سرمربی برکنار شده ذوب آهن برکناری خود از این تیم را تصمیمی فراتر از هیئت مدیره باشگاه دانست.

رسول کربکندی در هفته یازدهم لیگ برتر و در حالی که تیم ذوب آهن از بحران ابتدای فصل خارج شد، از سوی هیئت مدیره باشگاه برکنار شد.

کربکندی بعد از اخراجش صحبت‌هایش را به شرح زیر بیان کرد.

* برای جلوگیری از مظلوم نمایی حقایق را می‌گویم

من فقط برای آنکه مردم یکسری واقعیت‌ها را بدانند صحبت می‌کنم و تا شب گذشته که برکناری‌ام را به طور قطعی اعلام نکرده بودند، سکوت کردم. باز هم نمی‌خواستم صحبت کنم اما برای اینکه برخی مظلوم نمایی نکنند، مجبور هستم برخی حرف‌ها را بزنم.

* به هیئت مدیره گفتم 2 راه حل دارید

بعد از دیدار بامس کرمان جلسه‌ای با هیئت مدیره داشتم و من به آنها گزارشی دادم و اعضای هیئت مدیره بعداز جلسه بامن خودشان جلسه‌ای داشتند. در آن زمان تیم در رده هجدهم جدول بود و ما 7 شکست داشتیم. آنها از من پرسیدند چه کاری باید بکنیم. من گفتم دو راه دارید. اول اینکه کادر فنی را تغییر دهید و دوم کمک کنید تا مشکلات تیم حل شود. مشکلاتی مانند کمبود بازیکن داشتیم که 3-4 جای خالی در فهرست‌مان بود و می‌توانستیم یک بازیکن را بگیریم و بقیه را در نیم فصل جذب کنیم. به هیئت مدیره امیدواری کامل دادند که هیچ خطری تیم ذوب آهن را تهدید نمی‌کند.

* حاضر بودم به هیئت مدیره تضمین کتبی بدهم

هیئت مدیره از من راه حل خواست و من پیشنهاد دادم یکی از راه حل‌ها می‌تواند تعیین پاداش و جریمه مناسب باشد تا انگیزه بازیکنان بیشتر شود که ما بعد از آن بازی سایپا را بردیم و با داماش هم مساوی کردیم و بازی با داماش اولین بازی ما بود که گلی دریافت نکردیم. من بعد از پیروزی تیم برابر تراکتورسازی، فولاد و سایپا به دنبال افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس بازیکنان بودند. بعد از بازی با داماش امیدواری بیشتری داشتم زیرا تعطیلات لیگ در پیش بود و ما روند رو به رشدی را آغاز کرده بودیم و می‌توانستیم بعد از تعطیلات تیم را در جایگاه خوبی قرار دهیم. من به هیئت مدیره گفتم حاضرم بنویسم که خطر سقوط، ذوب آهن را تهدید نمی‌کند.

* گفتم استعفا نمی‌دهم

بعد از بازی با داماش 4 روز به تیم استراحت دادیم که سه‌شنبه شب ابرقویی‌نژاد عضو جدید هیئت مدیره از من دعوت کرد تا به هیئت فوتبال بروم و در آنجا با او صحبت کنم.او گفت هیئت مدیره به این نتیجه رسیده که کادر فنی را تغییر دهد. من به طور طبیعی نمی‌توانستم با این مسئله مخالفتی کنم. اما به او گفتم با توجه به روند رو به رشد تیم چرا چنین تصمیمی گرفته شده. در نهایت ابرقویی‌نژاد به من گفت که استعفا بدهم و من قبول نکردم و گفتم در این شرایط که تیم روند رو به رشدی دارد، استعفا به معنای فرار از مسئولیت است. هر تصمیمی می‌خواهید بگیرید اما برایم مسجل شد که هیئت مدیره به دنبال کادر فنی است.

* صحبت‌های مدیران ضد و نقیض بود

بعد از انتشار خبر برکناری‌ام صحبت‌های ضد و نقیضی از سوی مدیران باشگاه مطرح شد. مدیر عامل یک نظری داد و برخی دیگر از اعضای هیئت مدیره یک نظری دیگر که در نهایت شب گذشته من را رسما برکنار کردند.

* فصل گذشته ذوب آهن 14 میلیارد تومان هزینه جذب بازیکن کرد

اگر بخواهیم به نحوه آغاز همکاری من با ذوب آهن در این فصل نگاهی بکنیم، باید بگویم اردیبهشت ماه از باشگاه با من تماس گرفته شد و گفتند شما یکی از گزینه‌های ما هستید و من 3-4 ساعت خواستم فکر کنم و به دلیل علاقمندی که به ذوب آهن داشتم و دوران خوبی با این تیم داشتم، بر خود واجب دانستم که به این تیم کمک کنم آنهم در حالی که ذوب آهن فصل گذشته حدود 14 میلیارد تومان هزینه جذب بازیکن کرده بود. اما در این فصل به من گفتند با توجه به مشکلات حداکثر می‌توانیم 5.5 میلیارد تومان برای جذب بازیکن هزینه کنیم و از من خواسته شد با این بودجه تیم خوبی را درست کنم.

* قرارداد 12 بازیکن با ذوب آهن به پایان رسیده بود

10-12 بازیکن فصل گذشته قراردادشان با ذوب آهن به پایان رسیده بود. شهاب گردان و محمد باقر صادقی هر دو دروازه‌بان تیم، فرشید طالبی، علی احمدی و حسین ماهینی در خط دفاع، داود حقی، دسوزا، منصوری در خط هافبک و محمد قاضی، کاسترو و احمدپوری در خط حمله قراردادشان با ذوب آهن تمام شده بود.

اسماعیل فرهادی را راضی کردیم که قراردادش را تمدید کند. سید محمد حسینی بعد از هفته اول از تیم جدا شد. اما صلصالی، سینا عشوری و محسن مسلمان و قاسم حدادی‌فر با باشگاه قرارداد بستند که حدادی‌فر هم از هفته هفتم به دلیل مشکلات سربازی می‌توانست با ما همراه باشد.

تمام تلاشمان را کردیم تا ابتدا اسکلت اولیه که باقی مانده بود را حفظ کنیم و سپس مسعود همامی، سپهر حیدری و رجب‌زاده را جذب کردیم.

* به مربی دروازه‌بانان اعتماد کردم

دروازه بان دغدغه اصلی ما بود که من به تومیسلاو مربی دروازه‌بانان ذوب آهن اعتماد کردم زیرا او گفت یک دروازه‌بان خیلی خوب سراغ دارد. او دارکو را به ذوب آهن آورد که با وجود مشکلات مالی و بحث‌هایی که انجام شد در نهایت با ذوب آهن قراداد امضا کرد اما این بازیکن نتوانست حداقل در هفته‌های اول انتظارات ما را برآورده کند. ویژگی ذوب آهن همواره این بود که با کمترین تغییرات وارد فصل جدید مذاکرات می‌شد. اما در فصل جدید ما بیشترین تغییرات را نسبت به گذشته داشتیم به همین دلیل هم هیئت مدیره قدیم مشکلات تیم را می‌دانستند. هر چند با 5 شکست فصل را شروع کردیم که یک شروع بسیار بد بود و زیر فشار شدیدی قرار گرفتیم. اما بخشی از این شروع بد طبیعی بود زیرا بازیکنان جدید و قدیم تیم هنوز با هم هماهنگ نشده بودند. ضمن اینکه در 5 هفته ابتدایی با 3 تیم بالای جدول یعنی صبا، استقلال و سپاهان بازی داشتیم.

* بعد از 5 هفته اول برکنار می‌شدم، گلایه‌ای نداشتم

در 5 هفته اول ذوب آهن شکست خورد و اگر در آن زمان هیئت مدیره من را برکنار می‌کرد جای هیچ گلایه‌ای باقی نمی‌ماند. زیرا یکی از اتفاقات نادر در فوتبال برای ما رخ داده بود و شروع بسیار بدی در لیگ داشتیم. هر چند در برخی مسابقات مستحق باخت نبودیم. در بازی با استقلال به خاطر یک اشتباه شکست خوردیم آنهم در حالی که تا دقیقه 83 خوب بازی کردیم. در دیدار با صبای قم در دقیقه 93 گل خوردیم و در بازی با گهر با وجود برتری شکست خوردیم. نمی‌خواهم باخت‌هایمان را توجیه کنم. اما هیئت مدیره با توجه به اینکه شرایط تیم را می‌دانست صبر و حوصله کرد تا اینکه تراکتورسازی را بردیم و در بازی با نفت تهران در حالی یک بر صفر باختیم که یک پنالتی را خراب کردیم.

* بحران را پشت سر گذاشته بودیم

در 5 هفته اول بدون امتیاز و 11 گل خورده و فقط یک گل زده داشتیم اما در 6 هفته بعدی ما 10 امتیاز گرفتیم، 8 گل زدیم و 6 گل خوردیم و تیم از رده هجدهم به رده پانزدهم رسید که نشان می‌دهد ذوب آهن روند رو به رشدی را آغاز کرده بود و تیم بحران را پشت سر گذاشت و خیلی خوب کار می‌کرد. من سعی کردم در همان 5 هفته ابتدایی با تجربه خود بحران را مدیریت کنم و شاهد بودید که تیم هیچ گونه مشکل حاشیه‌ای نداشت.

* هیئت مدیره جدید توقعات جدیدی داشت

با حضور هیئت مدیره جدید در باشگاه توقعات جدیدی ایجاد شد شاید آنها از مسائل ابتدایی فصل به خوبی اطلاع پیدا نکرده بودند و احساسم این بود که آنها از روزی که آمدند به دنبال تغییر در کادر فنی تیم هستند. اگر بعد از هفته پنجم برکنار می‌شدم اعتراضی نداشتم اما برایم تعجب آور است که هنگامی که تیم روند رو به رشد گرفت، برکنار شدم. ما با کمترین بودجه تیم خوبی را بستیم. من به این تیم اعتقاد دارم و هر مربی که بعد از من بیاید، می‌تواند نتایج خیلی خوبی با این تیم بگیرد.

* برکناری من تصمیمی فراتر از هیئت مدیره بود

جدا شدن من از ذوب آهن مهم نیست. برایم موفقیت تیم مهم است اما احساس می‌کنم برکناری من تصمیمی بود که فراتر از هیئت مدیره گرفته شد و در جاهای بالاتر تصمیم به تغییر کادر فنی گرفتند. گلایه‌ای هم ندارم. ما از 33 امتیاز ابتدایی فصل 10 امتیاز گرفتیم در حالی که تیم اول 20 امتیاز گرفت. در هفته‌های اول فشار فراوانی را تحمل کردم و تلاش کردم تیم را از بحران خارج کنم و به سرمنزل مقصود برسانم و تقدیر این بود که من و ذوب آهن از هم جدا شویم و برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)