جمعه 18 اردیبهشت(00:00) 

‘مرجع خبری پرسپولیس : قهرمان ليگ هفتم كه مى خواست از عنوان قهرمانى اش در ليگ هشتم دفاع كند باوجود تلاش بسيار به عنوانى بهتر از پنجمى دست نيافت تا به نوعى طرفداران پرتعداد اين تيم عصبانى شده باشند.پرسپوليس كه در فصل نقل و انتقالات براساس يك حركت منسجم يار جديد جذب نكرد، با شروع ليگ مشكلاتش درخصوص بازيكنان، يكى پس از ديگرى نمايان شد تا جايى كه به دليل پر شدن ليست پرسپوليس اضافه كردن بازيكن يا بازيكنان جديد در آن فهرست تقريباً غيرممكن بود.سرخپوشان كه به نظر مى رسيد در ليگ هشتم به لحاظ بازيكن اسمى يكى از بهترين دوران خود را پشت سر بگذارند، به دليل ناهماهنگى هاى موجود ميان كادر فنى و بازيكنان خود شانس آورد كه در نيمه دوم جدول رده بندى ليگ قرار نگرفت.
3 مربى براى يك تيم
پرسپوليس كارش را در آغاز ليگ هشتم با افشين قطبى شروع كرد. همان مربى كه در ليگ هفتم توانسته بود پرسپوليس را به عنوان قهرمانى ليگ برساند. كار افشين قطبى با پرسپوليس در پايان هفته چهاردهم گره خورد و پس از شكست يك بر صفر مقابل مقاومت سپاسى شيراز طى نامه اى جدايى اش از پرسپوليس را اعلام كرد و به امارات رفت. پرسپوليسى ها در همان روز رفتن قطبى به امارات، افشين پيروانى، دستيار قطبى را به عنوان سرمربى برگزيدند تا او سكاندار هدايت سرخپوشان تهرانى شود اما حضور پيروانى در پرسپوليس از همان ابتدا مشخص بود كه موقتى است و اين اتفاق نيز افتاد و پرسپوليس پيروانى در ۹ هفته مانده به پايان ليگ به ادواردونلو وينگاداى پرتغالى سپرده شد تا او هم سرمربيگرى پرسپوليس را در ليگ هشتم تجربه كرده باشد( هرچند كه ميانگين امتيازات كسب شده پيروانى بيشتر از قطبى و وينگادا بود) اما آنچه در اين ميان قابل توجه بود اين است كه پيروانى تنها كسى بود كه از ابتدا تا انتهاى ليگ در كنار پرسپوليس حضور داشت.
تغيير مديريت

پرسپوليس كه ليگ هشتم را با مديريت داريوش مصطفوى آغاز كرده بود. در بين راه به عباس انصارى فرد سپرده شد تا مشخص شود يكى از عوامل نابسامانى هاى اين روزهاى فوتبال و تيم هاى بزرگ عدم ثبات مديريت است، بخصوص كه آنها از ابتداى راه حاج حبيب كاشانى مديرعامل موفق فصل قبل خود را هم از دست داده بودند. با رفتن مصطفوى از پرسپوليس، عباس انصارى فرد كه پيش از اين هم سابقه مديريت نه چندان درخشان در پرسپوليس را داشت يكبار ديگر بر صندلى سرخى تكيه زد كه سال ها پيش نيز بر روى آن نشسته بود.
درخشش كريمى

هيچ مشخص نيست كه اگر على كريمى به جمع پرسپوليسى ها در اوايل فصل اضافه نمى شد، چه برسر اين تيم مى آمد.الحق و الانصاف على كريمى از روزى كه به پرسپوليس آمد، قدرت اين تيم دوچندان شد و طراوتش در زمين افزون گشت.على كريمى آنقدر در پرسپوليس خوب بازى كرد كه به تيم ملى فوتبال ايران هم دعوت شد تا ثابت شود كه اين بازيكن بى دليل نبود كه به اين اندازه طرفدار داشت.
معجونى بنام ديكارمو!
پيش از حضور ديكارموى برزيلى در پرسپوليس آنقدر از اين بازيكن سخن به ميان آمد كه طرفداران تيم سرخپوش پايتخت گمان مى كردند كه با حضور ديكارمو در پرسپوليس تمام مشكلات گلزنى سرخپوشان حل خواهد شد اما وقتى ديكارمو به زمين رفت مشخص شد كه اين ديكارمو آن بازيكنى نبود كه به آن اندازه از آن تعريف مى شد.ديكارمو آنقدر براى پرسپوليس بد بازى كرد كه صداى همه اهالى فوتبال درآمد و افشاگرى ها هم در خصوص او صورت گرفت.
باقرى در تيم ملى

پرسپوليس در ليگ، يك شروع طوفانى داشت، اما شروع طوفانى كريم باقرى بازيكن باتجربه سرخپوشان در ليگ هشتم چيز ديگرى بود.كريم در هفته هاى آغازين ليگ آنچنان خوب ظاهر شد كه هيچ چاره اى به جز دعوت او به تيم ملى پيش روى مربيان تيم ملى باقى نماند.كريم در يكى، دو ديدارى هم كه براى تيم ملى به ميدان رفت چهره قابل قبولى را از خود به نمايش گذاشت و وقتى هم كه خودش احساس كرد كه ديگر نمى تواند براى تيم ملى مؤثر باشد، از جمع ملى پوشان جدا شد.
دروازه بانان كم فروغ

ميثاق معمارزاده دروازه بان فصل پيش سايپا در ليگ هشتم تنها توانست در ۲ بازى براى سرخپوشان به ميدان برود و در همان ديدار دوم نيز دچار يك مصدوميت سنگين شد و تا پايان فصل، ليگ را از دست داد. بعد از معمارزاده، مهدى واعظى در درون دروازه پرسپوليس ايستاد و او هم نتوانست آنچنان كه بايد و شايد شايستگى هايش را نشان دهد تا جايى كه كادر فنى پرسپوليس ترجيح داد به جاى واعظى از حقيقى جوان در درون دروازه تيمش استفاده كند تا مشخص شود پرسپوليس در طول ليگ هشتم، ۳ دروازه بان كم فروغ داشته است.
روزهاى بد نيكبخت

عليرضا نيكبخت كه از او انتظارات بسيارى مى رفت، بخصوص در نيم فصل دوم در حد و اندازه هاى خودش نيز در پرسپوليس ظاهر نشد تا انتقادات بسيارى از سوى منتقدان به سوى او نشانه رود.
آمد و رفت علوى

اصلاً مشخص نشد كه با چه هدفى سيدمحمد علوى مدافع ملى پوش فوتبال ايران به پرسپوليس آمد و به چه دليلى هم از اين تيم رفت. علوى در حالى كه مى توانست در خط دفاعى پرسپوليس به يكى از بهترين هاى اين تيم تبديل شود، به او كمتر توجه شد و آنچنان كه بايد و شايد به او بازى نرسيد تا او هم عطاى ماندن در پرسپوليس را به لقايش بخشيده و براى ادامه فوتبال خود به همدان و پاس برود.
خارجى هاى پرسپوليس

ايوان پترويچ، فرانك آتسو، روبرتو ديكارمو و ابراهيم توره ۴ بازيكن خارجى تيم پرسپوليس در ليگ هشتم بودند كه در بين آنها وضعيت ابراهيم توره چيزى فراتر از ديگران بود.بعد از توره، پترويچ توانست اعتماد كادر فنى پرسپوليس را به طور نسبى متوجه خود كند، اما فرانك آتسو و روبرتو ديكارمو بازيكنانى بودند كه هرگز در طول ليگ هشتم نتوانستند انتظارات به جاى كادر فنى و تماشاگران را برآورده سازند.
بيشترين بازى

پژمان نورى با ۲۷۱۱ دقيقه بازى براى پرسپوليس، ركورددار بازى در اين تيم پرطرفدار بود.نورى در نيم فصل اول در ۲ بازى پايانى پرسپوليس در مقابل استقلال اهواز و راه آهن به ميدان نرفت.نورى در نيم فصل دوم هم در بازى آغازين نيم فصل مقابل سايپا غيبت داشت تا به نوعى غيبت او مشهود باشد.
ركوردشكنى

شمار تماشاگرانى كه در طول ليگ هشتم از بازى هاى پرسپوليس در ورزشگاه آزادى و ورزشگاه هاى ديگر كشور ديدن كردند، از مرز يك ميليون نفر گذشت تا يك ركورد قابل توجه براى اين تيم تهرانى رقم بخورد.يك ميليون و يكصد و هفتاد و نه هزار تماشاگر، همه آن تماشاگرانى بودند كه در طول ليگ موفق شدند بازى هاى تيم مورد علاقه شان را از نزديك تماشا كنند.
25 بازيكن قرمز

پژمان نورى، مازيار زارع، عليرضا محمد، سپهر حيدرى، مجتبى شيرى، كريم باقرى، نبى الله باقريها، ابراهيم توره، عليرضا نيكبخت، ايوان پترويچ، على كريمى، عليرضا حقيقى ، رحمان رضايى، مهدى واعظى، محمد منصورى فهيم، مسعود زارعى، فرانك آتسو، هادى نوروزى، حسين بادامكى، حميد رضا على عسگرى، بهادر عبدى، روبرتو ديكارمو، محسن خليلى، فرهاد خيرخواه و سيدمحمد علوى ۲۵ بازيكن قرمزپوشى بودند كه در طول ليگ هشتم براى پرسپوليس در ديدار با حريفانش در ميدان حاضر شدند.
اولين و آخرين گل

پژمان نورى در دقيقه ۴۲ بازى با سايپا در آغاز ليگ هشتم توانست با گل خود، پيروزى يك بر صفر تيمش را به ثمر برساند.پرسپوليس در ديدار پايانى خود در مقابل راه آهن اگرچه با حساب ۲ بر صفر به پيروزى رسيد اما زننده آخرين گل سرخپوشان در بازى با راه آهن كسى جز هادى نوروزى نبود، او در دقيقه ۷۵ بازى با لكوموتيورانان دومين گل تيمش را به ثمر رساند تا پيروزى تيمش را مقابل لكوموتيورانان اثبات كرده باشد.
پرگل ترين بازى

پرگل ترين بازى پرسپوليسى ها در دور رفت بازى هاى ليگ، مقابل ابومسلم رقم خورد، ديدارى كه در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار شد و ۷ گل را با خود به همراه داشت كه سهم پرسپوليس از آن بازى ۳ گل و سهم تيم مشهدى هم ۴ گل بود. اين شكست پرگل براى مدت زمانى مشكلات چندانى را براى سرخپوشان به وجود آورد، كه با عكس العمل به موقع كادر فنى پرسپوليس همراه بود. بعد از ترسيم آن شكست خيلى ها اعلام داشتند كه ثبت چنين شكستى حتى به ذهن منتقدان پرسپوليس هم خطور نمى كرد.
خشن ترين بازيكن

مازيار زارع، خشن ترين بازيكن در جمع سرخپوشان در طول ليگ هشتم بود.زارع با دريافت ۸ كارت زرد و يك كارت قرمز نشان داد كه نوع فوتبالش با بقيه بازيكنان پرسپوليس فرق مى كند.زارع براى پرسپوليس اگر چه آن بازيكن موردنظر نبود اما توانست به واسطه فوتبال خشن خود عنوان خشن ترين بازيكن در جمع سرخپوشان را به خود اختصاص دهد.
بازى اول و آخر

پرسپوليسى ها ليگ هشتم را با پيروزى يك بر صفر مقابل سايپا آغاز كردند تا ليگ براى آنها خوش يمن آغاز شده باشد.سرخپوشان كه خاطره خوبى از شروع ليگ هشتم داشتند در بازى پايانى خود هم توانستند تيم راه آهن را با حساب ۲ بر صفر شكست دهند تا همانطور كه ليگ را خوب شروع كرده اند، خوب هم به پايان برسانند.
بهترين گلزن

ابراهيم توره، بازيكن سنگالى تيم پرسپوليس در ليگ هشتم گلزن ترين مهاجم اين تيم هم بود، هرچند كه در خيلى از بازى ها يا بازى نكرد و يا اينكه به عنوان بازيكن ذخيره از او استفاده شد.توره در ليگى كه مهاجمان پرسپوليس چندان موفق نبودند و انتقادات بسيارى را متوجه خود كردند، ۱۱ گل براى پرسپوليس زد تا عنوان بهترين گلزن پرسپوليس را به خود اختصاص داده باشد.
شكست مقابل الغرافه

پرسپوليسى ها كه در ليگ عنوان نه چندان خوب پنجمى را به دست آورده بودند در چهارچوب رقابت هاى ليگ قهرمانان آسيا و در قطر تن به شكست سختى مقابل الغرافه دادند، شكستى كه حتى بدبين ترين افراد هم آن را تصور نمى كردند.پرسپوليس در قطر و مقابل الغرافه با حساب ۵ بر يك به اين تيم باخت تا به نوعى اعتبارش در پهنه قاره كهن خدشه دار شود.
اخراجى ها

مازيار زارع، عليرضا نيكبخت، ابراهيم توره و رحمان رضايى بازيكنان اخراجى تيم پرسپوليس در ليگ هشتم بودند.زارع در بازى بااستقلال اهواز از يدالله جهانبازى كارت قرمز دريافت كرد و از دقيقه ۸۶ پرسپوليس را ۱۰ نفره كرد.نيكبخت مقابل پيام از فغانى كارت قرمز گرفت. توره در دقيقه ۴۳ بازى با فولاد از زمين بازى توسط محمود رفيعى اخراج شد و رحمان رضايى هم در بازى مقابل پيام، كارت قرمز گرفت و از دقيقه ۸۹ از زمين بيرون رفت.
ركوردداران قضاوت

خداداد افشاريان، هدايت ممبينى و يدالله جهانبازى ۳ داورى بودند كه هر كدام ۴ بازى سرخپوشان را در ليگ هشتم قضاوت كردند، تا ركوردداران قضاوت اين تيم پرطرفدار لقب بگيرند.افشاريان، ممبينى و جهانبازى در مجموع ۱۲ بازى پرسپوليس را سوت زدند تا ۲۲ بازى ديگر سرخپوشان به داوران ديگر فوتبال سپرده شود. سعيد مظفرى زاده، محسن تركى و رحيم رحيمى مقدم ۳ داور ديگرى بودند كه هر كدام با ۳ بار قضاوت در يكقدمى ركوردداران قضاوت بازى هاى سرخپوشان قرار داشتند.
دربى هاى بى برنده

۲ دربى بزرگ پايتخت با يك نتيجه مشابه به پايان رسيد تا شهرآورد تهرانى ها برنده نداشته باشد.پرسپوليس در ۲ بازى رفت و برگشت مقابل استقلال به ۲ نتيجه مشابه يك بر يك دست يافت تا مشخص شود كه زور تيم هاى پرطرفدار پايتخت به يكديگر نمى رسد. نكته جالب توجه در دربى ها اين بود كه در هر ۲ بازى ابتدا آبى پوشان موفق به گلزنى شدند و اين پرسپوليسى ها بودند كه در ثانيه هاى پايانى موفق به جبران گل خورده خود شدند.
اميدوارى

پرسپوليسى ها كه در ليگ هشتم به توفيقى دست نيافتند، براى آنكه همچنان آسيايى باقى بمانند، اميد بسيارى به فتح جام حذفى دارند، همان جامى كه سال گذشته حكم به آسيايى شدن استقلال داد.سرخپوشان در سخت ترين بازى خود در جام حذفى با حساب يك بر صفر سپاهان را شكست دادند تا حريف پاس همدان شوند.
ميانگين

ميانگين برد: ۲۶/۲
ميانگين مساوى: ۴/۳
ميانگين باخت: ۷/۳
ميانگين گل زده: ۴۷/۱
ميانگين گل خورده: ۲۱/۱
ميانگين امتياز: ۶۲/۱

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)