مرجع خبری پرسپولیس : پس از هفته‌ها انتظار محبوب‌ترین برنامه ورزشی سیما شروع می‌شود.

دوشنبه بعد از عید فطر، عادل فردوسی‌پور به استودیوی 90 بر می‌گردد. مجری محبوب سیما با اعلام این خبر گفت: «روزهای سختی بود، مراحل پیش تولید دکورمان تقریباً طولانی شد اما حالا دیگر آماده هستیم.»

بازگشت 90 یعنی دوباره داغ شدن بحث داوری، نقد همه نکات منفی لیگ، تیم ملی و البته مدیریت ورزش کشور. این ویژگی عادل فردوسی‌پور است که او را منحصر از همه همکاران دیگرش می‌کند. عادل که فقط روی صندلی اجرای 90 اینگونه با شهامت به پیش می‌تازد. او که با همین شیوه خاصش سال قبل به سوژه اول کشور تبدیل شد. فردوسی‌پور با دوربین نودش که تنها تصاویری بود که از گوشه و کنار ایران بینندگان برنامه برایش می‌فرستادند کاری کرد تا تابوی ساخت و سازهای سازمان ورزش علی آبادی بشکند. انتقادهای او از مدیریت پرسپولیس و سیاست‌های سازمان ورزش همه و همه از اتفاقاتی بودند که محمد علی آبادی این برنامه و این مجری را برنتابد و از تمام قدرتش برای سرنگون کردن عادل استفاده کند. اتفاقی که همه جنجال‌های زمستان 87 را رقم زد. جنجالی بود که عادل را با حمایت خارج از باور مردمی رستگار کرد.

او اما در پایان سال هم خودش خسته بود و هم در شرایط به وجود آمده فضای بعد از انتخابات با مسئولانی روبه‌رو بود که هراس داشتند از اینکه دوباره آنتن 90 را همچون همه سال‌های قبلش، به استاد جوان دانشگاه شریف بسپارند پس رایزنی‌ها برای محدود کردن 90 آغاز شد اما عادل حتی به قید گذر از 90 حاضر نشد قدمی به عقب برگردد تا در نهایت مدیران سازمان خیلی دیر اما به خواست مردم، یک سال دیگر قرارداد ساخت 90را با فردوسی‌پور امضا کنند.

اتفاقی که چون دیر انجام گرفته بود سبب شد تا 90 با یک ماه تأخیر و از هفته هفتم لیگ برتر آماده پخش شود. مجری و تهیه کننده برنامه ورزشی 90 پیش از این گفته بود: «با توجه به این که یک دهه از عمر برنامه 90 می‌گذشت این نیاز احساس می‌شد که تغییراتی در ساختار و فرم برنامه انجام گیرد، به همین دلیل و با توجه به این که این فرآیند زمان‌بر بود در گفت‌وگویی که با مدیران شبکه سوم انجام دادم، پیشنهاد کردم که برنامه جانشینی در این مدت ارائه شود که مورد موافقت قرار نگرفت و قرار شد برنامه 90 در این فصل هم پخش شود.» و حالا دکور جدید آماده است تا با حضور کارشناسانی جدید از میان داوران تازه بازنشسته به تحلیل بازی‌های داغ لیگ‌برتر بپردازد.

عادل فردوسی‌پور خیلی تمایلی به حرف زدن ندارد. او تنها چند واژه از سری برنامه جدیدش می‌گوید: «دکور آماده شده و محتوای برنامه هم تغییرات زیادی ندارد. دوربین 90 را حفظ کردیم و مشی انتقادی برنامه هم حفظ می‌شود. فرصت زیادی برای تغییرات اساسی در محتوای آیتم‌ها نداشتیم اما دو آیتم جدید را در نظر داریم که از سری جدید اضافه کنیم.» اما این آیتم‌ها چه هستند؟ هرچه اصرار می‌کنیم فردوسی‌پور حاضر نمی‌شود در این باره حرفی بزند و می‌گوید: «منتظر بمانید و ببینید.»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)