خبرگزاری پرسپولیس : تیم ملی فوتبال ایران در روز درخشش لژیونرهای خود برابر لبنان به یک برد پرگل دست یافت.

تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان از سری رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا از ساعت 15:30 امروز در حضور 20 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند و در پایان سفیدپوشان ایران برابر رقیب خود به برتری پنج بر صفر دست یافتند.

گل‌های ایران را در این بازی رضا قوچان‌نژاد در دقایق 26 و 62، جواد نکونام در دقایق 45، 61 و 79 (دو پنالتی و یک گل) به ثمر رساندند.

هر دو خطای پنالتی بر روی اشکان دژاگه انجام شد. تیم ملی ایران امروز بازی زیبا، هجومی و تماشاگر پسندی ارایه کرد و بیشتر موقعیت های ایران روی هنر بازیکنان لژیونر به دست آمد. قوچان نژاد با دو گلی که به ثمر رساند بدون شک یکی از بهترین بازیکنان میدان بود. دژاگه نیز دیگر بازیکن برتر میدان بود و علاوه بر دو پنالتی که گرفت یک پاس گل زیبا داد و روی سه گل تاثیر مستقیم داشت. نکونام هم بازی قابل قبولی ارائه کرد و دو پنالتی را تبدیل به گل کرد و گل سوم وی نیز پس از برخورد توپش با پای مدافع لبنان تغییر مسیر داد و وارد دروازه حریف شد.

 

نیشی‌مورا داور ژاپنی به پژمان منتظری از ایران و نور منصور، بلال شیخ و عباس عطری از لبنان کارت زرد نشان داد. داور نور منصور را در دقیقه 60 از میدان اخراج کرد.

در حالی که تیم ایران در این بازی در مقاطعی در خلق موقعیت و گلزنی دچار مشکل شده بود قضاوت خوب نیشی مورا داور ژاپنی به کمک ملی پوشان آمد و این داور مطرح آسیا در صحنه های مشکوک درون محوطه جریمه لبنان به نفع تیم ایران با شجاعت اعلام پنالتی کرد.

این در حالی است که سال هاست در مسابقات حساس داخل کشور از جمله دربی پایتخت که توسط داوران ایرانی قضاوت می شود هیچ خطای پنالتی اعلام نشده است.

 

این اولین بازی تیم ملی ایران و لبنان در مرحله مقدماتی جام جهانی ملت‌های آسیا در سال 2015 است. مسابقاتی که در استرالیا برگزار می شود. بازی بعدی ایران مقابل کویت در روز دوم فروردین 92 برگزار می‌شود. ایران در دومین دیدار خود باید به مصاف کویت برود. کویت هم در بازی هم‌زمان با نتیجه سه بر یک موفق شد تایلند را شکست دهد.

 

*ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: رحمان احمدی، پژمان منتظری( از دقیقه 69 محمد نصرتی)، سیدجلال حسینی، خسرو حیدری، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری( از دقیقه 72 یعقوب کریمی)، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه( از دقیقه 79 مهرداد اولادی) و رضا قوچان نژاد

سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)