180 دقیقه است که دروازه سید مهدی رحمتی باز نشده اما آیا این به معنای حل مشکلات دروازه بان اول فوتبال کشورمان است؟

 

گرانقیمت ترین بازیکن 3 لیگ متوالی ایران ، 6 ماه گذشته را موفق نبوده. این را می توان با مرور 28 مسابقه ای که او در آنها ، در چارچوب ایستاده مقایسه کنیم. رحمتی که از این فصل بازوبند استقلال را هم بر بازو می بندد در همین 2 هفته ای که گذشته به خصوص در بازی با راه آهن که توانست یک ضربه پنالتی را مهار کند ، می تواند به موفقیت نسبی اش بعد از بازی با لبنان بنازد اما شاید خود او هم بهتر از هر کسی بداند ، تمرکزش را از دست داده و هر سانتر مواجی روی دروازه اش ، بوی گل می دهد. در همین بازی با فجرسپاسی بود که روی یک سانتر از کناره ها و اشتباه او در خروج از دروازه چیزی نمانده بود در آزادی کار دست استقلالی ها بدهد ، همان طور که پیش از این و در بازی با راه آهن هم اشتباه دقیقه 3 او برابر عباسفرد ، چیزی نمانده بود سرنوشت مسابقه را تغییر دهد.

روند گل های بد مهدی رحمتی در استقلال از بازی دربی برگشت آغاز شد. جایی که امیر قلعه نویی درباره اش گفته بود :« مهدی، گلر زیر تیر دروازه است و در خروج ها مشکل دارد.» این همان مسابقه ای بود که ایمون زاید در کمتر از 10 دقیقه ، 3 بار دروازه گلر اول تیم ملی را گشود. بعد از این و در بازی تشریفاتی تیم ملی با قطر در تهران هم او دو گل بد از روی ضربات ایستگاهی خورد و کار آبی ها به بازی های فشرده عید 91 رسید. همان روز دوم عید بود که رحمتی بعد از تساوی تیمش برابر نسف قارشی به سیم آخر زد و لب به انتقاد گشود از قلعه نویی . او 3 روز بعد از این در بازی با ذوب آهن دو گل بدتر خورد تا مشخص شود ، آرامش و کنترلش را از دست داده. این روند در بازی های بعدی هم تکرار شده. سانترهای مواج از جناحین او را در خروج یا ماندن توی چارچوب ، گیج می کند و گل های خورده تیم ملی در بازی با لبنان ، تونس و …. تقریبا همگی به یک شکل بوده اند. هربار تعلل رحمتی در خروج یا ماندن روی خط است که جنجالی می شود. نکته ای که حتی کروش هم ردش نمی کند و می گوید:« البته وقتی گل می خوریم ، همه تیم گل خورده اما باید به طور ویژه روی این مشکل کار کنیم.» قلعه نویی هم این نقیصه را رد نمی کند و می گوید:« البته فکر می کنم او بهتر شده و داریم سعی می کنیم از این نقطه ضربه نخوریم.»

رحمتی که انگار وظیفه کاپیتانی استقلال هم بر بازویش سنگینی می کند با این روند از روزهای اوجش فاصله می گیرد و این فاصله یعنی پایان کسب درآمدهای نزدیک به میلیاردی سالانه اش. این البته درحالی است که لیگ برتر امسال گلرهای موفقی را داشته که در قیاس با رحمتی شاید هم جوانتر هستند و هم آمار بهتری دارند . محمد باقر صادقی از سپاهان ، حامد لک از صبای قم ، وحید شیخ ویسی از فجر شیراز و حتی رحمان احمدی که سال هاست هیچ کدام شان حتی مجال بازی در مسابقه ای دوستانه را هم نیافته اند. دروازه ، شده پاشنه آشیل تیم ملی و وقتی رحمتی توی گل است هم،دست و پای مان قرص نیست. رحمتی از روزهای اوجش فاصله گرفته و در این ایام ناموفق ، او به همه چیز می اندیشد غیر از راهکاری برای فرار از این بحران. اتفاقاتی که می تواند او را مثل برومند و طباطبایی در تیم های قلعه نویی به یک سکونشین بدل کند.

 

 

بازی
هفته برگزاری
تاریخ
نتیجه
گلزن
توضیحات
استقلال- ذوب آهن
هفته 28 لیگ برتر 90
91/1/5
2-2
فیلیپ آلوز، محمد منصوری
در این روز ، رحمتی بخاطر گل های بدی که خورد حسابی با انتقاد مواجه شد.
استقلال- الجزیره امارات
هفته 3 لیگ قهرمانان
91/1/15
1-2
عبدالرحیم جمعه، باره
باخت خانگی در تهران و گل هایی که سر و صدا به پا کرد
استقلال- مس سرچشمه
هفته 29 لیگ برتر 90
91/1/20
3-1
علی سامره
 
استقلال- الجزیره امارات
هفته 4 لیگ قهرمانان
91/1/30
1-1
ریکاردو الیویرا
 
استقلال- شاهین بوشهر
هفته 31 لیگ برتر
91/2/3
1-1
امجد شکوه مقام
 
استقلال- نفت آبادان
هفته 33 لیگ برتر
91/2/17
2-1
فونیکه سی
 
استثقلال- سپاهان
یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان
91/3/2
0-2
برنو سزار، محسن بنگر
شب تلخ رحمتی و استقلالی ها
ایران- آلبانی
دوستانه
91/3/7
0-1
امیلیانو ویلا
خیلی ها نقش رحمتی را در این گل ،کمرنگ نمی دانند
استقلال- سایپا
هفته 2 لیگ برتر 91
91/5/4
1-2
اسحاق سبحانی، سعید دقیقی
بعد از این باخت ، رحمتی در صف اول مقصرین بود
ایران- تونس
دوستانه
91/5/25
2-2
عصام جمعه، عمار جمر
شب تلخ رحمتی و 2 گلی که از 6 قدم وارد دروازه اش شد ، همه را یاد قصه گلر زیر تیر انداخت
استقلال- ملوان
هفته 5 لیگ برتر 91
91/5/29
1-1
محمد نزهتی
 
ایران- لبنان
مقدماتی جام جهانی 2014
91/6/21
0-1
رضا عنتر
باز هم اشتباه در خروج ، باز هم گل
 
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)