مرجع خبری پرسپولیس : وضعيت امروز پرسپوليس، با مربي بزرگي که هنوز به ايران نيامده بهتر است يا شرايط استقلال که يک مربي متوسط (حتي به فرض کوچک) را بالاي سر خود مي بيند.

 

به گزارش مرجع خبری سايت گل می نویسد، باشگاه پرسپوليس همچنان در حال چرخيدن در يک دايره بسته است و همزمان با اين چرخش بي نتيجه، مصاحبه هاي سرشار از اميدواري مديرعامل پرسپوليس را مي‌خوانيم که معتقد است پرسپوليس اين فصل، هيچ شباهتي به تيم فصل قبل ندارد و هواداران پرسپوليس فقط بايد منتظر قهرماني ليگ باشند.

 

 

همزمان با اين شرايط عجيب درپرسپوليس، حضور صمد مرفاوي در راس کادرفني استقلال هم منبع و مبناي انتقادات تندي از باشگاه استقلال و انتخاب واعظ اشتياني است؛ انتقاداتي که برخي از آنها واقع بينانه و هشدار دهنده هستند. اينکه مرفاوي کاريزما و توان رواني و حتي فني هدايت استقلال را ندارد؛ موضوع بحث خيلي از منتقدان و کارشناسان است. اين وسط اما بايد يک سوال مطرح کرد: وضعيت حال حاضر استقلال، با يک سرمربي متوسط (حتي فرضا ضعيف) بهتر است يا شرايط پرسپوليس با يک سرمربي بزرگ خارجي که هنوز معلوم نيست، کي هست؟

 

بعيد است کسي اين پرسش را با کلمه “پرسپوليس” جواب بدهد. استقلالي ها تحت تاثير مشکلات مالي يا هر چيز ديگري، خيلي زود از جذب مربي خارجي منصرف شدند و نزديکترين گزينه را براي جانشيني امير قلعه نويي انتخاب کردند.

 

پرسپوليسي ها اما پس از ناکامي شديد و “چندلايه” در فصلي که گذشت؛ دنبال کاري هستند کارستان و همين ميل به “خودنمائي” باعث شده در دايره اي بسته گير کنند.

در واقع مي‌توان اين شرايط را در يک لحظه ويژه از بازي تصوير کرد؛ صحنه اي که يک هافبک وسط زمين بين چند بازيکن حريف گير کرده و بايد واکنشي سريع داشته باشد. در اين شرايط واعظ هافبکي است که سريع توپ را به نزديک ترين همبازي خود رسانده و از انتخاب “بهترين” گزينه خودداري کرده است.

 

انصاري فرد اما مي‌خواهد هرطور شده بين مهره هاي حريف، بچرخد و با يک پاس بلند، توپ را به مهاجم تيمش برساند و او را با گلر حريف تک به تک کند. حالا بايد عواقب اين دو حرکت را بررسي کنيم. شايد پاسي که واعظ به “اولين” گزينه داده، توليد موقعيت عالي براي تيمش نکند، اما خطري هم متوجه تيم آنها نخواهد شد.

 

حرکت انصاري فرد اما يا تيمش را به موفقيتي بزرگ مي‌رساند و يا با لو رفتن توپ، يک ضدحمله خطرناک عليه تيم انصاري فرد شکل خواهد گرفت. امروز در فوتبال روي “گزينه اول، به جاي گزينه بهتر” تاکيد جدي مي‌شود و دليل تاکيد هم عواقب “سنگين” انتخاب گزينه ايده ال است. واعظ راهي را انتخاب کرده که در صورت ناکامي در آن، خيلي زود مي‌تواند جلوي ضرر بيشتر را بگيرد و صمد مرفاوي را برکنار کند. انصاري فرد و پرسپوليس اما راهي پيش گرفته اند که تقريبا بي بازگشت است و احتمالا در صورت اغاز بد، تا پايان فصل چيزي درست نخواهد شد.

 

استقلال با انتخاب گزينه “اول”، وظيفه فني تيمش را به يک سرمربي متوسط سپرده و پرسپوليس در حالي که مي‌خواهد سنگ بزرگي را جابجا کند، تمريناتش بدون “مسئول فني” برگزار مي‌شود. خب حالا دوباره سوال را مطرح مي‌کنيم: “وضعيت امروز پرسپوليس،با مربي بزرگي که هنوز به ايران نيامده بهتر است يا شرايط استقلال که يک مربي متوسط(حتي به فرض کوچک) را بالاي سر خود مي بيند؟”

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)