کی روش: کاری به استاد مانوئل نداشته باشید

مرجع خبری پرسپولیس : پس از مدت ها سرانجام مانوئل خوزه پرتغالی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب شد.

 

مانوئل خوزه یک شخصیت تاثیرگذار و قابل احترام در فوتبال پرتغال محسوب می شود که بسیاری از بزرگان این کشور در خصوص وی اظهار نظر کرده اند. به همین خاطر بد ندیدیم بخش هایی از زندگی خوزه را که در هیچ جای دیگری نخوانده اید در اختیار شما قرار دهیم:

 

* زمانی که مانوئل خوزه برای نخستین بار هدایت تیم فوتبال الاهلی مصر را به عهده گرفت از شرایط زندگی در کشورهای اسلامی آگاهی نداشت. او که در ماه رمضان وارد مصر شده بود مطالعه قرآن را آغاز کرد تا با خطوط فکری بازیکنانش و مردم مصر بیشتر آشنا شود.

 

* حسن حمدی بازیکن تیم فوتبال الاهلی مصر در خصوص او می گوید: «بازیکنان نسبت به خوزه نگاهی مثل یک پدر یا برادر بزرگتر داشتند که همیشه در کنار آن ها بود، او در تاریخ باشگاه الاهلی ثبت شده است.»

 

* علی الفیعی دیگر بازیکن الاهلی در خصوص مانوئل خوزه می گوید: «او نمونه یک انسان خوب و وارسته است که من و خانواده ام عاشق او هستیم»

 

* ابراهیم المتیسی نویسنده مصری در خصوص این مربی می نویسد: «بدون تردید مانوئل خوزه بهترین مربی تاریخ فوتبال مصر بوده است. عشق، صداقت و وفاداری نسبت به الاهلی از او مربی خاص برای فوتبال مصر ساخته بود که هرگز از یادها نخواهد رفت.

 

* حسن المستکاوی در یادداشتی منتشر شده در روزنامه الشروق مصر می نویسد: «مانوئل خوزه را نمی توان فردی همیشه خوش شانس دانست اما او بدون شک یک قیصر همیشه فاتح است.»

 

* حتما طی روزهای گذشته در جریان اختلاف عمیق کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران با مانوئل خوزه قرار گرفته اید، اما جالب است بدانید زمانی که یک خبرنگار آفریقایی از کی روش خواست در خصوص مانوئل اظهار نظر کند یا توصیه ای به او داشته باشد، وی گفت: «من کسی نیستم که بخواهم در خصوص مانوئل خوزه اظهار نظر کنم، اجازه دهید استاد مانوئل کارش را انجام دهد، مطمئن باشید محصول کار او را به خوبی درو خواهید کرد.»

 

* و اما جالب است بدانید یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ فوتبال جهان یعنی خوزه مورینیو سرمربی پرتغالی باشگاه رئال مادرید اسپانیا در خصوص مانوئل خوزه می گوید: «او تا زمانی که یک تیم را به سر و سامان نرساند آنجا را ترک نمی کند، شما می تواند اثرگذاری شگفت انگیز مانوئل خوزه را حتی پس از جدایی اش از یک تیم مشاهده کنید.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)