پرسپولیس نیوز: سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: در جلسه شورای تأمین نماینده باشگاه استقلال اعلام کرد که می‌خواهند قانون ۵۰ – ۵۰ در دربی اجرا شود.

سعید فتاحی در حاشیه مراسم قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور اظهار داشت: ما به هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همه باشگاه‌ها اعلام کردیم که قانون ۹۰ به ۱۰ باید در ورزشگاه‌ها اجرا شود و ما می‌خواستیم این قانون را در دربی اجرا کنیم. با این حال در جلسه شورای تأمین نماینده باشگاه استقلال اعلام کرد ما می‌خواهیم ۵۰ – ۵۰ باشد و نخواستند این قانون اجرا شود، اما قانون ۹۰ به ۱۰ است.

وی در خصوص اینکه مسئولان باشگاه استقلال و امیرحسین فتحی معتقدند به آنها اجازه داده نشد که قانون ۹۰ به ۱۰ برای استقرار تماشاگران در ورزشگاه آزادی اجرایی شود در حالی که استقلالی‌ها خواستار اجرای این قانون بودند، گفت: این موضوع هم مانند جلسه سوپرلیگ است! جلسات شورای تأمین حدود ۲۰ عضو دارد که همه هم از مسئولان هستند. مثل جلسه سوپرلیگ تمام موارد مطرح شده در جلسه ضبط شد و اسناد آن هم موجود است. آقای فتحی خودشان اعلام کردند که می‌خواهند ۵۰-۵۰ باشد که من هم بعد از جلسه به آقای فتحی گفتم که اگر کسی بپرسد چرا ۹۰ به ۱۰ نیست، من می‌گویم چرا این اتفاق افتاد. بعد از جلسه هم خبرنگاران تماس گرفتند و من موضوع را توضیح دادم.

فتاحی ادامه داد: حضور تماشاگران میزبان و میهمان به میزان ۹۰ به ۱۰، قانون است. ما هم این موضوع را در جلسه مطرح کردیم که مسئول جلسه از آقای فتحی پرسیدند که نظر شما چیست و ایشان گفت نظر ما ۵۰-۵۰ است که پس از آقای فتحی نماینده نیروی انتظامی و چند مسئول دیگر هم این را گفتند. اگر باشگاه استقلال می‌گفت ما می‌خواهیم ۹۰ به ۱۰ باشد، ما می‌گفتیم باشگاه می‌خواست این اتفاق رخ بدهد، اما ارگان دیگری مخالفت کرد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه آیا امکان برگزاری مسابقات با قانون ۹۰ به ۱۰ وجود دارد یا نه، گفت: بله، این اتفاق در دربی اصفهان هم رخ داد و در دیداری که ذوب‌آهن در فولادشهر میزبان بود، ۹۰ درصد تماشاگران این تیم بودند و ۱۰ درصد هم از تماشاگران تیم سپاهان در ورزشگاه حاضر شدند.

فتاحی درباره گیت‌های ورودی در ورزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: خوشبختانه با دستور وزیر ورزش کلیه ورزشگاه‌ها باید تا نیم‌فصل به گیت ورودی مجهز شوند. گیت‌های مجهز، بازرسی امنیتی و دوربین‌های کنترلی طبق دستور باید در تمام ورزشگاه‌ها اجرایی شود. گیت‌های ورزشگاه آزادی نیز آماده شده است، اما چون مسابقات با فشردگی انجام می‌شود، هنوز فرصت نشده در ورزشگاه نصب شوند. البته خواسته‌ایم در دو سه ورودی این گیت‌ها نصب شود و ان‌شاءالله تا نیم فصل اول ورزشگاه آزادی و سپس سایر ورزشگاه‌ها به گیت‌های ورودی مجهز می‌شوند.

وی در واکنش به این سؤال که بلیت‌فروشی در دربی به شکل خواهد بود، گفت: بلیت‌فروشی در اختیار دو باشگاه است و  به صورت الکترونیکی در حال فروش است. اگر باز هم بلیتی باقی ماند در ورزشگاه به فروش خواهد رسید که با شرایط موجود بعید است بلیتی باقی بماند. ضمن اینکه اگر خواسته ما که قانون ۹۰ به ۱۰ بود، اجرا می‌شد باشگا‌ه‌ها می‌توانستند بلیت‌های خود را به تماشاگران خودشان بفروشند، اما در شرایط فعلی مشخص نیست هواداران چه تیمی بیشتر بلیت خریده  و می‌توانند به ورزشگاه بیایند. البته خودشان قبول نکردند و خواستند حضور تماشاگران ۵۰ – ۵۰ باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)