جمعه 25 بهمن (23:00)

مرجع خبری پرسپولیس : فيلمي كه همه را فيلم مي كند!

بر سردر سينما پارچه اي جديد مي زنند كه نشان دهند فيلم جديدي اكران شده است. كلي نام جديد با عكس هاي جديدتر در كنار آن نصب مي كنند و بر روي آن ها مي نويسند جذاب ترين فيلم سال…به اميد ديدن يك داستان جذاب و جديد و رقم زدن يك خاطره نو حاصل از ديدن فيلم، بليط مي خريد و تمام سختي هايي كه سالن سينماهاي ماقبل تاريخ ما از خرابي صندلي، صدا، نور و احتمالا پارگي فيلم…! به شما هديه مي كند تحمل مي كنيد تا در آخر بتوانيد يك فيلم “جديد” ببينيد.
در آغاز فيلم همه چيز طبيعي است. بازيگران و شروع فيلم همان است كه بر روي سر در سينما ديديد اما خيلي معطل نمي مانيد تا چهره شما جذاب ترين فيلم روي زمين شود. چراكه خيلي زود مي فهميد فيلم جديد با بازيگران جديد دقيقا از روي همان سناريوي فيلم اكران شده قبلي ساخته شده است كه شما همين مصائب را براي ديدنش تحمل كرده بوديد! احتمالا همان اولين باري كه اين اتفاق براي شما رخ مي دهد آنقدر عصباني مي شويد كه ديگر به خاطر اين فريب قول مي دهيد پايتان را در آن سينماي كوفتي نگذاريد. اما اگر بدانيد اتفاقي از اين دست نزديك به پنج بار متوالي برايتان رخ داده است چقدر احساس مغبون شدن مي كنيد؟

همه كساني كه براي دربي اين هفته تهران سر و دست شكستند و وعده ديدن آن را با شور و حرارت خاصي به يكديگر مي دادند دقيقا جزو همان كساني قرار مي گيرند كه پنج بار متوالي براي ديدن يك فيلم با سناريوي تكراري اما با پنج اكران متوالي مغبون شده اند. سناريويي كه ديگر كاملا در حافظه همه مانده است و بعيد نيست كه در آينده همه بخواهند با كپي برداري از آن هنر نويسندگي خود را نشان دهند. يك فيلم نود دقيقه اي كه 45 دقيقه اول آن آنقدر بي روح و كسل كننده است كه خميازه را چاشني خود مي كند. نقطه اوج فيلم از دقيقه 65 به بعد شروع مي شود و سرانجام در آخرين لحظات به نهايت خود مي رسد و دو قهرمان اصلي فيلم همانند فيلم هاي فارسي اجازه نمي دهند تماشاگران با سرافكندگي سالن سينما را ترك كنند و در نهايت با در آغوش كشيدن هم به نوعي پايان خوشي را براي فيلم رقم مي زنند… شايد براي دوره هايي از زمان ديدن اين دسته از فيلم ها لازم باشد اما اگر قرار باشد هميشه از اين دست فيلم به خوردت دهند بايد از اكران بعدي براي پس دادن نتيجه فيلم آن هم در كوتاه ترين زمان ممكن يك كيسه نايلوني به همراه داشته باشي! حالتي كه تقريبا همه تماشاگران دربي بعد از اتمام بازي به آن رسيده بودند.

امكان نداشت يك هوادار استقلال را پيدا كني كه بعد از گل مجتبي جباري اطمينان كامل براي پيروزي تيمش داشته باشد. هميشه پرسپوليسي ها عادت داشتند بعد از دريافت اولين گل از سوي رقيب سنتي آماج حمله هاي اس ام اسي طرفداران رقيب قرار بگيرند اما بعد از گل جباري هيچ اسم ام اسي به دست آن ها نمي رسد چراكه همان قدر كه آن ها مطمئن هستند از دقيقه 85 به بعد اتفاقي رخ مي دهد استقلالي ها نيز به آن اطمينان دارند. اصلا اگر دست عليزاده در آن لحظه بلند نمي شد شايد يك پاي ديگر از غيب مي آمد و گل مساوي را مي زد چون سناريوي بازي اينگونه نوشته شده است! سناريوي كه در ضمير نا خود آگاه تماشاگر، بازيكن و مربي هر دو تيم جاي گرفته است و تلاش همه بر اين قرار گرفته است كه كوچكترين تخطي از آن نداشته باشد تا احتمالا نويسنده آن با اين پافشاري در نهايت جزو كانديدهاي اسكار بخش سناريو نويسي هم قرار بگيرد. و چه زيبا نقش آفريني مي كنند 22 بازيگري كه باز هم مي گوييم اين سناريو را ملكه ذهن خود مي كنند تا احتمالا اسكار مشتركي هم براي آن ها در نظر گرفته شود…! اگر سوالتان اين است كه كي مي توانيد به سينما برويد و فيلم تكراري نبينيد شايد زماني كه كارگرداني جديد در پس پرده اين سينما قرار بگيرد! 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)