تيم پرسپوليس تهران اگرچه هم اکنون در جايگاه دهم جدول است، ولي با عملکرد خوش در هفته پانزدهم حتي هواداران را به "مدعي قهرماني بودن" هم دلخوش کرد.

باشگاه خبرنگاران؛ تيم پرسپوليس تهران که بحران سختي را در فصل گذشته تجربه کرد، در فصل دوازدهم نيز روند سينوسي با دامنه گسترده مينيمم را طي کرد.

پرسپوليسي ها اگرچه خود را از نيمه دوم جدول بالا آمده اند و در جايگاه دهم جدول قرار گرفتند، ولي راه دشواري در پيش دارند تا بتوانند از مدعيان قهرماني باشند.

تيم رويانيان امسال کهکشاني بود، ولي عدم نتيجه گيري متوالي در چند هفته و بعد از آن حاشيه هايي که علي کريمي و ژوزه در تيم بوجود آوردند، پرسپوليس را از روزهاي اوج خود دور و دورتر کرد، اما پرسپوليس در هفته پانزدهم، با کاري که کرد، نشان داد هنوز حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.

سرخپوشان بازي 2 بر صفر باخته را 3 بر 2 بردند. اين کاري است که معدود تيم هايي قادر به انجامش هستند.

اغلب تيم هاي احساسي ليگ برتر با دريافت گل و همين که مي فهمند از جريان بازي عقب افتاده اند، تمام انگيزه خود را از دست مي دهند، ولي پرسپوليس در گذشته نيز سابقه چنين کارهايي براي کسب نتيجه از يک بازي باخته را داشت.

در نزديکترين نمونه پرسپوليسي ها در دربي 74 در حاليکه 2 بر صفر از استقلال عقب افتاده بودند، با هت تريک ايمون زايد موفق شدند نتيجه ديدار را به نفع خود تغيير دهند.

اگر به نتايج گذشته پرسپوليس هم بنگريم، در ليگ ششم در زمان سرمربيگري قطبی، اين تيم با اشتباهات گلر خود از تيم ابومسلم با 3 گل عقب افتاد، ولي در ادامه موفق شد نتیجه را جبران کند.

کاري که سرخپوشان نشان داده اند، در برخي مواقع خوب از پس آن بر مي آيند.

پرسپوليس مي تواند حتي تا مرز قهرماني هم پيش برود، ولي اين راه خيلي دشوار است. پرسپوليس تا به حال از 15 بازي، 20 امتياز گرفته است. آنها 19 مسابقه ديگر هم دارند.

آمار مسابقات ليگ، نشان مي دهد تيم هاي ليگ با ميانگين امتياز حدود 65، مي توانند قهرماني را تجربه کنند. پرسپوليس اگر با همين سرعت نتيجه گيري در ليگ بازي کند، در 19 مسابقه بعدي 25 امتياز کسب مي کنند.

اين در حالي است که پرسپوليسي ها حداقل به حدود 45 امتياز نياز دارند و بايد سرعتي در حدود 2 برابر داشته باشند. البته شرايط پرسپوليس براي ادامه مسير با اين سرعت خيلي دشوار است؛ چرا که پرسپوليسی ها با رقيبان زيادي در ليگ مواجه هستند.

در اين قسمت از گزارش، سعي داريم حريفان و رقيبان اصلي پرسپوليس در جدول را مدنظر قرار دهيم.

*** صدرنشينان پافشار، حريف اصلي پرسپوليس

شايد صدرنشيناني که هم اکنون 3 جايگاه اول جدول را به خود اختصاص داده اند، اجازه ندهند تيمي به همين آساني جايشان را پرکند.

استقلال امسال با قلعه نوعي خودش را براي قهرماني آماده کرده است. ملواني ها نشان داده اند که يکي از قدرت هاي ليگ دوازدهم هستند.

تراکتوري ها نيز در اين ليگ از مدعيان اصلي هستند. سپاهان هم عليرغم اينکه همچون گذشته عمل نمي کند، ولي خوب کار کرده است.

*** گروه دوم رقيبان: تيم هاي نيمه بالاي جدول

تيم هاي نيمه بالاي جدول نيز تمام تلاش خود را بکار مي برند تا صدر جدول را از آن خود کنند.

مثلا تيم هاي سايپا، فجر، فولاد، راه آهن و نفت تهران جايگاه تقريبا ثابتي را به خود اختصاص داده اند. آنها براي بهتر شدن و رسيدن به پله هاي بالاي جدول تلاش مي کنند.

پرسپوليس در ابتدا بايد با اين گروه رقابت کند. رقابتي که چندان آسان هم نيست. بدون شک همه تيم هاي ليگ علاقه دارند به صدر برسند و در اين راه از هيچ تلاشي هم دريغ نمي کنند.

پرسپوليس در حال حاضر در 15 مسابقه، 5 برد، 5 تساوي و 5 باخت دارد و با 18 گل زده و 14 گل خورده و 20 امتياز، در رتبه 10 قرار گرفته است.

پرسپوليس در حال حاضر مديريتي دارد که مشکلات مالي را حل کرده است. ستاره هايي دارد که هر تيمي در ليگ، آرزوي داشتنشان را دارد.

پرسپوليس سرمربي قاطعي دارد که هم کارنامه خوبي دارد و هم در کارش بسيار جدي است. براي ژوزه ستاره و غير ستاره فرقي ندارد.

ژوزه از بيان واقعيت ها هراس ندارد و همين يکي از ويژگي هاي خوب وي است.

البته پرسپوليس نقاط ضعفي نيز دارد که بايد درصدد رفع آنها برآيد. اين راه دشواري است که سرخپوشان براي رسيدن به صدر جدول دارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)