طبق آخرین حرف‌های کفاشیان، تیم‌ها می‌توانند جام حذفی را بدون ملی‌پوشان خود برگزار کنند.

خبر ،  تکلیف جام حذفی هنوز مشخص نیست. فدراسیون فوتبال هر چند روز یک بار موضع خود را تغییر می‌دهد و باشگاه‌ها هنوز نمی‌دانند باید خودشان را برای جام حذفی آماده کنند یا نه. یکشنبه پس از چند روز سکوت خبری در مورد جام حذفی، بهروان رئیس سازمان لیگ در مصاحبه‌ای گفت که این جام طبق روال هر سال برگزار می‌شود. اما علی کفاشیان صبح دوشنبه حرف نایب رئیس خود را تکذیب کرد و گفت: «تیم‌ها اگر بخواهند، می‌توانند جام حذفی را بدون ملی‌پوشان خود برگزار کنند.»

با این حرف کفاشیان، تیم‌ها به شرایط یک ماه گذشته برگشتند؛ به زمانی که گفته شد جام حذفی بدون ملی‌پوشان برگزار شود و تیم‌ها علیه این مسئله موضع‌گیری کردند. حالا دوباره علی کفاشیان با صحبت‌های خود، دغدغه جدیدی برای برخی باشگاه‌ها ایجاد کرده است. در این شرایط، تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس که ملی‌پوشان زیادی دارند، بیشترین ضرر را خواهند کرد. مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان پرسپولیس می‌گوید: «برای چه باید ملی‌پوشان در جام حذفی بازی نکنند؟ من صحبت‌های آقایان را درباره جام حذفی نمی‌فهمم. تیم ملی ما در خردادماه باید بازی کند و تا آن وقت لیگ هم تمام می‌شود. چرا نباید ملی‌پوشان در جام حذفی بازی کنند؟ دلیلش را بگویید که ما هم بفهمیم.»
خیلی‌ها می‌خواهند بدانند چرا علی کفاشیان مخالف برگزاری جام حذفی است. این سوالی است که پاسخ آن ارتباط تنگاتنگی به مسابقات غرب آسیا دارد. علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا، به برادر پادشاه اردن که رئیس این کنفدراسیون است قول داده تا ایران با حضور کارلوس کروش و تیم اصلی‌اش در مسابقات غرب آسیا شرکت کند. برای او اهمیت زیادی دارد در مقابل رئیس کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا که نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و نماینده آسیا در هیات اجرایی فیفا است، چهره‌ای موجه و خوش قول جلوه کند. به همین دلیل می‌خواهد جام حذفی را تعطیل کند که تیم ملی با ترکیب کاملش به مسابقات غرب آسیا برود. یا نهایتا جام حذفی را بدون ملی‌پوشان برگزار کند تا خدشه‌ای به حضور پررنگ فوتبال ایران در مسابقات کم اهمیت غرب آسیا وارد نشود. این در حالی است که کفاشیان می‌تواند کروش را با تیم ملی جوانان به مسابقات غرب آسیا بفرستد و اجازه دهد ملی‌پوشان در خدمت باشگاه‌های خود باشند تا جام حذفی هم برگزار شود.

علی کفاشیان در حالی روی نظر خود پافشاری می‌کند که باشگاه‌ها می‌خواهند جام حذفی برگزار شود و از این طریق، شانس خود برای آسیایی شدن را بالا ببرند. جعفری مدیرعامل تراکتورسازی می‌گوید: «جام حذفی باید برگزار شود. خیلی از باشگاه‌ها هدف‌گذاری کرده‌اند که در این جام شرکت کنند و مجوز آسیایی بگیرند. فدراسیون نمی‌تواند حضور در این جام، بدون ملی‌پوشان را دیکته کند. فدراسیون باید درک کند که باشگاه‌ها به منافع خودشان هم فکر می‌کنند.»
قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران هم از این سیاست فدراسیون انتقاد می‌کند و می‌گوید: «جام حذفی قطعا باید برگزار شود. متاسفانه فدراسیون فوتبال شده زیرمجموعه کارلوس کروش. ایشان تصمیم گرفتند جام حذفی برگزار نشود و فدراسیون هم همین کار را انجام می‌دهد. در حالی که باید اول ببینیم نظر باشگاه‌ها چیست.» از طرفی مدیران و اعضای کادر فنی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم در مصاحبه‌های قبلی هم تاکید کرده‌اند که جام حذفی باید برگزار شود و نباید تیم‌ها را به عدم استفاده از بازیکنان ملی‌پوش، مجبور کرد.

در چنین شرایطی همچنان نظر علی کفاشیان، تعطیلی جام حذفی یا نهایتا برزاری آن، بدون ملی‌پوشان است. اما عزیز محمدی رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال و رئیس سابق سازمان لیگ که سابقه چند دوره برگزاری جام حذفی و لیگ برتر را دارد، می‌گوید فدراسیون حتی با وجود اردوهای تیم ملی، می‌تواند جام حذفی را برگزار کند و ملی‌پوشان را هم در اختیار باشگاه‌هایشان قرار دهد: «با برگزاری جام حذفی، هیچ خللی در روند اردوهای تیم ملی ایجاد نمی‌شود و کارلوس کروش می‌تواند به همان اندازه که می‌خواهد، بازیکنانش را در اختیار داشته باشد. تقویم جام حذفی در لابلای برنامه‌های تیم ملی و لیگ برتر گنجانده شده و در این تقویم، تمام برنامه‌های تیم ملی دیده شده است. فدراسیون می‌تواند لیگ برتر و جام حذفی را برگزار کند و کروش هم طبق همان برنامه‌هایی که دارد، اردوهای تیم ملی را داشته باشد. اگر فدراسیون جام حذفی را برگزار نکند، تیم‌ها 5 هفته بیشتر از فصل‌های گذشته بیکار خواهند بود و یک تعطیلی بلند مدت در فوتبال ایران به وجود خواهد آمد.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)