صداوسیما در دومین اقدامش به خاطر مردم قصد دارد دیدار سپاهان و الاهلی عربستان را پخش نکند.

پس از پخش نشدن دیدار ایران و لبنان از شبکه سه سیما حالا نوبت سپاهان رسیده که پشت دیوار ساختمان جام جم بماند.

در حالی که سپاهان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و فردا در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف الاهلی عربستان برود، خبری از پخش زنده این مسابقه نیست و در کنداکتور شبکه سه پخش این مسابقه جایی ندارد. اگر واقعا این‌گونه باشد و صداوسیما تصمیمی برای پخش این مسابقه نداشته باشد، باید گفت که دوران جدیدی در هزاره ارتباطات در صداوسیما آغاز شده؛ دوره بازگشت به دهه 60 که خبری از ال سی دی‌ها و ال‌ ای دی‌های امروزی نبود و یک تلویزیون 14 اینچ سیاه و سفید گوشه خانه‌ها بود و همه منتظر بودند یک مسابقه فوتبال با چند روز تاخیر پخش شود.

 

حالا دوباره در حال بازگشت به آن دهه هستیم، آن هم در حالی که آن زمان از سریال‌های بی‌محتوا کمتر خبر بود اما امروز وقتی مجبوری پای تلویزیون بنشینی و سریال‌ها و فیلم‌هایی که یک دهم فوتبال هم بیننده ندارد را ببینی با خودت فکر می‌کنی که چگونه صداوسیما در این مدت کم توانسته با این سرعت بالا رو به جلو حرکت و پله‌های ترقی را طی کند. با خودت فکر می‌کنی چگونه ممکن است در عصری که با یک کلیک همه چیز در دسترس هست صداوسیما چقدر هنر دارد که می‌تواند یک بازی ملی را با تاخیر پخش کند. حسرت می‌خوری که کاش جای آنها بودی و می‌توانستی این هنر را تو از خودت نشان دهی و یک ملت را که یکی از بزرگترین تفریحات و سرگرمی‌شان تماشای فوتبال است، از این مهم محروم کنی. حسرت می‌خوری که کاش تو بودی و  این کار را می‌کردی؛ نه به خاطر کارش، که به خاطر ماندگاری‌اش در تاریخ.

حالا دیگر مهم نیست که تیم ملی بازی دارد یا سپاهان در آسیا، حالا دیگر اهمیت ندارد بازی تیم ملی چقدر مهم است؛ چیزی که مهم است این است که صداوسیما به فکر مردم است که اگر نبود مشاور حقوقی این سازمان نمی‌گفت که به خاطر مردم بازی تیم ملی را پخش نکردند؛ که اگر این‌گونه نبود او نمی‌گفت چون پول زیادی از ما برای پخش مستقیم بازی‌ها خواسته بودند، به خاطر این‌که این پول از جیب مردم می‌رود حق پخش را نخریدیم تا بازی ایران و لبنان پخش نشود.

 

چقدر ساده گیر آورده‌اند ما را؛ آقای وکیل، آقای مشاور حقوقی سازمان صداوسیما، چرا درباره سریال‌های صداوسیما و خرج‌های میلیاردی آن چیزی نمی‌گویی؟ چرا نمی‌گویی و نمی‌پرسی آیا این پولی که خرج این سریال‌ها و برنامه‌ها می‌کنی با رضایت مردم است؟ آیا مردم راضی‌اند که این پول‌ها را خرج کنید؟ کدام نظرسنجی به شما گفته مردم راضی نیستند برای فوتبال هزینه کنید و برای سریال و فیلم‌ها میلیارد میلیارد و خروار خروار خرج کنید؟

آقای صداوسیما  شما که نشان داده‌اید می‌توانید بازی‌ها را حتی در صورت نخریدن حق پخش آن، پخش کنید چگونه این بار به فکر جیب مردم و بیت‌المال افتاده‌اید؟ از شما ممنون هستیم که به فکر جیب ما هستید اما می‌شود خواهش کنیم اجازه بدهید خودمان به جیب خودمان فکر کنیم و از شما بخواهیم هر وقت که به فکر جیب ما افتادید قبلش پیام بدهید و ما را باخبر کنید؟! راستی تا چه زمانی قرار است به فکر ما باشید؟

گزارش: محسن اثیمی

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)