مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گوید قرارداد فرهاد مجیدی با این باشگاه ابهامی ندارد و اگر استقلال تخلف کرده، پس سپاهان و تراکتورسازی هم متخلفند.

ایسنا، فتح‌الله‌زاده درباره ابهامات قرارداد فرهاد مجیدی گفت: هیچ ابهامی در میان نیست. من همیشه هوادارمحور بوده‌ام و آن‌ها هم به من اطمینان دارند و می‌دانند وقتی می‌گویم کاری می‌شود حتما می‌شود. ما قرارداد ردی را فسخ کرده‌ایم و به او گفته‌ایم که 20 روز دیگر پولش را می‌دهیم. فدراسیون نگران بود که نکند پول این بازیکن پرداخت نشود به همین علت تعهد دادیم که حتما پول ردی را بدهیم. ضمن اینکه اگر مجیدی بخواهد فردا بازی کند امروز باید پول ردی را بدهیم تا او به میدان برود و این کار را هم خواهیم کرد. مطمئن باشید که اگر به این نتیجه برسیم که فرهاد به بازی آلومینیوم می‌رسد روز قبل بازی پول ردی را می‌دهیم. پول ردی را هم کامل می‌دهیم. ما باید 70 هزار دلار به ردی بدهیم که البته برایمان سخت است ولی نمی‌دانم بنده خدا رویانیان که باید 2 میلیون دلار به ژوزه بدهد چه کار می‌خواهد بکند.

وی ادامه داد: همیشه گفته‌ام که قوانین فوتبال ما مشکل دارد چون در فوتبال دنیا وقتی یک باشگاه با بازیکنی قرارداد 5 ساله می‌بندد می‌تواند در میانه قرارداد بگوید که از او راضی نیست و قراردادش را فسخ کند در این صورت بازیکن تمام فکر و ذکرش را بر بازی‌اش متمرکز می‌کند اما قوانین فوتبال ما طوری است که همیشه یا بازیکن متضرر می‌شود یا باشگاه. اصلا این همه دعاوی که در کمیته انضباطی مطرح می‌شود به خاطر همین نقص در قانون است. به عنوان نمونه وقتی مسئله سقف قرارداد مطرح شد من اعلام کردم که این کار درست نیست و باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود نتیجه‌اش هم این شده که اکنون 80 درصد بازیکنان از باشگاه‌ها طلبکارند و باشگاه‌ها هم پول ندارند که به آن‌ها بدهند.

فتح‌الله‌زاده همچنین درباره غیبت جواد نکونام در تمرین یکشنبه استقلال گفت: من امروز از این مسئله مطلع شدم بنابراین آن را پیگیری می‌کنم که ببینم غیبت نکونام با اجازه کادر فنی بوده یا بدون آن. ضمن اینکه مجتبی جباری هم امروز در تمرین حاضر نمی‌شود چون امیر قلعه‌نویی به او استراحت داده است.

در ادامه خبرنگاری به فتح‌الله‌زاده گفت که قدیمی‌ها می‌گویند دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند آیا حضور مجیدی و نکونام در استقلال مشکلی ایجاد نمی‌کنند؟ فتح‌الله‌زاده در پاسخ گفت: دو پادشاه که هیچ من ثابت می‌کنم که 5 پادشاه هم در یک اقلیم می‌گنجند. ما آن‌ها را می‌گنجانیم و نتیجه‌اش را هم می‌گیریم!

خبرنگار دیگری در ادامه از فتح‌الله‌زاده پرسید که آیا جذب مجیدی از سوی استقلال برای خراب کردن این بازیکن نبوده است و نظرش را درباره مکتب استقلال جویا شد. فتح‌الله‌زاده در پاسخ گفت: اینقدر نگویید مکتب. مکتب برای دین است و به فوتبال ربطی ندارد. ما در فوتبال اسطوره داریم. ضمن اینکه مگر دیوانه‌ایم که چند صد میلیون تومان خرج کنیم که مجیدی را خراب کنیم. کسی نمی‌تواند او را خراب کند.

وی در ادامه درباره سرنوشت سرپرستی تیم فوتبال استقلال هم گفت: هنوز درباره این مسئله بحث نکرده‌ایم چون چهارشنبه بازی داریم و باید سریعا به بندرعباس برویم. پس از بازی با آلومینیوم درباره سرپرست تیم تصمیم می‌گیریم.

فتح‌الله‌زاده در ادامه و در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار است مشکلات مالی تیمش حل شود گفت: اگر مشکلات ما حل شود که دیگر فوتبال نمی‌شود. ما عادت کرده‌ایم که با مشکل کار کنیم. اصلا آرامش به فوتبال ما و به من حرام است. ما مشکلات زیادی داریم و اگر قول بدهید که پیش خودمان بماند می‌گویم که تا حالا به 5 بازیکن تیمم از جمله رحمتی و نکونام قول داده‌ام که ماشینم را بفروشم و پولشان را بدهم.

در ادامه خبرنگاری به مدیرعامل استقلال گفت که نظرش درباره مشکلات مدیریتی پرسپولیس و عملکرد دوستش یعنی رویانیان چیست؟ وی در پاسخ گفت: رویانیان چگونه دوستی است که یک پورشه به من نمی‌دهد؟ اگر او به من هم پورشه بدهد برایش بازی می‌کنم و گل هم می‌زنم. ما با پرسپولیسی‌ها در بیرون زمین دوست هستیم و در داخل زمین رقیب. این را هم بگویم که مشکل فوتبال ما مدیریتی نیست.

وی ادامه داد: در تیم ما 8 بازیکن بزرگ حضور دارند که همه ظرفیت‌های بالایی دارند و سخت است که بشود آن‌ها را کنترل کرد اما ما برای قهرمان شدن باید این مشکلات را تحمل کنیم. مشکلات ما زیاد است اما حاد نیست و ما از عهده تحمل‌شان برمی‌آییم.

مدیرعامل استقلال همچنین درباره احتمال جدایی نکونام و رحمتی از این تیم گفت: نکونام مصمم بود که از استقلال برود اما وقتی با او صحبت کردم تصمیم گرفت که تا آخر فصل با ما بماند. رحمتی هم حکم یک پورشه را دارد که هم دوست دارند او را داشته باشند و من مجبورم که او را قایم کنم تا کسی او را نبیند.

فتح‌الله‌زاده درباره حضور وحید طالب‌لو در باشگاه استقلال هم گفت: وحید برای دریافت پولش آمده بود چون ما نزدیک 200 میلیون تومان به او بدهکاریم. امسال هم اگر جا داشتیم او را جذب می‌کردیم اما متاسفانه جای خالی برای این کار نداشتیم. به هر حال وحید یک استقلالی است و یک روز باید به تیمش بازگردد.

در ادامه خبرنگار دیگری باز هم به بحث قرارداد مجیدی اشاره کرد و پرسید آیا با توجه به اینکه هنوز قرار داد ردی فسخ نشده ثبت قرارداد مجیدی خلاف قانون نبوده است؟ فتح‌الله‌زاده در پاسخ گفت: اگر تخلف بود که قراردادش ثبت نمی‌شد. می‌گویند که ثبت قرارداد مجیدی به خاطر نفوذ ما بوده ، ما اگر نفوذ داشتیم که چهار روز در بیابان نمی‌ماندیم. البته من از مردم گهر به خاطر میزبانی خوب‌شان تقدیر کردم اما حرف‌مان این بود که اگر گهر می‌تواند میزبانی کند که می‌تواند، چرا فقط ما را به آنجا فرستادند و دیگران را نمی‌فرستند. درباره ثبت قرارداد مجیدی هم باید بگویم که اگر این کار تخلف است که اکنون سپاهان و تراکتورسازی هم دارند قرارداد ثبت می‌کنند، پس آن‌ها هم تخلف کرده‌اند.

در ادامه خبرنگاری به فتح‌الله‌زاده گفت که چرا از اسپانسرهای داخلی برای تیمش استفاده نمی‌کند که او در پاسخ گفت: وقتی که شما با یک شرکت قرارداد می‌بندید به آن تعهد دارید و نمی‌توانید جر زنی کنید اما همین جا اعلام می‌کنم که برای فصل آینده اگر یک شرکت ایرانی بتواند همین مبلغ یا کمی کمتر از آن را بپردازد حاضریم با آن قرارداد ببندیم.

وی درباره مشکلات فدراسیون فوتبال هم گفت: اوضاع فدراسیون در شرایط کنونی خوب نیست و به نظر می‌رسد که تحت فشارهای روحی و روانی است. باید هرچه سریع‌تر دست به دست هم دهیم تا این مشکلات حل شود ضمن اینکه به عقیده من حضور کفاشیان می‌تواند برای فدراسیون مثمر ثمر باشد.

فتح‌الله‌زاده همچنین گفت: درباره نشان شوالیه من خیلی کم‌لطفی شد اما سکوت کردم. اکنون هم از یک نفر شکایت کرده‌ام تا ثابت شود که نشان من ارزشمند بوده یا برایش پول داده‌ام. شما برای دریافت مدرک دکترا هم ناچار هستید که در مجله‌های معروف به ISI مقاله چاپ کنید و برای این کار باید پول بپردازید یا اگر بخواهید مربی شوید باید برای شرکت در کلاس‌هایش پول بپردازید مانند فرهاد مجیدی که چندین میلیون پول داده تا در کلاس مربی‌گری شرکت کند. آیا درست است که وقتی او مربی شد بگوییم برای گرفتن مدرک مربی‌گری‌اش پول داده و مدرکش ارزشی ندارد؟

در ادامه خبرنگار دیگری به فتح‌الله‌زاده گفت با توجه به اینکه قانون می‌گوید اسپانسر یک تیم نمی‌تواند همزمان اسپانسر برگزار کننده مسابقه‌ها باشد آیا اسپانسر بودن بانک رفاه برای استقلال و اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ خلاف قانون نیست که مدیرعامل استقلال گفت: اولا که سازمان لیگ چنین اسپانسری ندارد. دوما چنین قانونی در فیفا مطرح نشده. در فیفا آمده است که مالک یک باشگاه نمی‌تواند مالک یا اسپانسر باشگاه دیگر باشد. در نهایت اگر شما درباره حرفتان مطمئن هستید می‌توانید مطلب را به فدراسیون اطلاع دهید تا هم ما و هم پرسپولیس را محکوم کند.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین درباره فشارهایی که برای استعفای کفاشیان به وجود آمده گفت: به نظر من حضور او می‌تواند در فدراسیون مثمر ثمر باشد هرچند من انتقادات جدی به فدراسیون و اصلاحات آن دارم. موافق حذف کفاشیان از فدراسیون نیستم. فدراسیون تحت فشار روحی روانی زیادی است که باید سریع‌تر آن را رفع کنند.

وی افزود: در اساسنامه فدراسیون، هیات رییسه را فرمالیته نمی‌دانم بلکه می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد. زمانی که من، شفق و عزیز محمدی در هیات رییسه بودیم مراقبت‌های زیادی انجام می‌دادیم و در مسائل زیادی ایستادگی می‌کردیم الان هم ضعف‌های فدراسیون بیشتر به مسائل فنی برمی‌گردد ضمن اینکه آیین‌نامه قرارداد بازیکنان با باشگاه‌ها باید اصلاح شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)