مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال راه آهن از تصميم مسئولان سازمان ليگ مبني بر تداوم ممنوعيت حضور دروازه‌بانان خارجي در ليگ برتر به شدت انتقاد كرد و گفت: فدراسیون فوتبال به جای استفاده از جملات بزرگان،‌ سوءاستفاده می‌کند.


علی دایی در نشست خبری پیش از بازی فردا مقابل پرسپولیس گفت: به خاطر اینکه خودمان را در لیگ تثبیت کنیم نیاز مبرم به سه امتیاز داریم و یک امتیاز هم ما را راضی نمی‌کند.

 

اتفاقات خیلی بدی در این هفته برای تیم ما افتاد و دو روز از بهترین روزهای تمرین را از دست دادیم.

 

وی ادامه داد: قبلاً هم گفته بودم چک تا زمانی که نقد نشود پول نیست و همین اتفاق برای بازیکنان راه‌آهن افتاد. خوشبختانه بازیکنان به خاطر رفاقت، حق نان و نمک و یا احترام در دو روز گذشته تمرین کردند و با این شرایط خودمان را برای مسابقه با پرسپولیس آماده کردیم تا سه امتیاز را بگیریم.


دایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما و پرسپولیس برای بقا می‌جنگید و نظرتان در این مورد چیست عنوان کرد: پرسپولیس شرایط سقوط کردن ندارد که بخواهد برای آن بجنگد، این تیم با 39 امتیاز خودش را در لیگ تثبیت کرده است. بازیکنان پرسپولیس انگیزه فراوانی دارند زیرا در چند بازی که نمی‌خواهم بگویم بازی بد، امتیازهایی را از دست دادند و اکنون برای آبرویشان می‌جنگند.


سرمربی راه‌آهن افزود: پرسپولیس همیشه پرسپولیس بوده و شرایط ما سخت‌تر از آنهاست. متأسفانه شرایطی پیش آمد که نتوانستیم کار کنیم. به هر حال فردا با تمام توان در زمین حاضر می‌شویم و بازیکنان راه‌آهن با تعصب، عرق  تیمی و علاقه به خودشان هم که شده سعی می‌کنند سه امتیاز بازی را بگیرند.


دایی در مورد ارزیابی‌اش از لیگ برتر یازدهم گفت: این شاید یکی از تنها لیگ‌هایی بود که سه تیم بالای جدول این همه در حاشیه امنیت قرار گرفتند به طوری که اگر دو بازی پایانی خود را هم ببازند به رده چهارم سقوط نمی‌کنند. این نشانگر قدرت این تیم‌ها است که توانسته‌اند خوب کار کنند و خوب نتیجه بگیرند و از سایر تیم‌ها خودشان را جدا کنند. لیگ فراز و نشیب زیادی داشته و در این جلسه نمی‌توان به همه اتفاقات پرداخت.


وی اظهار داشت: اتفاقات نادری هم در فوتبال این فصل رخ داد که نمونه‌اش بازی با مس سرچشمه بود که هنوز جواب درست و حسابی به ما در مورد این بازی نداده‌اند. این اتفاق جزو نوادر فوتبال دنیا بود که برای ما پیش آمد و یا اینکه در بازی با تراکتورسازی در حالی که ما میزبان بودیم زمین و زمان و مکان عوض شد. در مورد این مسائل خیلی می‌توان صحبت کرد.


دایی در مورد اینکه شانس قهرمانی کدام تیم بیشتر است گفت: با توجه به بازی‌هایی که سپاهان دارد، شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر است.


سرمربی راه‌آهن در مورد مطالبات خود از فدراسیون فوتبال و پرسپولیس گفت: در مورد مطالباتم فدراسیون در حقم اجحاف کرد، البته هر وقت اراده کنم می‌توانم از طریق فیفا به حقم برسم. من رعایت خیلی از مسائل را کردم که بحث طلبم را در فیفا مطرح نکردم اما یکسری اخبار در سایت‌ها می‌خوانم که انگار فدراسیون فوتبال دوست دارد من به دنبال مطالباتم بروم و آن را بگیرم.


دایی افزود: قراردادی هم که با پرسپولیس داشتم 500میلیون تومان بود که 320میلیون تومان آن را طلبکارم. در نامه‌ای که به سردار زارع دادم آنها قول داده‌اند که پولم را پرداخت کنم. که یک فصل دیگر از فوتبال تمام شد و من هنوز طلبکارم. انشاءالله که این مسأله دوستانه حل و مطالباتم پرداخت می‌شود.


وی در مورد تاریخ نامه‌نگاری با باشگاه پرسپولیس گفت: خیلی وقت پیش است که این نامه را داده‌ام و مسئولان پرسپولیس قول داده‌اند دو سه هفته آینده پولم را بدهند.


سرمربی راه‌آهن در مورد ممنوعیت جذب دروازه‌بان خارجی خاطرنشان کرد: متأسفانه به جای آنکه از جملات بزرگان استفاده شود، سوءاستفاده می‌شود. اگر بحث حمایت از کار و سرمایه داخلی است چرا فقط جذب گلر خارجی ممنوع است؟ این همه بازیکن و مربی خارجی در لیگ داریم چرا فقط جذب دروازه‌بان خارجی ممنوع می‌شود؟ ما می‌توانیم به جای یک دروازه‌بان خارجی یک بازیکن خارجی دیگر بیاوریم زیرا طبق قانون تیم‌ها می‌توانند چهار بازیکن خارجی جذب کنند. چه فرقی می‌کند که ما دروازه‌بان، مدافع یا مهاجم خارجی بگیریم؟ کجای این حمایت از کار و سرمایه ایرانی است؟ سرمربی تیم ملی و اکثر دستیارانش خارجی هستند. این حرف‌ها چیست که از خودمان در می‌آوریم. این جملات خنده‌دار است و باعث پس‌رفت فوتبال ما می‌شود.

 

دایی تاکید کرد:‌ در مورد حمایت از سرمایه و کار ایرانی آن بخش که به زندگی مردم ما مربوط می‌شود باید عمل کنیم. بر فرض 18 تیم لیگ دسته یک دروازه‌بان خارجی نگیرند مگر چقدر سرمایه می‌شود؟ در قانون هم نیامده به غیر از گلر، چهار بازیکن خارجی بگیرید. این حرف‌ها از کجا در می‌آید و با چه منطق و فکری چنین مسائلی مطرح می‌شود؟


وی تصریح کرد: شما از ریاست محترم فدراسیون فوتبال بپرسید چه فرقی بین گلر، مدافع یا مهاجم خارجی است؟ هر تیم می‌تواند چهار بازیکن خارجی بگیرد، هیچ منطقی پشت این حرف‌ها نیست، منطقی که باعث پیشرفت فوتبال ما شود، مگر ما از تکنولوژی و علم خارجی‌ها برای پیشرفت استفاده نمی‌کنیم تا بهتر شویم یا همه را از خودمان می‌آوریم؟ چرا این مسائل را قاطی حرف بزرگان می‌کنید؟


دایی گفت: وقتی SMS این خبر برایم آمد خنده‌ام گرفت. اگر قرار است حضور دروازه‌بان خارجی ممنوع شود جذب سایر بازیکنان خارجی را هم ممنوع کنید تا ما بدانیم چه باید کنیم. این تصمیم برای عناد و مخالفت با تمام دلسوزان فوتبال گرفته شده است.  مگر عملکرد دروازه‌بان خارجی پرسپولیس در بازی با الهلال را ندیدید؟ آیا عملکرد او بد بود؟ حضور یک گلر خارجی مانع آبروریزی بزرگ شد و بعد می‌گوییم نباید دروازه‌بان خارجی بگیریم. پشت این حرف‌هایی که زده می‌شود هیچ منطقی حاکم نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)