کارشناس فوتبال اعتقاد دارد بازی با تاجیکستان فایده‌ای برای تیم ملی ایران نداشت.

فارس، جلال چراغپور در مورد برتری 6 بر یک تیم ملی در دیدار تدارکاتی مقابل تاجیکستان عنوان کرد: این بازی برای تیم ملی مفید نبود و چیزی نداشت. برای چنین مسابقه ای لیگ را تعطیل کردند و بازی سطح پایینی را در نظر گرفتیم که حتی نمی شد اسم آن را مرور کارهای تاکتیکی گذاشت.

وی افزود: اگر 6 گل ایران حاصل پاسکاری بازیکنان اصلی بود می شد گفت که بازی با تاجیکستان برای مرور برنامه های تاکتیکی بوده اما این طور نبود. پیش‌تر رسم بر همین بود که قبل از بازی رسمی یک دیدار تدارکاتی قوی می گذاشتند تا تیم به انسجام نزدیک شود. اگر در بازی روز گذشته هم ترکیب اصلی به میدان می رفت و یکی دو تعویض برای تغییر شرایط صورت می گرفت می شد به این بازی نمره قبولی داد.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: در بازی روز گذشته اهدافی که برای یک بازی تدارکاتی تعریف شده وجود نداشت. تیم های ازبکستان و تاجیکستان در آسیای میانه قبلا یک کشور بوده اند و در نتیجه نسبت به هم عرق دارند و روز گذشته هم تاجیکستان نخواست همه داشته های فنی خود را برای ایران رو کند تا تیم ملی ما در بازی با ازبکستان به اهداف خود برسد. از نمایش تاجیکستان کاملا مشخص بود که نمی خواست شیوه بازی‌اش به چشم بیاید.

چراغپور در ارتباط با اینکه اعضای تیم ملی معتقد هستند ازبکستان حریف سخت تری نسبت به کره جنوبی است، گفت: دامنه چنین صحبت هایی به مسیری که تیم ملی پیموده باز می گردد. از روزی که تیم ملی حرکت کرده گام های محکم و روشنی برنداشته است. در بازی با کره جنوبی مقابل 12 موقعیت گلزنی حریف فقط دو موقعیت داشتیم و همه هم می دانیم که در جریان بازی مستحق پیروزی نبودیم و بر اساس حادثه بردیم.

وی اضافه کرد: در بازی با لبنان آن شکست بد رخ داد و مسئولان و کادر فنی تیم ملی به این موضوع رسیده اند که نفس فوتبال ایران کم آورده و در مجموع همه این مسیرها این دیالوگ ها گفته می شود و می گویند بازی با ازبکستان سخت تر از کره جنوبی است. کی‌روش قبل از بازی با کره جنوبی در مصاحبه ای اعلام کرد روی کاغذ از کره جنوبی عقب تر هستیم.

چراغپور در خصوص اینکه فکر می کند ایران برای رسیدن به جام جهانی مسیر سختی در پیش دارد یا خیر خاطرنشان کرد: دیگر زمان مسیرهای پر پیچ و خم گذشته است. زمانی آسیا فقط دو سهمیه داشت اما اکنون 4 سهمیه و نیم به این قاره داده اند. همیشه در سید‌بندی آسیا،‌ ایران در سید چهارم است و طبیعی است که به عنوان تیم چهارم صعود کنیم اما اکنون که از یک گروه 5 تیمی دو تیم مستقیم به جام جهانی صعود می کنند دیگر چرا باید در ترس این باشیم که صعود نکنیم.

چراغپور گفت: مسئله ما باید این باشد که اگر بر فرض هم تیم ملی به جام جهانی رفت آیا می تواند یک مساوی هم بگیرد؟ در جایی که تیم های ژاپن و کره جنوبی به فکر عبور از مرحله یک شانزدهم هستند ایران به چه فکر می کند و می تواند موفقیتی داشته باشد؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)