی در نزد هواداران سرخ دارد از جمله چهره­های شاخص تیمش در داربی هایی که حضور داشت به شمار می رفت.

 

بازی چهارشنبه یا به عبارتی داربی هفتادم را چگونه می بینی؟

به نظر من شرایط این مسابقه با سایر دیدارهای دو تیم در لیگ برتر یا جام حذفی فرق دارد، تجربه ثابت کرده نمی توان با توجه به بازی های قبلی دو تیم، در مورد نتیجه این داربی اظهار نظر کرد و جالب اینکه هر گاه این ذهنیت در نزد هواداران دو تیم ایجاد شده که استقلال به لحاظ نفرات و یا جایگاهش در جدول نسبت به پرسپولیس شرایط بهتری دارد.، پرسپولیس هم فوتبالی و هم به لحاظ نتیجه، موفق­تر عمل کرده است و با توجه به شرایط کنونی پرسپولیس برنده این بازی است.

 

نقاط قوت دو تیم را در کجا می بینی؟

دو تیم به لحاظ نفرات خط میانی و حمله شرایط خوبی دارند و این­ نقطه قوت دو تیم به شمار می رود که این موضوع مطمئنا بر جذابیت های داربی هفتادم خواهد افزود اما استقلال در خط دفاعی آسیب پذیر­تر است.

 

 

دوست نداری این بازی را از نزدیک ببینی؟

قلبا دوست دارم کنار هواداران دو آتیشه پرسپولیس، نه در جایگاه شاهد این مسابقه باشم ولی در حال حاضر در تهران نیستم و به همراه خانواده در تعطیلات نوروزی به سر می­برم ولی با توجه به اشتیاقی که نسبت به تماشای این دیدار دارم ممکن است زودتر از موعد مقرر به تهران برگردم و در ورزشگاه آزادی کنار هواداران باشم.

 

فکر می کنی چرا شاهرودی هم چنان نزد هواداران تیمش محبوب است؟

خوب طبیعی است که اگر در زمان بازیگری در پرسپولیس یا استقلال نمایش خوبی در مستطیل سبز ارائه نداده باشی، بعد از پایان فوتبال­ات کمتر از شما یاد می کنند از طرفی چند سالی است که بیشتر بازیکنان دو تیم فقط تا زمانی که پیراهن یکی از این دو باشگاه را بر تن نکرده اند تلاش می کنند تا به این مهم دست یابند ولی متاسفانه وقتی به آن می رسند تصور می کنند به آخر خط رسیده اند و با خاطری آسوده بیشتر از ارائه توانائیشان به فکر ادامه حضور و حفظ پیراهن پرسپولیس و استقلال هستند. من سعی می کردم همیشه در زمین همان چپ پای محبوب هواداران باشم و برای تیم پرسپولیس موفقیت به ارمغان آورم. ضمن اینکه اگر فقط به مستطیل سبز فکر می کردم جایگاه بهتری نیز در جمع فوتبال دوستان کشورم داشتم.

 

پس خودت هم قبول داری که شاهرودی قدر خودش را ندانست؟

البته یک نکته را نباید فراموش کرد قبل از اینکه بازیکنان این دو تیم بخواهند سراغ مسائل حاشیه­ای بروند با توجه به حساسیت و ذهنیت هایی که جامعه ما به بازیکنان پرسپولیس و استقلال دارند، حاشیه ها سراغ آنها خواهد آمد. با این حال این هنر بازیکن است که تا چه اندازه برابر حاشیه ها دوام بیاورد. بنده نیز اکنون که از فوتبال خداحافظی کرده­ام متوجه شدم که در زمان بازیگری­ام اگر فریب زرق و برق حاشیه­های خارج از زمین فوتبال را نمی خوردم بسیار موفق­تر از شرایط کنونی بودم. ضمن اینکه خدا را شکر می­کنم تن خود و خانواده ام سالم است و محتاج کسی نیستم.

 

چه خاطرات تلخ و شیرنی از داربی هایی که در آن حضور داشتی، داری؟

شیرین ترین خاطره ام به پیروزی یک بر صفر سال 77 بر می­گردد که با سانتر دقیقی که انجام دادم مهدی هاشمی نسب تک گل بازی را به ثمر رساند ولی تلخ ترین آن به داربی سال 73 مربوط می شود که در دقیقه 65 و در شرایطی که دو بر صفر از استقلال جلو بودیم، از زمین اخراج شدم. در آن مسابقه استقلال باید 6 تایی می شد که متاسفانه بر اثر اشتباه داوری بنده از زمین اخراج شدم و بازی 2 بر 2 مساوی شد و فدراسیون نیز ما را سه بر صفر بازنده کرد.

 

خوب شاید مستحق اخراج بودی و باالاجبار پرسپولیس باید ده نفره بازی می کرد؟

در نیمه اول کارت زرد ناحقی دریافت کردم که وقتی از قلعه نوعی و فکری عبور کردم، فکری روی من خطا کرد و در کمال تعجب داور به من کارت زرد داد ولی مستحق در یافت کارت زرد دوم در نیمه دوم بودم زیرا روی تقوی خطا کردم و چون نیمه اول یک کارت زرد داشتم با کارت زرد دوم از زمین اخراج شدم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)