پرسپولیس نیوز: پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قرعه‌ای که به نظر به ضرر پرسپولیس بود با همت بچه‌ها به سود تیم تمام شد. لیگ ادامه پیدا کند رقبای مدعی تازه باید به مصاف همدیگر بروند و اگر هم برگزار نشود چه تیمی شایسته‌تر از آن که بعد از بازی با تمام مدعیان، ۱۰ امتیاز، پیش است؟ وجدان و انصاف و منطق می‌گوید شایسته‌تر از پرسپولیس برای قهرمانی نیست.

محمد پنجعلی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: قبل از هر چیز می‌خواهم به مناسبت سال نو برای همه مردم آرزوی سلامتی کنم. این روزها مثل اکثر مردم در خانه مانده‌ایم. قید سفر و رفت و آمدها را زده‌ایم و امیدوارم مردم نه تنها خسته نشوند بلکه تعداد بیشتری به این جریان بپیوندند و تا می‌توانند از خروج غیر ضروری از منزل اجتناب کنند. امیدوارم این بیماری هر چه زودتر شر خودش را از سر همه مردم جهان کوتاه کند. البته این مساله بدون همکاری همه ما با هم، شدنی نیست. تاریخ بشر، کرونا و پیامدهای عجیب و آثار آن بر همه مسایل در همه جای جهان را ثبت خواهد کرد و این مساله در ذهن همه باقی می‌ماند. اثر آن روی رفتار و زندگی مردم خیلی بیشتر از حد تصور خواهد بود. فکر می‌کنم الان بیشتر قدر خیلی چیزها را که برای ما کم ارزش بود را متوجه می‌شویم.

وی همچنین درباره حرف و حدیث‌ها و تحلیل‌هایی که درباره لیگ‌برتر و قهرمانی پرسپولیس مطرح می‌شود، ادامه داد: من اگر الان حرفی بزنم شاید بعضی بگذارند به حساب این‌که تمام رگ و پی من پرسپولیسی است ولی حرف باید منطق و استدلال پشت سرش باشد. در این مدت حرف‌های زیادی زده شده ولی بعضی از آن‌ها استدلال قابل قبولی در دل خودش نداشت؟

هنوز کسی نمی‌داند چه می‌شود و زندگی چه زمانی روال عادی پیدا می‌کند که فوتبال هم بخواهد به روال عادی برگردد. یک اتفاق نادر بود که دنیایی را غافلگیر کرد. فوتبال هم تحت تاثیر قرار گرفت. در هر زمینه‌ای بخواهیم غیر منطقی برخورد کنیم به مشکلات اضافه کرده و دیگران را آزار داده‌ایم. همه ما امیدواریم شرایط به شکلی بشود که فوتبال دوباره به حرکت بیفتد. ما پرسپولیسی‌ها که بیشتر از همه تمایل داریم. تازه بازی‌های سخت‌مان را انجام داده‌ایم و رقبای ما که ادعا دارند باید با هم بازی کنند. تازه در این شرایط ۱۰ امتیاز جلوتر از همه هستیم. چه بسا با ادامه بازی‌ها بتوانیم یک رکورد جدید هم بزنیم. قرعه‌ای که هم در ابتدای فصل و هم برای شروع نیم فصل دوم، انتظار می‌رفت به ضرر ما تمام شود با همت تیم الان به سود ما شد. لیگ ادامه پیدا کند، پرسپولیس قهرمان می‌شود. اگر هم فیفا تصمیم به لغو بازی‌ها بگیرد باز هم وجدان و عقل می‌گوید؛ قهرمانی حق پرسپولیس است.

کاپیتان پیشین پرسپولیس، تیم ملی و تیم منتخب آسیا خاطر نشان کرد: اگر لیگ ادامه پیدا نکند که امیدوارم چنین نشود با هر فرمولی که وارد بحث بشویم و از هر زاویه‌ای به موضوع نگاه کنیم قهرمانی وجدانا حق پرسپولیس است. هیچ وجدان بیدار و آگاهی غیر از این نمی‌گوید. چه قهرمانی سال قبل ملاک باشد، چه قهرمانی نیم فصل و چه صدرنشینی فعلی، پرسپولیس شایسته قهرمان خوانده شدن است. سوابق سال‌های قبل و وضعیت تیم‌ها در این مقطع لیگ و نتیجه نهایی هر دوره هم معلوم است. این حقایق را همه رقبای پرسپولیس می‌دانند ولی به هر حال می‌خواهند برابر هواداران خودشان حرفی برای گفتن داشته باشند اما امیدوارم شرط انصاف در اظهارنظرها بیشتر رعایت شود.

پنجعلی اضافه کرد: به هر حال چاره‌ای نیست غیر از این‌که صبر کنیم تا مراجع اصلی فوتبال تصمیم‌های لازم را بگیرند. به هر حال چنان مشکل بزرگی بوده است که تاریخ المپیک با این قدمت را هم دستخوش تغییر کرد. شاید در بسیاری لیگ‌ها تصمیم‌گیری در صورت طولانی شدن بحران و ادامه پیدا نکردن لیگ‌ها نامعلوم باشد ولی در فوتبال ایران واقعا شرایطی پیش آمده است که خیلی جای بحث ندارد. به هر حال همین بحث هم بهانه خوبی است که بگوییم همه باید به سهم خودمان کمک کنیم این معضل کرونا زودتر برطرف شود. زندگی بعضی از مردم به شدت و خیلی بیشتر از دیگران آسیب دیده و ما در قبال هم مسوول هستیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)