دوشنبه 20 دی (19:28)

مرجع خبری پرسپولیس : حمایت همه جانبه اهالی فوتبال از فردوسی پور و برنامه نود / عادل امروز از صبح در جلسه بوده

امشب یکی از محرمانه‌ترین برنامه‌های 90 در طول این 9 سال روی آنتن می‌رود؛ برنامه‌ای که خود عادل هم تا لحظه اجرا نمی‌داند سیاست امشبش چیست…

«عادل از صبح امروز توی جلسه بود»؛ این جمله را یکی از نزدیکان فردوسی‌پور می‌گوید. وقتی از او درباره برنامه امشب 90 می‌پرسیم، می‌گوید: «به‌خدا نمی‌دانم. شاید باور نکنید ولی من الان که 6 ساعت به برنامه مانده هم نمی‌دانم داستان برنامه امشب چیست. این در طول عمر برنامه بی‌سابقه است.»
جریاناتی که در برنامه دو هفته قبل اتفاق افتاد باعث شد سازمان تربیت بدنی به دشمن شماره یک برنامه 90 تبدیل شود. این دشمنی، صبح روز جمعه با دستور شفاهی مدیران سازمان به مربیان پرسپولیس آغاز و در پی مصاحبه علی کفاشیان درباره برنامه 90 علنی شد.
امروز فردوسی‌پور مثل همیشه به سازمان رفته بود تا در باکس مونتاژ شبکه 3، برنامه 90 این هفته را آماده کند؛ اما دستورات تشکیلاتی به او اجازه نداد روال عادی و همیشگی‌اش را طی کند. ابتدا، دستورات از اتاق مدیر گروه ورزش شبکه 3 صادر می‌شد؛ اما آرام آرام کار بالا گرفت و حتی از محدوده اتاق اصغر پورمحمدی مدیر شبکه هم بالاتر رفت تا همه با نگاهی منتظر و مضطرب از هم بپرسند امشب چه برنامه‌ای روی آنتن خواهد رفت.
او در توجیه وضعیت امروز شبکه 3 می‌گوید: «نمی‌توانم به جرات بگویم ولی مطمئنم برنامه آن طور اجرا نمی‌شود که عادل می‌خواهد چون جلسات بسیاری داشته و حتی از حوزه ریاست هم توصیه هایی برای کم‌حاشیه بودن برنامه شده است. عادل مدام از این جلسه به آن جلسه رفته و مدام به او توصیه‌های مختلفی شده.»
اینها نشان می‌دهد سفارش‌های لازم از سوی سازمان تربیت‌بدنی به سازمان صدا و سیما صورت گرفته تا برنامه امشب 90 زیاد به پر و پای مدیران ورزش کشور نپیچد. این سفارش‌ها در حالی صورت می گیرد که مدیران سازمان از هر حرکتی برای بایکوت برنامه 90 استقبال کرده، همه درها را در ورزشگاه‌ها به روی گزارشگران 90 بسته‌اند. مدیران سازمان تربیت‌بدنی با این خیال که می‌توانند با کنترل فدراسیون فوتبال و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و در نهایت بایکوت این برنامه آن را به تعطیلی بکشانند، وقتی اتحاد وبلاگ‌نویسان را در حمایت از این برنامه دیدند و حمایت روزنامه‌ها از فردوسی‌پور را به عنوان خطر اصلی احساس کردند، با تغییر موضع ناگهانی، سعی کردند خود را هوادار دمکراسی و آزادی رسانه‌ای و طرفدار 90 جا بزنند که البته این موضع جدید نیز ناکارآمد بود. تا اینکه آنها به راه سوم متمایل شدند و توصیه به سازمان صدا و سیما را آغاز کردند.
راه آخر، منجر به این شد که مدیران سازمان صدا و سیما به فردوسی‌پور سفارش برنامه‌‌ای کم حاشیه را بدهند و بعد از دیدن مخالفتش، او را به جلسات متعدد بکشانند.
90 امشب، ‌با هر شکلی که روی آنتن برود و هر موضعی که داشته باشد، نظرسنجی را در دل خود خواهد داشت و این بخش (فارغ از آنکه موضوعش چیست)، همان میدانی است که تقریبا همه اهالی فوتبال در آن به حمایت از فردوسی‌پور و برنامه‌اش و انتقاد خاموش از مدیران سازمان تربیت بدنی می‌پردازند. برنامه‌ای که شاید رکوردی تازه و دست‌نیافتنی در نظرسنجی برنامه‌های تلویزیونی ایران بر جا بگذارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)