مرجع خبری پرسپولیس : حبیب کاشانی با گفتن این جمله: “اگر پول سازمان نرسد پرسپولیس را با بازیکنان تستی می‌بندم” به نوعی تهدید به استعفا می‌کند.

 

 البته خیلی‌ها هم می‌گویند کاشانی با این تاکتیک سعی دارد فشار را از روی دوش سازمان به دلیل استعفای دسته‌جمعی مدیران استقلال کم کند و بگوید که پرسپولیس هم مشکلاتی مشابه استقلال دارد اما ما می‌دانیم و مشکلات را حل می‌کنیم! اما اینکه حرف این خیلی‌ها درست است یا نه بحثی دیگر است و سوال اینجاست: آیا حرفهای کاشانی با هر هدفی که گفته شده باشد غلط است؟ پاسخ این است: به هیچ وجه غلط نیست.

 

پرسپولیس و استقلال طی تمامی سالهای گذشته مشکلی به نام بودجه داشته‌اند و مدیران آنها در نقش یک مدیر ورزشی که بیشتر در نقش مدیری مالی بوده‌اند که کوشیده‌اند و کوشیده‌اند تا تنها بتوانند بخشی از بدهیهای آن باشگاهها را از بین ببرند و طلبکاران را راضی به تخفیف کنند و به محض پایان فصل دوباره روز از نو و روزی از نو!

 

 

 

 اینها باید در چنین شرایطی با باشگاههایی مثل سپاهان، ذوب‌آهن، فولاد و… رقابت کنند که ردیف بودجه‌شان از روز اول مشخص است و مدیرانشان نه یک مدیر مالی که مدیر ورزشی هستند و حاشیه‌ها را جمع و جور می‌کنند و تصمیماتی در جهت ارتقا می‌گیرند.

 

از ما که بپرسید برای جناب سعیدلو پاسخ را در 2 بخش می‌نویسم.

راه حل اول این است که برای سرخابیهای ردیف بودجه‌ای مشخص و معلوم از ابتدای فصل (و در ابتدای فصل) در نظر بگیرند که آن ردیف بودجه فرصت رقابت در فصل نقل و انتقالات و البته در به وجود آوردن امکانات را مهیا کند، نه اینکه رقم کمی باشد و مدیر به حال خود رها شود تا بقیه پول را خودش از زیر سنگ بدست آورد.

 

راه حل دوم  این است که راههای درآمدزایی را برای این 2 باشگاه باز کنند و مثلا با تصویب حق کپی‌رایت برای باشگاهها در مجلس و با تصویب پرداخت حق پخش تلویزیونی در مجمع تشخیص مصلحت نظام راه درآمدزایی را به این باشگاهها نشان بدهند!

 

در چنین شرایطی این 2 باشگاه می‌توانند با فروش CD، محصولات ورزشی، حتی محصولات الکترونیک و غذایی و…از “برند” معتبر خود استفاده کنند و درآمدزایی کنند! اما امروز و با این سبک و سیاق راه درآمدزایی وجود ندارد و نهایتا این 2 باشگاه می‌توانند اسپانسر روی سینه را بفروشند که آن هم مبلغ عجیب و غریبی (به نسبت هزینه‌ها) نیست!

 

 این 2 باشگاه شاهزاده هستند و “برندشان” فوق‌العاده معتبر است. کافی است اجازه بدهید که از آن استفاده کنند! اینها نیازی به گدایی از سازمان ندارند.

 

منبع : ایپنا

نویسنده: محمد سررشته داری

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)