مرجع خبری پرسپولیس : وزیر ورزش هرگونه شرط از سوی رویانیان و فتح‌الله‌زاده برای حضور به عنوان رئیس هیئت مدیره را رد کرد و گفت: چنین چیزی وجود نداشت.

 

محمد عباسی در حاشیه مراسم بزرگداشت 17 شوال (روز فرهنگ پهلوانی زورخانه‌ای) در جمع خبرنگاران با تبریک پیروزی‌های متعدد ورزشکاران پارالمپیکی گفت: وزارت ورزش و جوانان ضمن توجه به همه ابعاد ورزش به عرصه پهلوانی و جوانمردی نیز توجه ویژه‌ای دارد.

 

یکی از جنبه‌هایی که مدنظر است، این است که این موفقیت‌ها را باید با روح مردانگی، فتوت و جوانمردی که در فرهنگ اسلامی است، عجین کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه روحیه جوانمردی و فتوت در ورزشکاران ما به وضوح دیده می‌شود، تصریح کرد: 17 شوال به لحاظ تاریخی یادآور مبارزه امام علی(ع) با یکی از پهلوانان ارشد کفار عرب یعنی عمر بن عبدود است.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تصویب روز 17 شوال در شورای فرهنگ عمومی گفت: روز 17 شوال در شورای فرهنگ عمومی، تحت عنوان ترویج ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، به تصویب رسید و 2 سال است که مراسم این روز برگزار می‌شود. امیدوارم در سال‌های آینده نیز پرشکوه‌تر از امسال برگزار شود.

 

عباسی اضافه کرد: امیدوارم این روحیه و مرام پهلوانی در همه ورزشکاران کشورمان موج بزند و شاهد قهرمانی‌های متعدد ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

 

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص انتخاب اعضای هیئت‌مدیره پرسپولیس و استقلال و جلسه وی با مدیران عامل  این دو باشگاه‌  و اینکه فتح‌الله‌زاده و رویانیان به شما پیشنهاد داده بودند اگر رئیس هیئت‌مدیره فردی باشد که تصمیم بگیرد، ما شرکت نمی‌کنیم و دوست داریم خودمان به عنوان رئیس هیئت‌مدیره فعالیت کنیم، گفت: بعید است کسی بتواند این‌گونه شرط بگذارد (با خنده). باید بگویم چنین چیزی نداشتیم و شرطی وجود نداشت. اعضای هیئت‌مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هرکدام به دلایلی در گذشته کنار گذاشته شده بودند و استعفا داده بودند و باید هیئت‌مدیره را تکمیل می‌کردیم.

 

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: پس از تکمیل اعضای هیئت‌مدیره لازم بود توصیه‌های لازم را در خصوص آنچه که سیاست‌های وزارتخانه است، به آنها یادآوری کنیم و اینکه فوتبال می‌تواند به عنوان یکی از رشته‌های جذاب در کشور فعالیت کند.

 

عباسی با بیان اینکه برخی از رفتارها را نمی‌پسندیم و نباید باشگاه‌های دولتی به این رفتارها دامن بزنند، افزود: به عنوان نمونه ما نمی‌پسندیم افرادی دنبال ورزشکاران باشند، ما این امر را نمی‌پسندیم و نه برای آن پول دادیم و نه پول می‌دهیم.

 

وی ادامه داد: به مدیران عامل این دو باشگاه تأکید کردیم باید روی فرهنگ این دو باشگاه کار کنند و روی موضوع مربوط به هماهنگی، انسجام و وحدت‌آفرینی قدم‌های مثبتی بردارند.

 

وزیر ورزش و جوانان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تا چه اندازه فرهنگ پهلوانی و مرام پهلوانی را در ورزش کشور مشاهده می‌کنید گفت: درصد خاصی برای این موضوع ارزیابی نشده، اما در طیف‌های متعدد این موضوع را مشاهده می‌کنیم. به عنوان نمونه زمانی شما ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که بخشی از رفتارهای نامناسب، فضای ورزش را تخریب کند.

 

عباسی افزود: ممکن است فرهنگ پهلوانی نزد برخی ورزشکاران کم باشد، اما به طورکلی باید بگویم نمونه‌های بسیار زیادی از فرهنگ فتوت و جوانمردی در ورزش کشور را سراغ داریم. به عنوان نمونه افرادی که در المپیک مدال طلا کسب کردند، عزت زیادی برای کشور فراهم کردند. این عزت ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی هم مرتبه روحانی داشت و دل مردم ایران را شاد کرد و اینکه این موفقیت‌ها اقتدار و غرور ملی را افزایش داد.

 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته زورخانه‌های زیادی در کشور ساخته شده، تاکید کرد: فرهنگ فتوت و جوانمردی و طنین‌انداز شدن یاد و خاطره امام علی(ع) در زورخانه‌ها و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)، نمونه‌ای از فتوت و جوانمردی را نشان می‌دهد.

 

عباسی ادامه داد: نمی‌شود گفت این فرهنگ در همه عرصه‌های ورزشی کشور جا افتاده، اما راه بسیار درازی را برای رسیدن به این هدف در پیش داریم که باید تمام دستگاه‌ها و مردم کمک کنند. اینکه چه زمانی به این هدف دست پیدا می‌کنیم، مشخص نیست.

 

وی در مورد خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق قانون باید تا پایان سال 93 این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند و در حال فراهم کردن مقدمات واگذاری هستیم و من هم موافقت خودم را در این زمینه اعلام کردم.

 

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جوایز ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی چقدر خواهد بود، عنوان کرد: پرداخت جوایز ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی آئین‌نامه دارد. در گذشته جوایز بسیار کمتر از امروز بود و حتی در آیین‌نامه نیز اشاره‌ای به آن نشده بود و ما در سال جاری میزان آن را نیز افزایش دادیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)