مرجع خبری پرسپولیس : ايمون زايد مي‌گويد براي قرار گرفتن در تركيب پرسپوليس عجله نمي‌كند و منتظر فرصتي از سوي مانوئل ژوزه است تا خود را نشان دهد.

 

مهاجم ليبيايي پرسپوليس درباره شرايط خود پس از رفع مصدوميت، ارزيابي‌اش از پرسپوليس اين فصل در مقايسه با فصل گذشته و وضعيت خود در ماه رمضان صحبت كرد.

 

ـ پرسپوليس از سه بازي ابتدايي خود چهارامتياز به دست آورده، عملكرد تيم را تاكنون چطور ديدي؟

اين نتايج براي ما ايده‌آل نيست. امسال تيم جديدي داريم كه كادر فني هم به طور كامل عوض شده است. قطعا زمان مي‌برد كه همه به شناخت از يكديگر دست پيدا كنند. وقتي ژانويه به پرسپوليس آمدم تيم بدي نداشتيم اما به نظر من تيم امسال از نظر فردي قوي‌تر است و بازيكنان خيلي خوبي در اختيار دارد اما همانطور كه گفتم هماهنگي بازيكنان با هم زمان مي‌برد. ما در سه هفته اول عالي كار نكرديم. ممكن است بعضي اوقات تيم شما در چند بخش خوب باشد و در قسمت‌هاي ديگر هنوز به آمادگي لازم نرسيده باشد، اما مربيان خودشان كنار تيم هستند و همه چيز را مي‌دانند.

ـ برخي معتقدند خط هافبك پرسپوليس در مقايسه با خط دفاع و حمله اين تيم آنچنان قدرتمند نيست؟

فصل گذشته ما دو هافبك بسيار خوب به نام علي كريمي و محمد نوري داشتيم كه امسال هم آنها را در تركيب داريم. كريمي و نوري دو بازيكن فوق‌العاده هستند و سوسا هم كه به تيم اضافه شده به نظر من بازيكن خوبي است. ما در اين خط “سامان” (آقازماني) را هم داريم كه مي‌تواند به تيم كمك كند اما فكر نمي‌كنم خط هافبك ما در اين فصل ضعيف باشد.

ـ بازي پرسپوليس مقابل گهر را چطور ديدي؟

بازي خوبي براي ما نبود. بايد بازي را مي‌برديم چرا كه موقعيت‌هاي زيادي داشتيم. بدون شك ما تيم بهتري از گهر هستيم. 70 هزارنفر در ورزشگاه حضور داشتند و ما بايد در اين‌جور بازي‌ها برنده باشيم. واقعا مساوي مقابل اين تعداد تماشاگر براي ما نااميدكننده بود. اگر گل دوم را زده بوديم قطعا برنده از زمين خارج مي‌شديم. آنقدر گل نزديم تا تيم حريف به ما گل زد. با اين حال فكر مي‌كنم همه ما داريم روز به روز بهتر مي‌شويم.

ـ مشخص بود كه منتظر حضور در ميدان هستي اما اين فرصت را پيدا نكردي.

براي بازي كردن عجله نمي‌كنم. مطمئنا در بازي قبل شرايط بهتري داشتم كه توانستم روي نيمكت بنشينم و به تركيب 18نفره راه پيدا كنم. منتظر فرصت حضور در بازي مي‌مانم و مي‌دانم كه روز به روز بهتر مي‌شوم.

ـ به نظر مي‌رسد رقابت در پرسپوليس امسال بسيار نزديك است چراكه بازيكني مثل مهدي مهدوي‌كيا در بازي قبل حتي روي نيمكت هم نبود.

فكر مي‌كنم رقابت خيلي خوبي در تيم وجود دارد. همانطور كه مهدوي‌كيا در بازي قبل در فهرست 18 نفره نبود، من هم در دو بازي ابتداي فصل روي نيمكت حضور نداشتم. اين رقابت به تيم ما كمك مي‌كند. ما براي بازي بعد با صبا، پولادي را به دليل محروميت در اختيار نداريم و اين باعث مي‌شود كه بازيكنان ديگري مثل مهدوي‌كيا وارد تركيب شوند. خود من رقابت را دوست دارم. در حال حاضر كريم انصاري‌فرد كه فصل گذشته آقاي گل شد و محمد قاضي كه مي‌دانم در تيم ملي هم حضور دارد، در تركيب ثابت هستند و اين موقعيت را دارند كه خودشان را نشان دهند. من منتظر حضور در ميدان هستم و اگر اين دو نفر خوب نباشند مي‌دانم كه مربي تيم به من فرصت خواهد داد. در فصل قبل رقابت چنداني در خط حمله وجود نداشت اما امسال خيلي بهتر است.


ـ براي بازي فردا مقابل صبا به آمادگي كامل رسيده‌اي؟

در يكي، دو روز گذشته با آمادگي كامل تمرين كردم و آماده بازي در اين ديدار هستم. منتظرم كه به ميدان بروم و گل بزنم اما باز هم صبور خواهم بود و به نظر سرمربي احترام مي‌گذارم. در بازي‌هاي قبل ما در نيمه دوم موقعيت‌هاي زيادي در محوطه جريمه داشتيم كه از دست رفت. مي‌دانم كه اگر در زمين باشم اين توپ‌ها را گل مي‌كنم چرا كه بهترين بازيكن در محوطه جريمه هستم. با اين وجود باز هم منتظر فرصتي كه مربي به من مي‌دهد خواهم ماند.

ـ خيلي از هواداران هم منتظر حضور تو در ميدان هستند تا دوباره براي پرسپوليس گل بزني.

اين خيلي خوب است كه من هواداران زيادي دارم. خيلي ناراحت شدم كه در بازي قبل جلوي 70هزار نفر مساوي كرديم. واقعا دوست داشتم مقابل اين همه هوادار پرسپوليس به ميدان بروم. آنها بهترين هواداران دنيا هستند و خوشحال كردن آنها تنها دليل بازگشت من به پرسپوليس بود.

ـ داربي در هفته ششم برگزار مي‌شود. ايمون زايد چه پيش‌بيني‌اي از اين بازي دارد؟

من براي داربي لحظه‌شماري مي‌كنم. شش ماه پيش بود كه در اين بازي هت‌تريك كردم. هنوز خاطرات آن بازي جلوي چشمانم است و آن شب را از ياد نخواهم برد، اما قرار نيست امسال همه چيز تكرار شود. هم تيم ما تغييرات زيادي داشته و هم استقلال تفاوت زيادي با فصل قبل دارد اما اميدوارم كه ما بازي را ببريم و من هم دوباره گل‌زني كنم.

ـ از وقتي كه به پرسپوليس آمده‌اي درباره جايگاهت در تيم با ژوزه صحبت كرده‌اي؟

در مدت اخير صحبتي با او نداشتم اما در ابتداي آمدنم به تيم او به من گفت كه فيلم بازي‌هايم را ديده است. ژوزه به من گفت تو خوب گل مي‌زني و يكي از اركان مهم تيم هستي.

ـ در ماه رمضان روزه مي‌گيري؟

نه، من الان روزه نمي‌گيرم اما وقتي نوجوان بودم روزه مي‌گرفتم. پدر و مادرم هر دو مسلمان هستند و من پيش از اينكه به طور حرفه‌اي وارد فوتبال شوم روزه مي‌گرفتم اما چندسالي است كه روزه گرفتن برايم سخت شده چرا كه نمي‌توانم هم تمرين كنم و هم روزه بگيرم. نمي‌دانم بقيه بازيكنان هم روزه مي‌گيرند يا نه. ما معمولا ساعت 7 يا 10 شب تمرين مي‌كنيم. خبر ندارم كه برنامه بازيكنان چگونه است اما مطمئنم كه روزه مي‌گيرند. آنها مسلمان هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)