مرجع خبری پرسپولیس : دروازه‌بان اسبق پرسپوليس گفت: كفگير فوتبال ما به ته ديگ خورده است و بايد تغييراتي در آن ايجاد شود.

 

بهروز سلطاني درباره وضعيت اين روزهاي پرسپوليس گفت: هر سازماني يك رئيس دارد كه پس از سال‌ها كار و تجربه به اين مقام رسيده است. رويانيان هم مدير كاربلدي است اما مشاوران خوبي ندارد.

 

به عنوان نمونه وقتي مي‌خواستند براي پرسپوليس دروازه بان بياورند دست كم بهتر بود به چند تن از پيشكسوتان تيم ملي، مثل من و عابدزاده زنگ مي‌زدند و مشورت مي‌گرفتند. خدا شاهد است كه براي كمك به پرسپوليس هيچ چشمداشتي به پول و پست و مقام ندارم.

 

وي ادامه داد: پيش از اين دو دروازبان جوان را كه مرا نديده بودند به تيم معرفي كردم و گفتم حداقل يك سال با آن‌ها كار كنند. همچنين از مسئولان خواستم معمارزاده را همين طور بيرون نيندازند، چون او جوان است و فقط يك فصل گل‌هاي بدي خورده است. او كمي زود به پرسپوليس آمده بود. اين را به گردان هم گفتم. دروازه‌بان پريسپوليس بايد مراحلي را طي كند و از رده هاي جوانان و اميد به ليگ برتر برسد.

 

سلطاني در ادامه با بيان اينكه شهاب گردان را خيلي دوست دارد، اظهار كرد: آرزو دارم كه شهاب موفق شود و يقين دارم كه مي‌شود اما به او گفته‌ام كه در پرسپوليس بايد دو برابر ذوب آهن تمرين كند. اين جا برخلاف اصفهان اگر 5000 هم به تماشاي بازي بيايند، گلري كردن سخت است. در گذشته پروين پوست ما را مي‌كند و تمرين‌هاي طاقت فرسايي به ما مي‌داد، اما امروز تمرين‌ها كافي نيستند و تازه مربي‌هاي خارجي كه مي‌آيند سبك بازي ما را نمي‌شناسند. مثلا نوع سانترهاي ما با خارجي‌ها فرق مي‌‌كند و به همين نسبت نوع تمرين‌ها هم بايد فرق داشته باشد.

 

دروازه بان اسبق پرسپوليس همچنين گفت: سال قبل، حسين فركي از مشاوره چند تن از مربيان اميد بهره برد و كساني را به تيم آورد كه پديده شدند. امروزه ديگر فوتباليست‌ بالاي 25 سال پير حساب مي‌شود. بازيكناني مثل علي كريمي استثنا هستند كه بايد هميشه حضور داشته باشند. يكي از افتخارات من اين است كه در يك فصل بيش از 10 گل نخورده‌ام . حالا چه شده كه تيم در يك بازي سه گل مي‌خورد؟

 

سلطاني مدعي شد: متاسفانه يك حلقه هفت ـ هشت نفره از مربيان وجود دارد كه تماما با پول و رابطه بازي به تيم‌هاي مختلف مي‌روند و هر فصل فقط جابجا مي‌شوند. در اين حال برخي مربيان كارنامه‌دار و با دانش ما خانه نشين شده‌اند. كفگير فوتبال ما به ته ديگ خورده است و بايد تغييراتي در آن ايجاد شود. بايد شارلاتان‌ها را از فوتبال دور كنيم و مربيان خوب را به جاي آن‌ها بياوريم.

 

وي همچنين درباره درگيري رسانه‌اي‌اش با حميد درخشان گفت: مدت‌هاست كه در پرسپوليس كار مي‌كنم و شخص رويانيان در جريان كارهاي من و همكارانم هست، نمي‌شود كه يك نفر با نيم ساعت سر تمرين آمدن در جريان همه‌چيز قرار بگيرد. آن‌وقت حرف‌هايي مي‌زنند كه صحيح نيست. پنج شنبه مطلبي را در چهار صفحه آماده كرده بودم كه به عنوان جوابيه منتشر كنم اما به دليل تماس بزرگترهايم كه از من خواستند سكوت كنم، فعلا دست نگه داشته‌ام. آقايان بدانند كه اگر يك كلمه ديگر عليه من در جايي حرف بزنند، حرف‌هايم را خواهم زد. متاسفانه حرف‌‌هاي من هم در يكي از سايتها كاملا برعكس منعكس شده بود كه از آن خبرنگار هم گله دارم. از سالي كه با تيم پايه پرسپوليس شروع به كار كردم پنج كلاس دارم كه هر كدام 7 تا 8 شاگرد دارد. در بين اين‌ها شاگردي دارم كه مجاني آمده و كسي هم هست كه پول خوبي مي‌دهد اما هرگز كسي را كه قابليت نداشته با دريافت پول به تيم نياورده‌ام.

 

سلطاني همچنين افزود: بازيكنان زيادي را از شهرهاي بوشهر، اهواز، اروميه، تبريز، شمال كشور و … به خرج خودمان به تيم آورده‌ايم و تيم خوبي را شكل داده‌ايم. تيم‌ ما امسال شايد هشتم شود اما سال بعد جزو سه تاي اول است و سال بعد از آن هم تيم‌هاي ايران را مي‌برد. در اين راه رويانيان كمك زيادي به ما كرده هرچند يك ريال هم پول نداده است. علاوه بر سردار چند نفر ديگر هم به ما كمك كرده‌اند كه شايددوست نداشته باشند اسم از آنها ببرم.

 

دروازه بان اسبق پرسپوليس ادامه داد: تعدادي دلال كه فقط براي پول آمده‌اند نمي‌گذارند كه پرسپوليس و استقلال بدون حاشيه بماند. آن‌ها حتي در فدراسيون و در كنار تيم‌ها هستند تا روزي به پست و مقامي برسند. اكنون كه المپيك در جريان است، با موفقيت هر ورزشكاري هم خوشحال مي‌شوند. دختر من ممكن است كشتي را نفهمد اما پرچم ايران را مي‌شناسد و با بالا رفتن آن گريه مي‌كند. هر كسي كه اين پرچم را دوست دارد بايد براي فوتبال كاري كند. فوتبال كه در آن به بازيكني معمولي چند صد ميليون پول مي‌دهند، فوتبال نيست.

 

سلطاني هم چنين گفت: سه سال پيش به كفاشيان گفتم كه 60 شاگرد دارم كه همه گلر هستند و همه از شهرستان آمده‌اند و به همين دليل پول زيادي از آنها نمي‌گيريم. از كفاشيان خواستم براي تهيه زمين تمرين و توپ به ما كمك كند. او هم در يك نامه دستور داد كه 10 توپ به ما بدهد كه آن هم به دست نوچه يكي از آقايان افتاد و پس از سه ماه 10 توپ به ما دادند كه خدا شاهد است كه مخصوص بازي دختربچه‌ها بود! حتي از محمد حسن انصاري‌فرد هم كمك خواستم ولي قبول نكرد. دست آخر سردار آجرلو را در يك بازي ديدم و او هم روي يك كاغذ پاره دستور داد كه به بچه‌هاي ما توپ و گرمكن و وسايل بدهند.

 

دروازه‌بان اسبق پرسپوليس از كميته آموزش سابق فدراسيون فوتبال هم انتقاد كرد و گفت: متاسفانه همين طور به افراد مدارك A وB داده مي‌شد. زماني دو نفر آمده بودند كه مي‌گفتند مدرك A دارند اما يك آبدارچي هم از آن‌ها بهتر تمرين مي‌داد! مدرك A گرفتن هم شده كشك! دست‌هايي در فوتبال هست كه مي‌خواهند فوتبال را خراب كنند. من از رئيس فدراسيون، وزير ورزش و حتي رئيس جمهور خواهش مي‌كنم كه وقت بيشتري براي فوتبال بگذارند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)