مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی تیم ملی در واکنش به انتقادهایی مبنی بر عدم برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ گفت: آنهایی که باید برای این کار حمایت مالی کنند، کجا هستند؟

 

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، خسرو والی زاده مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران درباره برخی خبرهای منتشر شده از تیم ملی در رسانه ها گفت:

 

متاسفانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه و پس از تعطیلات چند روزه تهران، رسانه ها خبرهایی را منتشر کرده اند که با واقعیت مطابقت ندارد و لازم به برخی توضیحات است. به طور مثال روز یکشنبه یکی از روزنامه های ورزشی در مقاله ای نوشته که چرا تیم ملی ژاپن با فرانسه و برزیل بازی می کند و ایران با ماداگاسکار و اردن؟

 

وی افزود: گذشته از فاصله فوتبال ما با ژاپن، چه دلیلی دارد که تیم ملی ایران پیش از بازی با لبنان با تیم های بزرگ بازی کند؟ اصولا تفکر سرمربی تیم ملی ایران که بارها در کنفرانس های مطبوعاتی هم به آن اشاره کرده این است که پیش از هر مسابقه رسمی، باید دیداری برگزار کرد که تیم برای آن مسابقه آماده شود در حالی که ممکن است تفکر سرمربی ژاپن چنین نباشد.

 

مدیر رسانه ای تیم ملی گفت: فرض کنیم ما به جای اردن روز چهارشنبه با تیم ملی برزیل یا اسپانیا هم بازی می کردیم. اولا این دیدار چه سودی برای ما داشت که درحال آماده کردن خود برای بازی با لبنان هستیم؟ ثانیا اگر چنین دیداری برگزار می شد و تیم ایران با نتیجه ضعیفی شکست می خورد، آیا کمکی به آماده شدن فنی و روحی تیم برای دیدار با لبنان می کرد؟ بازی با ماداگاسکار هم در تیرماه سال 90 و پیش از دیدار با مالدیو برگزار شد. حتما به زعم نویسنده محترم، برای آماده شدن برای مسابقه با مالدیو هم باید با فرانسه یا ایتالیا دیدار تدارکاتی برگزار می کردیم! مقایسه کردن با تیم های بهتر از خودمان البته خوب است زیرا چنین مقایسه هایی می تواند باعث پیشرفت شود اما در چه زمانی باید این مقایسه انجام شود؟

 

وی افزود: ضمنا درباره این موضوع کارلوس کی‌روش می گوید«اتفاقا من هم موافق بازی با تیم های بزرگ هستم اما چرا افرادی که چنین مسایلی را مطرح می کنند، به مسایل مادی اشاره ای نمی کنند. افرادی که علاقه مند به بازی با برزیل و فرانسه هستند آیا می دانند بازی با این تیم ها چه هزینه ای دارد؟ کجا هستند آنهایی که باید حمایت مالی کنند؟ آنهایی که از برگزاری چنین دیدارهایی صحبت می کنند چرا از ساختن ورزشگاه ها و زمین های چمن مناسب، سرمایه گذاری در فوتبال پایه، امکانات تمرین و بسیاری مسایل اصلی دیگر صحبت نمی کنند؟ اگر می خواهیم با تیم هایی مثل برزیل و فرانسه بازی کنیم باید حداقل 30 سال زحمت بکشیم و احترام فوتبال جهان را به خود جلب کنیم، آن زمان است که همه آن تیم ها می‌آیند و خودشان می خواهند با شما بازی کنند. پس تا آن زمان بهتر است از تظاهر و بازی با کلمات خودداری کنیم و مفتخر و متشکر باشیم از افرادی که در حال جمع کردن افتخار برای فوتبال ایران هستند نه ‌آنهایی که فقط حرف می زنند و کمکی نمی کنند. سپاسگزار باشیم از مربیان و بازیکنانی که امروز فوتبال ایران را زنده نگه داشته اند و البته بیشتر از ‌آنهایی که این کارها را برای فوتبال ایران انجام می دهند.»

 

مدیر رسانه ای تیم ملی ادامه داد: روز دوشنبه همچنین در یک گفت وگوی رادیویی، یکی از بازیکنان سابق و قابل احترام و باشخصیت تیم ملی که تا چندی پیش نیز سرپرستی یکی از باشگاه های بزرگ پایتخت را برعهده داشت، در بخشی از مصاحبه خود می گفت که «نتایج تیم ملی در دوره کنونی ضعیف تر از قبل شده و اردوهای بلند مدت برای بازیکنان ما که هنوز حرفه ای نیستند، مفید نیست». در این مورد و برای روشن تر شدن موضوع، من به بخشی از مصاحبه اخیر کارلوس کی‌روش اشاره می کنم: « ما تا به حال 17 بازی انجام داده ایم، که توانستیم 10 برد داشته باشیم، 6 تساوی و 1 باخت. 40 گًل زده، 10 گل خورده، و میانگین امتیاز به دست آمده از هر بازی 2.1 (دو ممیز یک) امتیاز بوده است. میانگین گل های زده ما 2.3 (دو ممیز سه) گًل و گًل‌های خورده ما 0.58 (پنجاه و هشت صدم) بوده است. با تمامی‌ این اوصاف، من بر این عقیده‌ام که عملکرد تیم می تواند بهتر باشد. من اشاره می‌کنم به دو دیدار اخیر مقابل قطر و تونس. با اینکه ما تیم برتر میدان و کاملا بر حریف مسلط بودیم، نتوانستیم نتیجه را به سود خود رقم بزنیم. ما باید در این مورد پیشرفت کنیم، ولی‌ در کّل از تفکّر بچه ها، از پیشرفت تیم، از یکپارچگی تیمی، و همچنین از عملکرد تاکتیکی رضایت دارم.»

 

والی زاده گفت: آیا یک باخت آن هم در یک دیدار تدارکاتی مقابل آلبانی، در 17 بازی نتیجه ضعیفی است؟ راجع به نحوه بازی تیم ملی نیز خود آقای کی‌روش نظراتی دارد و اشاره کرده که عملکرد تیم می تواند بهتر باشد و در این اردوها (مجارستان و اردن) به طور جدی در این زمینه کار شده و می شود. ضمن اینکه چگونه است وقتی نوبت به تیم ملی می رسد، اردوهای بلند مدت مفید نیست و بازیکنان ما حرفه ای نیستند اما زمانی که با باشگاه های خود به اردوهای بلند مدت ترکیه و کشورهای دیگر می روند، این اشکال وجود ندارد؟!

 

وی عنوان کرد: کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان نیز درباره این موضوع به چند نکته اشاره می کند « اگر یک بازیکن بد باشد، باید بد بماند و به تمرین نرود و تلاشی برای بهترشدن نکند؟ اگر دانش آموزی در درس ضعیف است باید او را در منزل نگهداریم و به مدرسه نفرستیم تا همچنان ضعیف بماند؟ اگر فردی بیمار است باید او را نزد دکتر و بیمارستان نبریم تا مداوا شود و به او بگوییم در منزل بمان و بمیر؟ اکنون حرفه ای بودن یا نبودن بازیکنان نکته اصلی و کلیدی نیست. ما با یک سری از بازیکنان مواجه هستیم که تشنه یادگیری هستند و من از آنها راضی هستم زیرا هم می خواهند بازیکن بهتری شوند هم انسان بهتری».

 

والی زاده تاکید کرد: کوتاه سخن آنکه مجموعه تیم ملی بویژه سرمربی آن ضمن احترام کامل به رسانه ها و انتقادهای سازنده و منطقی آنها، تاکید می کند که در زمان حاضر تمامی تمرکز و انرژی تیم ملی اعم از بازیکنان و کادر فنی برروی دیدار آینده مقابل لبنان است و تمامی اعضای تیم ملی کاملا متحد و باانگیزه بالا، دست بدست هم داده اند تا بتوانند در این مسیر موفق باشند و توجه به برخی مسایل حاشیه ای و اظهارات برخی افراد که اهمیت چندانی ندارند، نخواهند کرد و درپی رسیدن به هدف اصلی خود هستند.

 

وی گفت:‌ از همکاران محترم رسانه ای در این مراحل حساس مسابقات مقدماتی جام جهانی انتظار می رود از انتشار چنین خبرها، مطالب و مصاحبه هایی که در جهت تقویت تیم ملی نیست، خودداری کنند و مانند بسیاری از همکاران، زمانی که در مورد خبری شبهه ای دارند از مبادی مسوول و ذیربط سوال کنند تا همه دست در دست هم بتوانیم این مسیر دشوار را طی کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)