مرجع خبری پرسپولیس : پس از انصراف وزارت نفت از تیمداری در عرصه ورزش به نظر می رسد مسئولان بلندپایه وزارت صنایع هم قید حضور در دنیای ورزش را زده اند، اتفاقی که ضربه مهلکی بر پیکره تیم های صنعتی به خصوص سپاهان و ذوب آهن خواهد بود.

 

پس از اين كه وزارت نفت اعلام كرد از سال آينده در ورزش حرفه‌اي هزينه نخواهد كرد، باشگاه‌هاي صنعتي هم براي ادامه فعاليت با آينده‌اي مبهم روبه‌رو هستند.

 

پس از آنكه نمايندگان مجلس در اواخر پاييز سال گذشته در قانون پنجم توسعه تصميم به تصويب بندي گرفتند كه بر اساس آن سازمانهاي دولتي از هزينه كردن در ورزش حرفه‌اي منع شدند، اين قانون حساسيتي را ايجاد نكرد و واكنشي را به دنبال نداشت اما با آغاز اجراي اين قانون رفته رفته وزارت‌خانه‌ها قانون مجلس را عملي مي‌كنند.

 

ابتدا وزارت نفت اعلام كرد كه مي‌خواهد اين قانون را عملي كند و اين زنگ خطر را براي باشگاه‌هايي نظير صنعت نفت آبادان و نفت تهران به صدا درآورد. پس از آن به نظر مي‌رسد ديگر وزارت‌خانه‌ها هم چنين تصميمي دارند.

 

به لحاظ تعدد باشگاه‌هاي فعال در ورزش حرفه‌اي وزارت صنايع يكي از پركارترين بخش‌ها است. باشگاه‌هايي نظير فولاد مباركه سپاهان، ذوب آهن، سايپا، پيكان و … باشگاه‌هايي هستند كه زير نظر وزارت صنايع و با بودجه اين نهاد دولتي ارتزاق مي‌كنند.

 

در اين شرايط اگر وزارت صنايع تصميم بگيرد مانند وزارت نفت فعاليتهايش را در ورزش قهرماني محدود كند، اين زنگ خطري بزرگ براي باشگاه‌هاي قديمي ورزش كشور به حساب مي‌آيد. البته تصميمي كه وزارت نفت و پس از آن ديگر وزارت‌خانه‌ها خواهند گرفت، تصميمي نيست كه آن‌ها به خودي خود گرفته باشند.

 

بر اساس قانون پنجم توسعه وزارتخانه‌هايي نظير وزارت نفت و صنايع نمي‌توانند در ورزش قهرماني هزينه كنند. اتفاقي كه اگر به همين منوال صورت بگيرد، شرايط را براي باشگاه‌هاي اقتصادي و صنعتي كه هنوز بر اساس اصل 44 قانون اساسي خصوصي نشده‌اند، دشوار مي‌كند.

 

بعيد نيست پس از تصميم وزارت نفت، ديگر وزارت‌خانه‌ها نظير وزارت راه و ترابري و صنايع كه دستي بر آتش ورزش دارند هم چنين تصميمي بگيرند. آنگاه بايد ديد تكليف باشگاه‌هاي تمام دولتي ورزش ايران چه مي‌شود؟

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)