مرجع خبری پرسپولیس : در اولين شب از هفته دوم ليگ برتر فوتبال نبرد هيجان‌ انگيز پرسپوليس و شاهين بوشهر برگزار مي‌شود.

 

هفته دوم ليگ برتر در روزهاي يكشنبه و دوشنبه اين هفته برگزار مي‌شود.هفته اول ليگ هفته تساوي‌ها بود و فقط دو تيم سايپا و صباي قم توانستند پيروز شوند. زدن 19 گل در 9 بازي يعني 2.1 گل براي هر مسابقه آمار قابل قبولي به نظر مي‌رسد.

 

اميدواريم در هفته دوم شاهد بازي‌ها تماشاگر پسند، پرگل‌تر و كم حاشيه‌تري باشيم.

 

نگاهي به بازي‌هاي روز يكشنبه مي‌اندازيم:

 

*ملوان انزلي – راه آهن؛ كار سخت دايي اين بار در ورزشگاه خالي

ملوان با وجود اينكه چند بازيكن كليدي خود را از دست داده توانست يك امتياز از پرسپوليس بگيرد تا نشان دهد بدون حضور پژمان نوري، مهرداد اولادي و هادي تاميني نيز تيم خطرناكي محسوب مي‌شود. تيم فرهاد پورغلامي بايد برابر راه آهني قرار بگيرد كه نسبت به فصل گذشته كاملا متحول شده است.
راه آهن با علي دايي ديگر تيمي بي‌خطر محسوب نمي‌شود هرچند پورغلامي فصل گذشته نشان داد كه راه شكست دادن علي دايي را خوب بلد است و فصل گذشته در ليگ برتر و جام حذفي سه مرتبه بر تيم دايي غلبه كرد تا اولين مربي‌اي باشد كه دايي را سه مرتبه در يك فصل شكست داده است. پشت سر او پرويز مظلومي سرمربي استقلال است كه دوبار دايي را در رفت و برگشت دربي تهران برد.

 

جدال پورغلامي و دايي تماشايي خواهد بود و اين در حالي است كه اين ديدار بدون حضور تماشاگران برگزار مي‌شود. ملوان به دليل اتفاقات رخ داده در بازي برگشت فينال حذفي با حكم كميته انضباطي از داشتن تماشاگر محروم است و دايي اين مرتبه در ورزشگاه خالي از تماشاگر به مصاف ملوان مي‌رود. هر دو تيم در هفته اول ليگ يك امتياز گرفته‌اند البته با اين تفاوت كه تيم دايي در خانه در دقيقه 90 از شكست گريخت و ملوان در خارج از خانه بازي برده را با مساوي عوض كرد.


*مس سرچشمه – فولاد خوزستان؛ مس ناآماده برابر فولاد

مس سرچشمه براي اولين مرتبه در ليگ برتر ميزباني را تجربه مي‌كند و بايد ديد تماشاگران رفسنجاني به اين تيم مانند مس كرمان علاقمند هستند يا نه. مس سرچشمه در هفته اول سنگين‌ترين شكست را خورد و برابر سايپا سه بر يك تسليم شد. بعد از اين باخت البته مسي‌ها نسبت به يك بازيكن تيم سايپا اعتراض كردند و اميدوارند كه نتيجه هفته اول ليگ تغيير كند اما حتي اگر چنين اتفاقي هم رخ دهد كادر فني سرچشمه به خوبي مي‌داند كه هنوز تيمشان از نظر بدني و هماهنگي به وضعيت مطلوب و دلخواه نرسيده زيرا ديرتر از ساير تيم‌ها تمريناتشان آغاز شده و 14 بازيكن جديد نيز جذب كرده‌اند. بنابراين شاگردان سنجري كار دشواري براي مقابله با تيم مجيد جلالي دارند، مربي‌اي كه تيمش را خوب آماده كرده است.

 

فولاد خوزستان هفته گذشته در خانه برابر شاهين بوشهر با تساوي بدون گل متوقف شد و جلالي اين مرتبه تيمش را براي كسب سه امتياز به ميدان مي‌فرستد زيرا او به خوبي به شرايط تيم مس سرچشمه آگاهي دارد و مطمئن است ديگر در ادامه ليگ حريفي به اين ناهماهنگي نخواهد داشت.

 

*ذوب آهن اصفهان – تراكتورسازي تبريز؛ ابراهيم‌زاده و قلعه‌نويي سه امتياز را مي‌خواهند

يكي از حساس‌ترين بازي‌ها در اصفهان برگزار مي‌شود جايي كه نايب قهرمان آسيا برابر تيم پرطرفدار تراكتورسازي صف آرايي خواهد كرد. تبريزي‌ها كه هنوز نتوانسته‌اند تيم محبوبشان را در ورزشگاه تشويق كنند احتمال دارد در ورزشگاه فولادشهر اصفهان حضور پررنگي داشته باشند تا امير قلعه‌نويي و شاگردانش در نصف جهان احساس غربت نكنند.قلعه‌نويي البته در اصفهان مرد محبوبي است زيرا سپاهان را دو بار به قهرماني رسانده و اكنون مي‌خواهد برابر ذوب آهن به برتري برسد.

 

نبرد تاكتيكي اين دو مربي قطعا يكي از تماشايي‌ترين بازي‌هاي ليگ در هفته دوم را رقم خواهد زد. ذوب آهن هفته گذشته برابر راه آهن در دقيقه 90 سه امتياز را از دست داد و به يك تساوي رضايت داد و قلعه‌نويي نيز برابر تيم جوان صبا شكست خورد. هر دو مربي براي برد تيم‌هايشان را روانه ميدان مي‌كنند. اگر ذوب آهن برنده شود ابراهيم‌زاده نفس راحتي مي‌كشد ولي امير قلعه‌نويي در صورت باخت سنت هميشگي خود را در ليگ برتر رعايت كرده و بازهم ليگ را بد شروع مي‌كند تا شايد پايان خوشي داشته باشد مانند اتفاقي كه در سپاهان و استقلال برايش رخ داد اما قطعا در صورت شكست زير فشار انتقادها قرار مي‌گيرد. در اين مسابقه سه امتياز از نان شب براي هر دو مربي واجب‌تر است.

 

* شهرداري تبريز – سايپا؛ نارنجي‌پوشان برابر تيم متحول شده

شهرداري در هفته اول يك امتياز سوغات از كرمان با خود به تبريز برد تا نشان دهد در اين فصل تيم دست و پا بسته‌اي نيست. ميثم بائو و سعيد دقيقي دو ملي‌پوش اين تيم هستند. شهرداري در اين فصل ظاهرا براي كسب رتبه‌اي آبرومند وارد ليگ شده و ديگر نمي‌خواهد تيمي باشد كه مدام استرس سقوط به دسته اول را داشته باشد. آنها تيمي متحول شده‌اند اما حريف شهرداري نارنجي‌پوشان سايپا هستند كه ليگ را مقتدرانه شروع كردند و پرگل‌ترين برد هفته اول را به دست آوردند و اكنون بسيار با روحيه هستند.

 

سايپا توانست به لطف درخشش كريم انصاري‌فرد تك ملي‌پوش خود سه بر يك مس سرچشمه را شكست دهد تا هم در صدر جدول قرار بگيرد و هم مهاجمش بهترين گلزن هفته اول باشد. بايد ديد مجيد صالح در مصاف با اولين مربي خارجي در ليگ برتر چه كاري انجام خواهد داد. صالح معتقد است تيمش را براي قهرماني در ليگ آماده كرده است.

 

*شاهين بوشهر – پرسپوليس؛ داستان هيجان‌انگيز دو حميد پرسپوليسي

پرتماشاگرترين بازي هفته در سواحل نيلگون خليج فارس برگزار مي‌شود جايي كه شاهين پرطرفدار برابر پرسپوليس صف آرايي مي‌كند. شاهين در ليگ برتر همواره برابر پرسپوليس خوب بازي كرده و طرفداران خونگرم شاهين از حميد درخشان انتظار برد دارند.
استيلي نيز كه در هفته اول و خيلي زود و با دريافت اولين گل صداي اعتراض طرفداران پرسپوليس را شنيد مي‌داند اگر در اين بازي برنده نشود و دست خالي ميدان را ترك كند چه فضاي پرفشار و سختي در انتظارش است. هر چند بوشهر براي استيلي شهري آشناست و او تقريبا يك فصل در شاهين بوشهر حضور داشته و با فوتبالدوستان اين شهر و تيم شاهين آشنايي كاملي دارد.

 

در آن سوي ميدان حميد درخشان است كه به جز انگيز‌ه‌هاي عادي يك مربي براي پيروزي مقابل پرسپوليس انگيز‌ه‌هاي شخصي زيادي براي اين بازي دارد. او و استيلي هر دو گزينه سرمربيگري پرسپوليس بودند اما در نهايت كميته فني باشگاه استيلي را به درخشان ترجيح داد و درخشان اكنون مي‌خواهد توانايي‌هاي فني خود را نه فقط به استيلي كه به كميته فني پرسپوليس ثابت كند. داستان هيجان انگيز دو حميد در اواخر وقت يكشنبه آغاز مي‌شود و بامداد دوشنبه به پايان مي‌رسد. بايد منتظر ماند و ديد كه كدام تيم در سحرگاه دوشنبه طرفدارانشان را راضي نگه مي‌دارند و كدام يك ناراحت و غمگين خواهد بود.

 

 

4 ديدار نفت آبادان – فجرسپاسي، صباي قم – سپاهان اصفهان، نفت تهران – مس كرمان و استقلال – داماش گيلان دوشنبه برگزار مي‌شود.

 

برنامه مسابقات و اسامي داوران هفته دوم به شرح زير است:

 

*يكشنبه 16/5/90
ملوان – راه‌آهن
شاهين حاج بابايي-صادق نوري-رحيم شاهين-اميرحسين فتاحي – ناظر: نادر جعفري

شاهين بوشهر – پرسپوليس
سعيد مظفري زاده –محمدرضا ابوالفضلي-سعيد علي نژاديان-اشكان خورشيدي-ناظر: زاهد بحريني

ذوب‌آهن – تراكتورسازي
محمود رفيعي-رضا سخندان-بهروز بهروان –محمد ملكي-ناظر: حسين نجاتي

شهرداري تبريز – سايپا
احمد صالحي-محسن فريماني-سجاد طوري-غلامرضا جباري- ناظر: فريدون اصفهانيان

مس سرچشمه – فولاد خوزستان
فرشيد افشار-رسول فروغي-عليرضا كناري-قاسم واحدي –ناظر: سعيد بطحايي

*دوشنبه 17/5/90
صنعت نفت آبادان – فجرسپاسي
محسن قهرماني-بابك داوري-سعيد قاسمي-رضا كرمانشاهي-ناظر: مسعود مرادي

صباي قم – فولاد سپاهان
سيد مهدي سيد علي-عليرضا كهوري-غلام آموزگار-جمشيد دانش مهر- ناظر: محمد پيروز رام

استقلال – داماش گيلان
يدالله جهانبازي-عليرضا منصوري-سعيد زارع-محمدرضا اكبريان- ناظر: علي خسروي

نفت تهران – مس كرمان
حسين زرگر-حسن كامراني فر-حميد نظري-رسول رهبرنام- ناظر: عبدالله باعزم

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)