روزه‌خواري و عدم تعظيم شعائر اسلامي از سوي كريمي
مرجع خبری پرسپولیس : بازيكن تيم فوتبال استيل آذين كه از تيم ملي اخراج شده بود، از تيم باشگاهي استيل آذين هم اخراج شد.

 

علي كريمي كه به دليل بي نظمي و توهين به افشين قطبي، از اردوي تيم ملي در اتريش اخراج شد و در فهرست جديد تيم ملي هم جايي برايش باقي نمانده بود، از باشگاه استيل آذين هم اخراج شد.

 

اين بازيكن كه در اين روزها انواع رفتارها و صحبت‌هاي غيرمتعارف را از خود بروز داده كه در حيطه تعريف وظايف يك بازيكن نيست، اين بار از باشگاهش اخراج شد. دليل اين اقدام باشگاه، روزه خواري كريمي و توهينش به مسئولان طرح منشور اخلاقي است كه به نظر مي‌رسد پاياني بر عصيان‌هاي جديد وي باشد.

 

اين اتفاق در حالي روي داد كه روز گذشته سايت افكار نيور در خبري عنوان كرد: “كاپيتان تيم فوتبال استيل آذين روز گذشته در جريان تمرين پيش از بازي اين تيم بعد از انجام حركتي ناپسند، به بعضي متوليان منشور اخلاقي سازمان ليگ توهين كرد. كريمي بعد از اين حركت، با نصيحت مسئولين مواجه شد كه بعد از صحبت هاي مسئولين استيل آذين، اين بازيكن بار ديگر به كار خود ادامه داد؛ اين در حاليست كه هنوز هيچ عكس العملي از سوي حسين هدايتي رخ نداده است. ”  

 

البته دبير ستاد منشور اخلاقي ديروز  كرد: “تا گزارش توهين علي كريمي در تمرين استيل آذين به ما نرسد، نمي‌توانيم تصميم‌گيري كنيم. تا كنون گزارشي از اين موضوع به سازمان ليگ نرسيده است. اگر چنين اتفاقي افتاده باشد، بايد به صورت مستند به ما برسد. اگر اين گزارش به سازمان ليگ برسد، استعلام اين خبر را از آقاي صافي معاونت فرهنگي باشگاه استيل آذين خواهيم گرفت و سپس تصميم گيري خواهيم كرد. ”

 

علي كريمي كه اكنون از تيم ملي هم اخراج شده، به عنوان بازيكني نظم‌گريز و با اخلاق تند و خودمحورانه مشهور است. وي بارها عليه مديران و بزرگان فوتبال ايران موضع‌گيري‌هاي نادرستي داشته كه با برخورد قاطع مواجه نشده است.

 

باشگاه استيل آذين دلايل اخراج را اعلام كرد:

 

در متن بيانيه صادره از سوي روابط عمومي باشگاه استيل آذين درباره تخلفات كريمي و اخراج اين بازيكن از استيل آذين آمده است: باشگاه فرهنگي ورزشي استيل آذين وظيفه خود مي داند در مقابل عدم تمكين در اجراي مقررات و حرمت شكني و تظاهر به روزه خواري آقاي علي كريمي، يكي از بازيكنان تيم فوتبال اين باشگاه و عدم رعايت شئونات ماه مبارك رمضان در جريان تمرين به وظيفه ديني و قانوني خود عمل ننموده و اخراج اين بازيكن را اعلام نمايد.

 


در ادامه امده است: از آنجايي كه تعظيم شعائر الهي و حرمت نهادن به مقدسات دين مبين اسلام در اولويت باشگاه فرهنگي ورزشي استيل آذين قرار دارد و متاسفانه اين موضوع از جانب بازيكن مذكور رعايت نشده و حتي با توهين وي به مسئولان فدراسيون فوتبال و مقررات همراه بوده و عليرغم تذكرات سرپرست تيم، وي به اقدام خود ادامه داده و اصرار بر انجام اين تخلف داشته است، اين بازيكن از همراهي تيم فوتبال استيل آذين محروم مي‌باشد. بي ترديد آنچه در درجه بالاتري از عناوين و افتخارات ورزشي قرار دارد، ايستادگي و پافشاري بر مباني دين مبين اسلام و اصول اخلاقي است كه موجبات تعالي و قدسيت انسان را فراهم مي‌آورد.

 

در بخش ديگري از اين بيانيه عنوان شده است: بي گمان نگاه ابزاري و هدف محور به ورزش بدون لحاظ داشتن جنبه‌هاي معرفتي، معنوي و انساني منجر به حاكميت اخلاق و معنويت در ورزش نمي‌شود. از همين رو، اميدواريم كه اقدام باشگاه استيل آذين در الويت دادن به اصول اخلاقي تبديل به يك رويه در ورزش كشور گردد و ورزش به فرموده امام خميني(ره) نه به عنوان هدف كه به عنوان وسيله اي در جهت نيل به تعالي تلقي گردد.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)