پرسپولیس نیوز: سرمربی پرسپولیس گفت: من به تیم خودم خیلی اعتماد دارم و از بازیکنان داخلی‌ام خیلی راضی هستم.

گابریل کالدرون، سرمربی پرسپولیس، ظهر چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار با پارس جنوبی جم در هفته اول لیگ برتر افزود: تمام بازی‌هایی که داریم سخت هستند. مثل جام‌جهانی که خیلی از نتایج غیرقابل پیش‌بینی بودند. ما همه چیز را پیش‌بینی کرده‌ایم و آماده هستیم، با تمام احترام به تیم مقابل. آمارهای گذشته مربوط به گذشته هستند. من به تیم خودم خیلی اعتماد دارم. وظیفه ما بردن این مسابقه است.

او ادامه داد: من از بازیکنان داخلی‌ام خیلی راضی هستم. قرار بود دو بازیکن خارجی به تیم بیایند که فعلا یکی از آن‌ها آمده است.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: سطح بازیکنان داخلی بسیار عالی است. ما در مورد بازیکنان خارجی محدودیت بودجه داریم. یک جای خالی برای بازیکن خارجی داریم ولی تا الان موفق نشده‌ایم کسی را پیدا کنیم. بازیکن برزیلی را نیز به خاطر مشخصاتش انتخاب کردیم. ما به بازیکنی مثل او نیاز داشتیم. با توجه به بودجه‌ای که داریم این کار را انجام دادیم.

کالدرون در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس در این فصل هم می‌تواند مانند فصول قبل آمارهای خوبی به جا بگذارد؟ گفت: پرسپولیس در فصل‌های گذشته گل‌های زیادی به ثمر نرسانده بود ولی گل‌های کمی دریافت کرده بود. به نظر من این آمار خیلی خوبی است. من برای کسب قهرمانی چهارم باید سعی کنم آمار دفاعی تیمم را حفظ کنم و در حمله هم بهتر ظاهر شویم. مسلما تیم‌های دیگری هم هستند. تیم‌های دیگر روی مربیان و بازیکنان خارجی سرمایه‌گذاری کرده‌اند ولی ما فقط یک بازیکن خارجی آورده‌ایم. باز هم تکرار می‌کنم من از بازیکنان داخلی خیلی راضی هستم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از وضعیت بدنی تیمش با توجه به شرایط پیش فصل راضی است یا خیر؟ بیان کرد: من فکر می‌کنم آمادگی بدنی بازیکنان خوب است و ما مشکلی نداریم. ذهنیت من این است که تلاش زیادی داشته باشیم. تیم از این نظر خیلی بهتر شده است. ما سیستم جی پی اس داریم که دوندگی بازیکنان را مشخص می‌کند. بازیکنان ایرانی ذهنیت خوبی نسبت به کار دارند. من همیشه در این منطقه مربی بوده‌ام و با این سیستم آشنا هستم. بازیکنان ما راندمان خوبی داشته‌اند. وضعیت بازیکنان ما با توجه به این سیستم جی پی اس به وضعیت بازیکنان اروپا نزدیک است.

کالدرون با اشاره به این که از ذهنیت و فکر بازیکنان خوشش آمده است، اظهار کرد: سطح بازیکنان ایرانی که این‌جا هستند خوب است و من خیلی خوشحالم. من به بازیکنان داخلی خیلی امیدوارم. در مورد بازیکنان خارجی هم ما محدودیت‌هایی داریم و در مجموع راضی کننده است.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی در پایان فصل او را راضی می‌کند؟ گفت: در هیچ کشوری این امکان وجود ندارد که اطمینان بدهیم که قهرمانی برای ما است. از قبل نمی‌شود قول قهرمانی داد. خیلی کم این اتفاق می‌فتد چون ما سه بار هم پشت سر هم قهرمان شده‌ایم. من اگر این‌جا هستم به خاطر این است که به دو دلیل مطمئن هستم که می‌توانیم این کار را دوباره انجام بدهیم. بازیکنانی که این قهرمانی‌ها را به دست آورده‌اند نشان دادند که از لحاظ ذهنی بازیکنان بزرگی هستند. دلیل دیگر این است که من به کار خودم اطمینان دارم. به عنوان یک مربی نتایج خیلی خوبی در کارنامه‌ام دارم. اما اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم تیم‌های دیگر توانسته‌اند بازیکنان خارجی بیش‌تری جذب کنند. مثلا استقلال در حال جذب یک بازیکن ایتالیایی است ولی ما فقط یک بازیکن خارجی جذب کردیم. با کیفیت بازیکنان داخلی می‌توانیم این خلإ را جبران کنیم.

او ادامه داد: ما عملا از لحاظ بودجه امکان جذب بازیکن دیگری را نداریم. یک نفر را آوردیم که جوان و با کیفیت است. او در سال گذشته در تمام بازی‌ها تواست بازی کند. فوتبال پول است. در حد بودجه‌ای که داشتیم توانستیم او را جذب کنیم.

در ادامه خبرنگاری به کالدرون گفت که اصرار او روی جذب بازیکن خارجی و هم‌چنین عمل نکردن باشگاه به خواسته‌های او در فرصت ۴۰ روزه کمی عجیب بود که کالدرون هم پاسخ داد: این مذاکرات بین باشگاه و بازیکن انجام می‌شود. در مذاکرات برای جذب بازیکن خارجی اگر سریع عمل نکنید موفق نمی‌شوید. این سوال را باید از مسوولان بپرسید. مسلما مربی دوست دارد بازیکن خارجی‌اش را در پیش فصل داشته باشد تا با تیم هماهنگ شود. من تمام امیدم به بازیکنان داخلی است و مطمئن هستم با همین بازیکنان بهترین نتایج را می‌گیریم. من تمام تلاشم را کرده‌ام ولی در حد توان و آن چیزی که در حیطه اختیاراتم است. بقیه‌اش به باشگاه بستگی دارد. من در مذاکرات شرکت نمی‌کنم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که در اینجور مواقع باید سریع عمل کرد. این موضوع دیگر گذشته است و ما باید به امروز و فردا فکر کنیم.

وی درباره مصدومیت کامیابی‌نیا هم بیان کرد: من در جریان عمل او و بشار رسن بودم. بهتر بود که این عمل را پارسال انجام می‌داد ولی من نمی‌دانستم که مصدومیت شانه‌اش قرار است تکرار شود. بهترین تصمیم این بود که او هرچه زودتر عمل کند. او بازیکن مهمی برای ما است و می‌تواند تعادل را در وسط زمین به نفع ما ایجاد کند. مربی باید خودش را با شرایط مختلف وفق بدهد و ما با بازیکنان دیگر این خلا را پر می‌کنیم. من ترجیح می‌دهم درباره گذشته بازیکنان آسیب دیده یا بازیکن خارجی‌ای که نتوانستیم جذب کنیم صحبت نکنم. من به آینده فکر می‌کنم. این مشکلات و بدشانسی‌هایی است که رای هر تیمی می‌تواند رخ بدهد ولی من با هدف مشخصی اینجا هستم آن هم تکرار قهرمانی است. با توانایی‌های بازیکنان و تلاش و کار من، ما این خلإها را جبران می‌کنیم. من شخص فروتنی هستم که بسیار تلاش می‌کنم و دوست ندارم بهانه‌گیری کنم.

او دربار احتمال حضور نیافتن پارس جنوبی جم در دیدار با پرسپولیس به دلیل آن چه مشکلات مالی اعلام شده است بیان کرد: هر دلیلی که وجود داشته باشد باید این مشکل برطرف شود و من امیدوارم که فدراسیون این مشکل را حل کند. فدراسیون فوتبال فدراسیونی مهم است. اگر این اتفاق بیفتد برای عملکرد فدراسیون جالب نیست. فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ بدهد.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: ما باید برای قهرمانی و بازهای آسیایی برنامه‌ریزی کنیم. اگر چنین بودجه‌ای داشتیم تیمم را با یک بازیکن خوب خارجی تکمیل می‌کردم. اگر بودجه خوبی برای خرید داشتیم ترجیح می‌دادم یک بازیکن خوب بگیرم تا این که دو بازیکن معمولی جذب کنم. اما در پرسپولیس بازیکنان ایرانی خیلی خوبی داریم. برای بازهای آسیایی بهتر بود که بازیکنان آماده خارجی داشته باشیم.

کالدرون درباره مخالفتش با برگزاری مراسم رونمایی از پیراهن جدید پرسپولیس، گفت: من هیچ مشکلی ندارم که جشن پیراهن هر زمانی برگزار شود. ولی چیزی که با آن مخالف هستم این است این مراسم امشب برگزار شود چون ما فردا بازی داریم. این به نظر من حرفه‌ای نیست. روش حرفه‌ای این است که این مراسم خیلی قبل‌تر برگزار می‌شد که  به تیم آسیبی نرسد. هر چیزی که به نفع تیم باشد من مخالفتی ندارم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)