پرسپولیس نیوز : بیستمین تقابل پرسپولیس و پیکان در لیگ برتر فردا انجام می‌شود.

تیم‌های پرسپولیس و پیکان از هفته سی‌ و یکم دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران در حالی فردا (یکشنبه) برای بیستمین‌بار به مصاف هم می‌روند که در 19 دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر، 12 برد برای سرخ‌پوشان، 4 برد برای پیکانی‌ها و 3 تساوی به ثبت رسیده است.

در این میان سهم سرخ‌پوشان از 58 گلی که در دیدارهای رو در روی پرسپولیس – پیکان به ثمر رسیده 37 گل و سهم پیکان هم 21 گل است تا به این ترتیب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسیدن گل شماره 59 در این دیدار باشند.

در این میان پیکان در فصل‌های پنجم و یازدهم در لیگ برتر حضور نداشته تا در تاریخچه دیدارهای پرسپولیس – پیکان در این دو فصل خبری از بازی‌‌های دو تیم نباشد.

نکته قابل توجه اینکه پیکان تا پایان فصل هفتم لیگ برتر به میزبانی تهران بازی‌های خود را برگزار می‌کرد و تنها در 3 فصل هشتم، نهم و دهم به دلیل انتقال به قزوین از حریفان خود در این شهر میزبانی کرد. بر همین اساس و چون دیدارهای رفت و برگشت دو تیم تا پایان فصل هفتم به میزبانی تهران برگزار می‌شد، خیلی نمی‌توان روی بازی‌های برگشت آنها تمرکز کرده و آمار بازی‌های برگشت را به تفکیک از مجموع بازی‌ها، محاسبه کرد.

برتری 4 بر 3 پیکان به عنوان پرگل‌ترین و برتری 6 بر صفر پرسپولیس در نیم فصل اول رقابت‌های امسال به عنوان مقتدرانه‌ترین پیروزی در تاریخچه دیدارهای دو تیم به ثبت رسیده است، ضمن اینکه در 19 دیدار دو تیم جز یک دیدار، در سایر دیدارها نتیجه تساوی بدون گل به دست نیامده است و تنها 3 دیدار از این تعداد دیدار با تساوی به پایان رسیده تا از حالا احتمال برد یکی از دو تیم در دیدار فردا از احتمال نتیجه تساوی بیشتر باشد.

زدن 11 گل در دو بازی اخیر توسط پرسپولیس نیز یکی دیگر از نکات قابل توجه آماری دیدارهای دو تیم محسوب می‌شود.

پرسپولیس با 43 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و پیکان هم با 24 امتیاز به عنوان تیم شانزدهم، از تیم‌های قعرنشین جدول محسوب می‌شود.

*نتایج کامل تمام دیدارهای پرسپولیس – پیکان در ادوار لیگ برتر حرفه‌ای به شرح زیر است:

فصل اول لیگ برتر

دور رفت: پیکان یک – پرسپولیس 2

دور برگشت: پرسپولیس یک – پیکان صفر

فصل دوم لیگ برتر

دور رفت: پرسپولیس یک – پیکان صفر

دور برگشت: پیکان یک – پرسپولیس یک

فصل سوم لیگ برتر

دور رفت: پیکان 2 – پرسپولیس یک

دور برگشت: پرسپولیس صفر – پیکان صفر

فصل چهارم لیگ برتر

دور رفت: پیکان صفر – پرسپولیس یک

دور برگشت: پرسپولیس 2 – پیکان یک

فصل ششم لیگ برتر

دور رفت: پیکان صفر – پرسپولیس 2

دور برگشت: پرسپولیس 3 – پیکان 4

 

فصل هفتم لیگ برتر

دور رفت: پرسپولیس 2 – پیکان یک

دور برگشت: پیکان یک – پرسپولیس 2

 

فصل هشتم لیگ برتر

دور رفت: پیکان 2 – پرسپولیس 2

دور برگشت: پرسپولیس 2 – پیکان یک

 

فصل نهم لیگ برتر

دور رفت: پرسپولیس یک – پیکان 2

دور برگشت: پیکان یک – پرسپولیس 3

 

فصل دهم لیگ برتر

دور رفت: پیکان 3 – پرسپولیس صفر

دور برگشت: پرسپولیس 5 – پیکان یک

 

فصل دوازدهم لیگ برتر

دور رفت: پرسپولیس 6 – پیکان صفر

دور برگشت: پیکان ؟ – پرسپولیس ؟

 

*گزارش بازی رفت دو تیم در فصل دوازدهم لیگ برتر:

  «پرسپولیس پیکان را 6 تایی کرد/ بازگشت کریم!»

در آخرین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر پرسپولیس از ساعت 17:45 دهم آبان‌ماه 1391 در ورزشگاه آزادی و در حضور 8 هزار تماشاگر (طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) به مصاف پیکان رفت و با نتیجه 6 بر صفر به برتری دست یافت.

کریم انصاری‌فرد در دقایق 36، 47 و 57، علیرضا نورمحمدی در دقیقه 42، محمد نوری در دقیقه 63 و محمد قاضی در دقیقه 86 برای پرسپولیس گلزنی کردند.

کریم انصاری‌فرد در 13 بازی قبل فقط یک گل زده بود اما برابر پیکان هت تریک کرد و سه گل زد. پرسپولیس با ارائه یک بازی سراسر هجومی هوادارانش را راضی به خانه فرستاد.

سرخپوشان تهرانی با این پیروزی 17 امتیازی شدند و به رده یازدهم جدول رسیدند. پیکان هم 15 امتیازی باقی‌ ماند.

سعید مظفری‌زاده داور مسابقه به نادر احمدی از پیکان و علیرضا نورمحمدی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، سیدجلال حسینی، مهدی مهدوی‌کیا، محمد نوری (از دقیقه 80 سامان آقازمانی)، حسین ماهینی، امیرحسین فشنگچی، میثم نقی‌زاده، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، کریم انصاری‌فرد (از دقیقه 74 جواد کاظمیان) و هادی نوروزی (از دقیقه 70 محمد قاضی)

سرمربی: مانوئل ژوزه

ترکیب پیکان:

فابیو دوس‌سانتوس، روح‌الله سلطانی، مسعود میکائیلی، نادر احمدی (از دقیقه 49 ایمان مبعلی)، سیدحسین حسینی، محمدرضا طهماسبی، سیدامیر میربزرگی، رضا معقولی، سیداحمد مهدی‌زاده، صادق گشنی (از دقیقه 47 سجاد فیض‌اللهی) و ژویسلی فریرا (از دقیقه 80 عیسی آل‌کثیر)

سرمربی: عبدالله ویسی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)