مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس با فتح دربي به روزهاي آرام و طلايي فصل رسيد. انتظار مي‌رود ثبات و آرامش حاكم بر اين مجموعه حداقل تا آخرين روز رقابت‌هاي ليگ تداوم داشته باشد.

اما سرنوشت نامعلوم كادر مديريت پرسپوليس بايد به سرانجام برسد و مسئولان سازمان ورزش در خصوص وضعيت سرپرستي موقت و انتخاب اعضاي جديد هيات‌مديره تصميم‌گيري كنند.

حبيب كاشاني، سرپرست موقت باشگاه پرسپوليس در آستانه جدايي از اين مجموعه قرار گرفته و با معرفي اعضاي هيات‌مديره و مديرعامل جديد باشگاه صندلي مديريت پرسپوليس را به زودي ترك خواهد كرد. كاشاني که دو فصل پيش اين تيم را به عنوان قهرماني رقابت‌هاي ليگ برتر رساند و در اين فصل تيم بحران‌زده را با انتخاب دايي تا حدي متحول كرد و در نهايت موفق به پيروزي در شهرآورد شد.

اما سرپرست فعلي كه عملا مديرعامل موقت باشگاه است نمي‌تواند با شرايط موجود در اين مجموعه بماند. حبيب كاشاني حكم مديريت باشگاه پرسپوليس را دريافت نكرده به اين دليل كه دوشغله محسوب مي‌شود و به عنوان سرپرست موقت، هدايت اين باشگاه را بر عهده دارد اما شرايط موقت مديريت پرسپوليس به زودي تمام خواهد شد. سازمان ورزش اعضاي هيات‌مديره را انتخاب و معرفي خواهد كرد و مهم‌ترين موضوع انتخاب مديرعامل باشگاه است.

كاشاني فعلا نمي‌تواند حكم مديريت را دريافت كند و به همين دليل گزينه مديرعاملي پرسپوليس نخواهد بود اما شايعات و اخبار تاييدنشده‌اي در خصوص احتمال حضور حبيب كاشاني در فدراسيون فوتبال و حتي نامزدي او براي رياست فدراسيون شنيده مي‌شود.

 

البته اين گمانه‌زني‌ها قطعي به نظر نمي‌رسد اما اينكه حبيب كاشاني براي ادامه فعاليت در پرسپوليس دچار مشكل است بر هيچكس پوشيده نيست. او طبيعتا تمايلي به كناره‌گيري از عضويت در شوراي اسلامي شهر تهران ندارد تا حكم مديريت پرسپوليس را دريافت كند. البته كاشاني مي‌تواند عضو هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس باشد چراكه عضويت در هيات‌مديره شغل محسوب نمي‌شود.

نام گزينه اصلي مديريت پرسپوليس

سازمان ورزش به زودي اسامي اعضاي جديد هيات‌مديره باشگاه پرسپوليس را اعلام مي‌كند. هفته گذشته يكي از اعضاي قطعي اين هيات‌مديره از بررسي شرايط گزينه‌هاي مديريت باشگاه خبر داد. سعيد آذري، مديرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن اصفهان كه عملكرد خوبي در اين مجموعه داشت و فصل گذشته از اين مجموعه جدا شد، يكي از گزينه‌هاي اصلي براي مديريت باشگاه پرسپوليس است. اين عضو هيات‌مديره پرسپوليس كه تمايلي نداشت نامش فاش شود در گفت‌وگو با روزنامه همشهري اين موضوع را تاييد و اعلام كرد موضوع مديريت آذري در پرسپوليس مورد بررسي قرار گرفته و احتمال زيادي دارد كه اين اتفاق بيفتد. وي در پايان گفت: «آذري جدي‌ترين گزينه موجود است اما همه چيز طي روزهاي آينده مشخص مي‌شود.»

آذري سابقه خوبي در مديريت فوتبال داشته و در ذوب‌آهن باشگاه و تيمي منسجم، هماهنگ و موفقي را شكل داد. اين باشگاه با حضور آذري در بسياري از رشته‌هاي ورزشي موفق و پرافتخار بود اما شرايط مديريت پرسپوليس متفاوت به نظر مي‌رسد. آذري البته مديري است با سابقه طولاني مدت در فوتبال كشور و از اين جهت از شانس زيادي برخوردار است اما سابقه‌اي در باشگاه پرسپوليس نداشته و از اين جهت ممكن است انتخاب او مورد انتقاد پيشكسوتان قرار بگيرد. وي قهرمان رشته وزنه‌برداري است اما در سايه مديريت او، ذوب‌آهن به يكي از مدعيان فوتبال كشورمان تبديل شد.

آذري: تمايلي به مديريت در ميانه فصل ندارم

سعيد آذري در گفت‌وگویی از اين موضوع اظهار بي‌اطلاعي كرد. آذري گفت: «من هم اين موضوع را شنيده‌ام اما واقعا صحبتي انجام نشده و كسي چنين پيشنهادي به من ارائه نكرده است. البته مدت‌ها پيش اين بحث مطرح شد اما در هفته‌هاي اخير چنين صحبتي نبوده و من هم خبر جديدي ندارم.»

مديرعامل سابق باشگاه ذوب‌آهن در خصوص واكنش خودش به اين پيشنهاد گفت: «طبيعتا پيشنهاد خوبي است و اگر واقعا چنين بحثي مطرح شود به مديريت پرسپوليس فكر مي‌كنم اما فعلا كه صحبتي نشده و من هم نمي‌توانم پاسخ روشني به اين سئوال بدهم. البته قبول دارم که مدیریت باشگاه پرسپولیس شرایط ویژه‌ای دارد ولی من به عنوان یک آدم ورزشی با مشکلات و حاشیه‌ها بیگانه نیستم و سابقه مدیریت هم دارم. فکر می‌کنم بتوان در باشگاه پرسپولیس کارهای خوبی انجام داد.»

چالش اصلي البته به زمان ورود مديرعامل جديد به باشگاه پرسپوليس بازمي‌گردد. حبيب كاشاني در ميانه فصل قرار دارد و عملكرد نسبتا خوبي داشته است. با اين شرايط ورود مديرعامل جديد آسان به نظر نمي‌رسد و احتمالا مشكلاتي را به همراه خواهد داشت. آذري هم پيش از اين در اولين واكنش به پيشنهاد مديريت پرسپوليس بر اين مسئله تاكيد كرده بود كه نمي‌تواند وسط فصل مديريت تيمي را بر عهده بگيرد. از سويي گفته مي‌شود ضرب‌الاجل تعيين‌شده براي كاشاني از سوي سازمان بازرسي به پايان رسيده و سرپرست پرسپوليس ديگر نمي‌تواند دوشغله باشد.

مذاكره كاشاني و سعيدلو

حبيب كاشاني در روزهاي پاياني هفته جاري ملاقاتي با رئيس سازمان تربيت بدني خواهد داشت. گفته مي‌شود بحث اصلي اين نشست حل مشكلات مالي باشگاه است. سازمان ورزش به زودي مبلغي در حدود 450 ميليون تومان به باشگاه پرسپوليس تزريق مي‌كند تا براي تامين مخارج و پرداخت بدهي‌ها هزينه شود. البته تغييرات مديريتي، ‌انتخاب اعضاي هيات‌مديره و همچنين بحث در خصوص گزينه‌هاي مديرعاملي باشگاه نيز ديگر موضوعات اين جلسه را تشكيل مي‌دهد.

سعيدلو از حبيب كاشاني در پرسپوليس حمايت كرده اما در شرايط فعلي امكان ابقاي سرپرست موقت وجود ندارد. در نشست رئيس سازمان ورزش و سرپرست باشگاه پرسپوليس اين موضوع مطرح خواهد شد و مذاكرات دو طرف براي پرسپوليس سرنوشت‌ساز است. گفته مي‌شد حبيب كاشاني در انتخاب مديرعامل جديد هم تاثيرگذار است و احتمالا آذري گزينه مورد نظر او نخواهد بود اما فعلا جدي‌ترين گزينه سازمان ورزش و اعضاي احتمالي هيات‌مديره جديد سعيد آذري است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)