پرسپولیس نیوز :رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس اعتقاد دارد راه رفع مشکلات و دغدغه‌های کنونی استقلال و پرسپولیس، واگذاری و خصوصی‌سازی آن‌ها است.

رحیم زارع با اشاره به اهمیت واگذاری و خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: باید اذعان کرد که راه رفع مشکلات و دغدغه‌های کنونی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، واگذاری و خصوصی‌سازی آن‌ها بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی است.

نماینده مردم، آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش خصوصی که می‌خواهد مدیریت این دو باشگاه مهم را به عهده بگیرد باید دارای زیرساخت‌های درآمدزایی پایدار باشد، به خانه ملت گفت: زیرا اگر سرخآبی‌ها به افرادی واگذاری شوند که سرمایه‌هایشان را از طریق دریافت تسهیلات و استفاده از رانت به دست آورده‌اند، حتما آسیب بزرگی به فوتبال باشگاهی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیأت دولت این دو باشگاه به عنوان موسسات فرهنگی – آموزشی شناخته می‌شوند از این رو موضوع خصوصی‌سازی و واگذاری‌شان به نتیجه مطلوب نرسید، ادامه داد: می‌توان از طریق عرضه سهم این دو باشگاه در فرابورس و بورس شرایطی را فراهم کرد که این دو باشگاه‌ از طریق منابع مناسب اداره شوند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه تجربه تلخی از خصوصی سازی و اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی وجود دارد که نباید اجازه داد این مهم در عرصه ورزش خصوصا فوتبال تکرار شود، تصریح کرد: نباید از یاد برد که در زمان برگزاری مزایده بخش خصوصی که دارای اهلیت باشد وجود نداشت از این رو اگر تمایلی در بدنه دولت برای واگذاری وجود دارد باید این مهم با مراقبت و احتیاط انجام شود.

رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های مهم علاقه مندان ورزشی از وزارت ورزش تعیین تکلیف شرایط واگذاری سرخآبی‌ها است تا بتوان با رفع مشکلات، سطح کیفی باشگاه‌ها را نیز افزایش داد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)