پرسپولیسhttp://www.perspolisnews.com/images/firstpage%20pics/team-logo/malavan.pngملوان بندرانزلی
(جمعه 24 مهر 1388)
هفته دوازدهم، نهمین دوره لیگ برتر
ورزشگاه: آزادی تهران
ساعت 16:50
پیش‏بینی وضع هوا: نیمه ابری، 20 درجه سانتیگراد
 
مرجع خبری پرسپولیس : ملوان بعد از هفته‏ها نبردن هفته گذشته موفق شد یک پیروزی شیرین مقابل تیم بحران‏زده و بلاتکلیف ابومسلم کسب کند و تا حدودی به اوضاع خود در جدول سر و سامان دهد ولی همین تیم باروحیه و سرحال کمی بدشانسی آورده چرا که باید در ورزشگاه آزادی رودروی پرسپولیس قرار بگیرد، تیمی که با آمدن حبیب کاشانی از لحاظ روحی وضعیت متفاوتی پیدا کرده و در خانه خود با تمام وجود سه امتیاز را طلب می‏کند، به‏خصوص که قرمزها هفته گذشته دو امتیاز گرانبها را در اهواز جا گذاشته‏اند و با توجه‏ به فاصله‏ای که با صدر جدول پیدا کرده‏اند نیاز مبرمی به تمام امتیازات این مسابقه دارند تا به اوضاع خود در جدول سر و سامان بدهند.

انزلی‏چی‏ها بارها در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را آزار داده‏اند و حتی موفق به شکست این تیم شده‏اند. مثل دیدار برگشت فصل گذشته که آن‏ها با دو گل سرخپوشان پایتخت را در ورزشگاه آزادی مغلوب کردند اما از همین حالا می‏توان انتظار داشت که ملوان برای مقابله با حملات پرسپولیس در آزادی با دفاع چند لایه وارد میدان شود ولی قوی سپید خزر که تا به حال در حسرت پیروزی خارج از خانه مانده است، نفرات سرعتی چون نزهتی، رافخایی و ابراهیمی را هم دارد که می‏توانند در ضد حملات تیمشان خط دفاع پرسپولیس را به دردسر بیاندازند.

در پرسپولیس نیز شاید زلاتکو کرانیکار در این بازی خانگی بخواهد با دو مهاجم بازی کند و فرصت به اشپیتیم آرفی هم برسد که همراه نوروزی در خط حمله پرسپولیس حاضر شده و فشار را بر خط دفاعی ملوان مضاعف کنند. بهرحال کرانیکار بهتر از هر کسی می‏داند که باید به اوضاع تیمش در جدول رده‏بندی سر و سامان ببخشد و بازی‏های خانگی بهترین فرصت برای سرمربی کروات قرمزهاست تا تیمش را به جمع مدعیان اضافه کند… .

مصاحبه

زلاتکو کرانیکار سرمربی پرسپولیس که از شکست استقلال مقابل استقلال اهواز بسیار خوشحال است در خصوص دیدار با ملوان گفت: « بازیکنان با انگیزه زیاد تمرین می‌کنند تا با یک بازی زیبا مقابل ملوان به 3 امتیاز بازی برسیم و خود را به صدر جدول نزدیک کنیم. شکست استقلال فرصت خوبی برای ما بود تا به آنها در بالای جدول نزدیک شویم و باید از آنها قدردانی کرد. امیدوار هستم از این فرصت‌ استفاده کنیم و با پیروزی‌هایی که کسب می‌کنیم به جایگاه خوبی برسیم.‌ البته من خیلی به نتایج تیم‌های دیگر توجه نمی‌کنم و بیشتر سعی دارم به تیم خودم فکر کنم. »

محمد احمدزاده سرمربی ملوان نیز گفت: « پرسپولیس بازی سختی را مقابل ما پیش رو خواهد داشت. ما همیشه در تهران خوب بازی کرده‏ایم و این بار هم برای کسب 3 امتیاز به میدان می‏رویم. امیدوارم یک بازی جذاب و دیدنی را به نمایش بگذاریم. »

40 سال سابقه و فقط چهار مربی

ملوان در تاریخ فوتبالش تنها 4 سرمربی داشته است. بهمن صالح‏نیا، نصرت ایراندوست و محمد احمدزاده از این جمع، یاران بومی بندرانزلی بوده‏اند اما از جمع غیربومی‏ها ملوان تنها یک سرمربی داشته و آن عزیز اصلی بوده است که سابقه حضور در پرسپولیس با عنوان دروازه‏بان را هم داشته است.

پژمان نوری، سوژه بزرگ!
کاپیتان ملوان که از همین تیم به فوتبال ایران معرفی شد، پس از چند سال حضور پرتلاش در تیم پرسپولیس که در آن تبدیل به آچار فرانسه شده و در تمان نقاط زمین به بازی گرفته شد، پس از شش سال دوباره به ملوان برگشته تا مقابل تیم فصل گذشته خود بایستد و تقابل او با همبازیان سابقش در جریان بازی می‏تواند جذابیت‏های زیادی داشته باشد.

پرسپولیس در نیمه دوم خطرناک‏تر است

شاگردان کرانیکار اگرچه در دقایق پایانی بازی‏های اخیر از نظر بدنی مقابل حریفان خود کم آورده‏اند اما از لحاظ آماری این تیم در نیمه دوم به مراتب خطرناک‏تر از نیمه اول است. پرسپولیس تاکنون 18 گل زده است که 13 تای آن در نیمه دوم به ثمر رسیده است.

نکته بازی
پرسپولیس:
بهترین برد: 4-2 مقاومت / بدترین باخت: 2-1 پیکان/ بسته نگه داشتن دروازه: 2 / بهترین گلزن: باقری، نوروزی 5 گل / موقعیت در جدول: 7

ملوان:
بهترین برد: 3-1 ابومسلم / بدترین باخت: 4-0 مقاومت و پیکان / بسته نگه داشتن دروازه: 3 / بهترین گلزن: آدریانو آلوز 5 گل / موقعیت در جدول: 10

نتایج پنج بازی اخیر دو تیم

فولاد 0-0 پرسپولیس
پرسپولیس 4-2 مقاومت
استقلال 1-1 پرسپولیس
پرسپولیس 1-2 پیکان
راه آهن 2-2 پرسپولیس

ملوان انزلی:
ملوان 3-1 ابومسلم
استیل آذین 2-2 ملوان
ملوان 1-1 تراکتور
سایپا 3-1 ملوان
ملوان 0-0 سپاهان

ترکیب احتمالی دو تیم
پرسپولیس: معمارزاده، اکبری، علی‏عسگر، حیدری، رضایی، کلاه‏کج، پروین،بائو، باقری، نوروزی، آرفی
ملوان:بیرانوند، سالارزاده، تامینی، رمضانی، پورغلامی، ابراهیمی، نوری، رستمی، دسوزا، رافخایی، آلوز

داوران
داور وسط:تورج حق‏وردی
کمک‏ها: صادق نوری، بهرام کیانی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)