پرسپولیس نیوز: دروازه‌بان اسبق تیم ملی گفت: بیرانوند یکی از نقاط قوت تیم ملی فوتبال ایران است و نشان داد که از جام جهانی تجربیات ارزشمندی را بدست آورده است.

ابراهیم میرزاپور در مورد پیروزی ایران مقابل عمان گفت: تیم ملی در این بازی نسبت به بازی‌های گذشته حملات بیشتری داشت. فوتبال‌ چشم‌نوازتری بازی کرد چندین موقعیت گلزنی داشت و توانست دو گل بزند. به نظرم بازی‌ها از این به بعد کم‌کم سخت‌تر می‌شود و امیدوارم تیم ما بتواند تا فینال پیش برود و آنجا قهرمان شود.

وی در خصوص درخشش بیرانوند در این بازی گفت: علیرضا نشان داد از جام جهانی تجربه بسیار خوبی کسب کرده است. او خیلی با اعتماد به نفس بیشتر و راحت‌تر دروازه‌بانی می‌کند. که این می‌تواند یکی از نقاط قوت تیم ملی ما باشد که درون دروازه کسی قرار دارد که خیلی آماده است. اگر پنالتی دقیقه اول گل می‌شد بازی و گل زدن برای ما سخت می‌شد اما مهار پنالتی توسط بیرانوند روحیه را به تیم برگرداند. همچنین باعث شد خودش در ادامه بازی روی توپ‌های دیگر عکس‌العمل‌های خوبی نشان دهد.

میرزاپور در مورد اینکه مهار پنالتی را با مهار پنالتی رونالدو مقایسه می‌کند، گفت: پنالتی که رونالدو زد و بیرانوند گرفت بازتابش بیشتر بود و شرایط بهتری برای او به وجود آورد اما این پنالتی هم واقعاً پنالتی حساسی بود به نظرم گرفتن این پنالتی سخت‌تر بود چون توپ پایین‌تر و کنارتر بود اما توپ رونالدو کمی ارتفاع داشت. به هر حال بیرانوند در آن بازی نیز بازی‌خوانی خوبی داشت و توانسته به خوبی عکس‌العمل نشان دهد.

وی در خصوص اینکه بیرانوند در دو مقطع حساس با گرفتن پنالتی به تیم ملی کمک کرد و امید داد، بیان داشت: علی اگر بتواند خودش را در همین فرم نگه دارد و روز به روز به تجربه‌اش اضافه شود تا چندین سال یکی از بازیکنان قابل اعتماد چه در تیم ملی و چه در تیم باشگاهی‌اش خواهد بود. واقعاً توانایی و شایستگی را دارد و امیدوارم فرم خوب خودش را همین‌طور نگه دارد تا بتواند در تیم‌های مطرح و خوب اروپایی بازی کند.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی در مورد رویارویی با چین در مرحله بعدی جام ملت‌ها گفت: چین در فوتبالش سرمایه‌گذاری بسیار زیادی کرده است. هدف‌شان این است که فوتبال کشورشان را ارتقا دهند. آنها رفته رفته بهتر می‌شوند دیدیم که بازی باخته را ۲ بر یک بردند. آنها از سرمربی بسیار خوبی به نام مارچلو لیپی بهره‌ می‌برند او واقعاً تأثیر خودش را روی این تیم گذاشته است اما با این حال می‌توانیم چین را شکست بدهیم و به جمع چهار تیم برسیم.

میرزاپور در مورد تقابل کی‌روش و لیپی به عنوان مربی مطرح فوتبال جهان گفت: نمی‌توانیم بازیکنانی که کی‌روش در اختیار دارد با بازیکنانی که لیپی در اختیار دارد را مقایسه کنیم یک فرد از لحاظ مربیگری هرچقدر در سطح بالایی باشد اما وقتی بازیکنان تراز اولی در اختیار نداشته باشد نمی‌تواند کار بزرگی انجام دهد. لیپی جزو مربیان مطرح دنیا است اما به نظر من آرزو می‌کند بازیکنان کی‌روش را در تیمش داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)