فقط کریمی و چند بازیکن دیگر به تیم شخصیت می دهند

مرجع خبری پرسپولیس : عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس با انتقاد از شرایط این تیم گفت: با این شرایط بهتر است کمیته فنی را جمع کنند.

 

رضا وطن خواه اعتقاد دارد اگر پرسپولیس در حد نام بزرگش اعتبار و احترام می خواهد باید مشابه بارسلونا و رئال مادرید بازی کند و نتیجه بگیرد. او می گوید در دوره حضور او پرسپولیس در 30 بازی فقط 3 گل دریافت کرده بود.

 

رضا وطنخواه در مورد مشکلات و مسائل مختلف پرسپولیس سخن گفت.

 

شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس شرایط خوبی ندارد. در بازی آخر برابر فولاد نتیجه عادلانه‌ای به دست آمد که فکر می‌کنم پرسپولیس باید راضی باشد. دروازه‌بان تیم یک پنالتی را به خوبی گرفت. من دور از تیم هستم و اینکه چه مشکلاتی وجود دارد را نمی‌دانم متاسفانه جلسات کمیته فنی هم برگزار نمی‌شود.

 

دلیل اینکه جلسات کمیته فنی برگزار نمی‌شود چیست؟

نمی‌گذارند این جلسات به صورت مستمر برگزار شود.

 

کمیته فنی نباید در این شرایط تشکیل جلسه دهد و راه حلی برای خروج از این شرایط پیدا کند؟

کاری از دست من ساخته نیست. سرمربی مسئولیت اول و آخر را در مسائل فنی دارد. من بارها گفته‌ام کمیته فنی عصایی است که سرمربی هر وقت لازم باشد می‌تواند به آن تکیه کند و هر موقع که خواست دست خود را به سمت عصا بیاورد. این نیست که ما بخواهیم دخالت کنیم. وقتی سرمربی نیازی ندارد به نظر من کمیته فنی را بردارند خیلی بهتر است.

 

فکر نمی‌کنید زمان اینکه کمیته فنی برای بررسی مسائل تیم تشکیل جلسه دهد رسیده است؟

اگر قصد چنین کاری را داشتند باید تاکنون یک جلسه می‌گذاشتند. 7 بازی انجام داده‌ایم و باید حداقل تاکنون 7 جلسه برگزار می‌شد. چرا وقتی پیروز شدیم، جلسه‌ای نگذاشتیم که ببینیم چرا به پیروزی رسیدیم؟ چرا همیشه وقت شکست باید دنبال این باشیم تا چرایی آن را پیدا کنیم؟

 

با توجه به نتایجی که پرسپولیس گرفته تعویض سرمربی را تصمیم صحیحی برای خروج از این شرایط می‌دانید؟

چهار فاکتور اصلی برای موفقیت یک تیم وجود دارد. فاکتور اول حضور یک مدیریت کارآمد است. رویانیان مدیر خیلی خوبی است و دلش برای تیم می‌سوزد. او بازیکنان خوبی گرفته و شرایط و امکانات را فراهم کرده است. فاکتور دوم حضور یک مربی با دانش است،  فاکتور سوم در اختیار داشتن بازیکنان موثر و فاکتور چهارم که از همه مهمتر است داشتن تدارکات مناسب است. اگر این چهار فاکتور هماهنگ باشند تیم می‌تواند موفق شود اما اگر چهار فاکتور خوب عمل نکنند شما فرگوسن یا کاپلو را هم بیاورید، با مشکل روبه رو می‌شوید. با این شرایط چه فایده‌ای دارد سرمربی را عوض کنیم. پرسپولیس مدیریت و امکانات خوبی دارد و بازیکنان ملی پوش جذب این تیم شدند و مربی خوبی آوردند.

من به یکی از مسئولان باشگاه گفتم تسهیلاتی فراهم کنید تا از تمرینات دیدن کنیم و یا در سفرها هر بار یکی از اعضای کمیته فنی را برای دیدن شرایط تیم ببرید اما این اتفاق نیفتاد. به نظر من مقصر رویانیان نیست و اطرافیان او مقصر هستند.

 

حضور یک دستیار ایرانی در کنار ژوزه باعث نمی‌شود او تصمیمات بهتری بگیرد؟

مگر ژوزه دستیار ایرانی نداشت؟ چرا عاشوری فراری شد؟ مگر او زمان دنیزلی در کادرفنی نبود؟ یک بار کسی پرسید چرا عاشوری رفت؟ مگر عاشوری و یکی دو نفر دیگر در کنار او تمرینات بدنسازی و آمادگی پیش فصل را انجام ندادند؟ همان موقع که قرار شد ژوزه بیاید گفتیم دو مربی ایرانی خوب که خودشان در سطح بالا فوتبال بازی کردند و دانش فنی مناسبی دارند در کنار او قرار بگیرند. حتما خود سرمربی نمی‌خواهد که مربی ایرانی نمی‌آوردند. به نظر من مدیرعامل باید دخالت کند. باید یک مربی ایرانی بیاورند تا او بگوید روش زندگی ما چیست. ما ایرانی هستیم و روحیاتمان با کشورهای غربی فرق می‌کند. همه چیز بغل پا و شوت زدن نیست.

 

با شرایطی که وجود دارد فکر می‌کنید می‌توان امیدی به آینده پرسپولیس داشت؟

می‌خواهم یک جمله‌ای بگویم که تا به حال کسی نگفته است؛ اگر احترام می‌خواهید، باید قوی ظاهر شوید. چرا همه به بارسلونا و رئال مادرید احترام می‌گذارند چون آنها قوی ظاهر شدند. وقتی ضعیف عمل می‌کنیم هر چه هم بگوییم توجیه کرده‌ایم. الان از سرمربی پرسپولیس هر سؤالی می‌کنید به غیر از توجیه چیزی دیگری گفته است؟

 تیم از 7 بازی 5 امتیاز گرفته و در رده شانزدهم قرار دارد. مبارک باشد، چه چیزی می‌توانم بگویم؟ رویانیان دیگر می‌خواست چه کاری انجام دهد؟ این همه بازیکن خوب و اسم و رسم دار گرفت. البته فقط مربی نیست و بازیکن هم باید به خودش بیاید.

 

من 10 سال در پرسپولیس بازی کردم، چقدر پول گرفتم؟ در 30 بازی تنها 3 گل دریافت کردیم، بروید در تاریخ این مسائل را ببینید. متاسفانه در فوتبال همه چیز پول شده است. حقوق یک بازیکن در یک روز به اندازه کل حقوق دانشگاهی من در یک سال است. تماشاگر چه گناهی کرده و اصلا چه کسی به آنها اهمیت می‌دهد؟ به نظر من تنها دو یا سه بازیکن که در راس آنها علی کریمی است به تیم شخصیت دادند و بقیه نفرات هر کدام که به پرسپولیس آمدند شخصیت از تیم گرفتند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)