پرسپولیس نیوز : سخنگوی کمیته داوران دلیل تغییر داور مسابقه پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان را اعلام کرد.

سیدرضا غیاثی، در مورد نحوه تعیین داوران برای مسابقات لیگ برتر گفت:‌کمیته داوران زیرکمیته‌ای دارد که جناب اصفهانیان رئیس کمیته داوران، من سخنگوی کمیته داوران و حسین عسگری عضو آن هستیم و هر هفته‌ای بعد از پایان مسابقات فیلم‌ها را بازبینی و بررسی می‌کنیم. از سویی دیگر قبل از برگزاری این جلسه ناظران داوری مسابقات به اصفهان رئیس کمیته داوران تلفنی گزارش عملکرد داور را اعلام می‌کنند. ضمن اینکه بعداً گزارش کتبی خود را هم به کمیته ارسال خواهند کرد. از سویی دیگر برنامه‌های مختلف تلویزیونی هم رصد می‌شود تا عملکرد داوران را به دقت بررسی و آنالیز کنیم در نهایت در جلسه‌ای که ما سه نفر برگزار می‌کنیم اگر ناظر داوری نمره‌اش با نظر ما متفاوت باشد با او در همان جلسه تلفن می‌کنیم و ماجرا را بیان می‌کنیم که یا ناظر داوری نظر ما را قبول می‌کند یا اینکه اعلام می‌کند که نظر او درست بوده و بر روی نظرش پافشاری دارد.

وی افزود: در هر دو صورت ما روند و این گردش کار را انجام می‌دهیم تا داوران مورد ارزیابی قرار بگیرند. داوری هم که مرتکب اشتباه تأثیرگذار شود در هفته بعد به او قضاوت نمی‌دهیم.

غیاثی در مورد اینکه چرا داور بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان تغییر کرد، گفت: در این مورد ناظر بازی سپاهان و پیکان در گزارش کتبی خود نمره خوبی به داور مسابقه که علی صفایی بود داد اما در جلسه بازبینی ما متوجه شدیم که داور در دقیقه ۱۸ باید بازیکن پیکان را اخراج می‌کرده که چنین کاری را انجام نداده است. بنابراین با ناظر بازی که آقای کهوری بود تماس بودیم و او هم گفت که نظر کمیته کارشناسی را قبول دارد و مرتکب اشتباه شده و نمره داور را کم کرد. به همین دلیل علی صفایی نباید در هفته بعد قضاوت می‌کرد و به این ترتیب به جای علی صفایی، پیام حیدری برای این بازی انتخاب شد.

سخنگوی کمیته داوران تصریح کرد: در واقع در این پروسه و تغییر بازی داور پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان برخلاف حواشی و شایعاتی که منتشر شده کمیته داوران در واقع خودش را اصلاح کرد و رئیس کمیته داوران که چیدمان داوری را انجام می‌دهد خودش را اصلاح کرد و داور بازی را به خاطر اشتباه تأثیرگذاری که در هفته قبل از آن داشت تغییر داد و بحث دیگری در میان نبود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)