پرسپولیس نیوز: سایت فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی ستاره‌های احتمالی جام جهانی ۲۰۱۸ پرداخته که مهاجم ایرانی تیم روبین‌کازان هم یکی از آنهاست.

در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گزارشی منتشر و در آن به معرفی  ۵ ستاره بالقوه این رقابت‌ها پرداخت که سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران هم یکی از آنهاست.

AFC که ماسیمو لونگو از استرالیا، لی جائه سونگ از کره جنوبی، تاکوما آسانو از ژاپن و فحد المولد از عربستان سعودی را هم در این فهرست قرار داده است، درباره آزمون می‌‌نویسد:

سردار آزمون که از او به عنوان جانشین علی دایی در تیم ملی ایران نام برده می‌شود، شاید نزدیک‌ترین بازیکن ایرانی به دایی باشد که ستاره‌ای شناخته شده در سراسر دنیا محسوب می‌شود. دلیلش هم بسیار ساده است چون این بازیکن ۲۳ ساله در رده‌بندی برترین گلزنان تاریخ تیم ملی ایران در رده پنجم قرار دارد و  با ۲۳ گلی که در ۳۱ بازی ملی‌اش زده از نظر ضریب گلزنی در رده ملی همتراز علی دایی است. در وضعیتی مشابه به لونگو در استرالیا، آزمون در جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۵ درخشید، اگرچه حذف نسبتاً زود هنگام ایران در مرحله یک چهارم نهایی آن رقابت‌ها سبب شد که او فرصت اثبات بیشتر توانایی‌هایش در رده ملی را از دست بدهد. سه سال از آن زمان گذشته و مهاجم سابق روستوف اکنون این شانس را دارد که به دنیا نشان دهد از چه توانایی‌هایی مقابل دروازه رقبا برخوردار است.

AFC‌ در ادامه نوشته است: با وجود همگروهی ایران با تیم‌هایی مانند مراکش، اسپانیا و پرتغال در گروه B، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای آزمون حس و حال بازی در خانه را دارد چون او تمام دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش را در این کشور گذرانده است. او در سن ۱۷ سالگی مورد توجه تیم روبین کازان قرار گرفت و این پیش از آن بود که برای مدت بسیار کوتاهی به تیم سپاهان ملحق شود و برای آن تنها یک بازی انجام دهد. آزمون پیش از این گوشه‌هایی از توانایی‌‌ها و استعدادش را در رقابت‌های بین‌المللی و در تورنمتی مانند لیگ قهرمانان اروپا نشان داده که آن مربوط به زمانی می‌شود که او برای روستوف توپ می‌زد و مقابل تیم‌هایی مانند اتلتیکومادرید و بایرن مونیخ گلزنی کرد. او تابستان امسال هم می‌تواند آخرین نمایش بزرگ خود را در خاک روسیه انجام دهد چرا که با افزایش تمایل تیم‌های اروپایی برای جذب او احتمال جدایی‌اش از روبین کازان وجود دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)