رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال درباره حذف نام شش ملی‌پوش فوتبال نوجوانان به دلیل بالا بودن سن استخوانی‌شان، گفت: طبق اصول علمی باید آخرین آزمایش برای تعیین سن استخوانی بازیکنان یک ماه قبل از اعزام به جام جهانی انجام می‌شد که در این آزمایش مشخص شد شش نفر نمی‌توانند تیم ملی را در جام جهانی همراهی کنند.

دکتر احمد هاشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حذف نام شش ملی‌پوش نوجوان از تیم ملی فوتبال زیر 17 سال ایران، در حالی که هفته دیگر مسابقات جام جهانی در این رده سنی برگزار می‌شود، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در مراحل مقدماتی در طول یک سال گذشته تمام بازیکنان تیم ملی نوجوانان مورد آزمایش و MRI قرار گرفتند و در این مدت تعداد قابل توجهی به دلیل بالا بودن سن استخوانی‌شان از فهرست تیم ملی خط خوردند.

وی ادامه داد: در طول این مدت هر بازیکنی که به فهرست تیم ملی اضافه می‌شد، بلافاصله مورد MRI قرار می‌گرفت و نتیجه‌اش به کادر فنی اعلام می‌شد. این وضعیت ادامه داشت تا این که یک ماه پیش دستورالعملی از فیفا به دستمان رسید که الزامات مسابقات جام جهانی را مشخص کرده بود. بر این اساس لازم بود که یک ماه قبل از اعزام تیم ملی به جام جهانی MRI گرفته شود تا سن استخوانی آنها تعیین شود.

هاشمیان ادامه داد: سن استخوانی به رشد بازیکنان مربوط است و نمی‌شود گفت که چرا زودتر نگفتید یک بازیکن 17 سال دارد یا کمتر! ممکن است در یک دوره سه تا شش ماهه ، سن استخوانی بازیکن که "گرید پنج" است به "گرید شش" برسد. بنابراین چاره‌ای نداشتیم جز این که آزمایش نهایی را یک ماه قبل از اعزام تیم ملی انجام دهیم، چون گرید سن استخوانی افراد قطعا در طول یک ماه تغییر نمی‌کند.

رییس کمیته‌ پزشکی فدراسیون فوتبال همچنین، گفت: اگر طبق سن تقویمی بگوییم یک بازیکن 16 سال دارد، شش ماه بعد می‌توانیم بگوییم که سنش 16 سال و شش ماه است، اما کسی که امروز گرید سن استخوانی‌اش پنج است، ممکن است شش ماه بعد به گرید شش برسد یا یک سال و نیم بعد. آنچه هم برای فیفا اهمیت دارد پس از صحت اسناد سجلی، سن استخوانی بازیکنان است. در واقع سن استخوانی بازیکنان در جام جهانی حرف اول را می‌زند.

هاشمیان در پایان گفت: با توجه به آزمایش نهایی که اخیرا گرفته شده است، می‌توانم اطمینان دهم که هیچ یک از ملی‌پوشان نوجوان ما در جام جهانی صغر سن ندارند و هیچ مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)