مرجع خبری پرسپولیس : «خیلی وقت است مربی شان را انتخاب کرده اند. مگر می شود بدون نظر مربی کمپ خارجی انتخاب کرد؟ مدت هاست مربی شان را انتخاب کرده اند و به بازیکنان مورد نظرشان نیز زنگ زده اند.»

 

جملات بالا بخشی از صحبت های دایی در بی سابقه ترین «نود» سال بود که در آن سرمربی فصل پیش پرسپولیس با اشاره به انتخاب سرمربی فصل آینده پرسپولیس از مدت ها پیش تاکید کرد : «آنهایی که تمام مهره های فصل بعد خود را انتخاب کرده اند جام حذفی را تنها یک مانع در سر راه خود می بینند که با هر مرحله صعود پرسپولیس یک هفته اجرای برنامه آنها به عقب می افتد.»

 

پس از جایگزینی حبیب کاشانی به جای عباس انصاری فرد در باشگاه پرسپولیس ، حمید استیلی همواره گزینه اول  او برای سپردن سکان رهبری پرسپولیس بوده و قرارداد این مربی با استیل آذین در لیگ نهم و شاهین بوشهر در لیگ دهم سد بزرگی در برابر این انتقال بود.

 

اولین بار که نام حمید استیلی با بیرون آمدن از زیر عنوان «دستیار» در سایه مربیانی چون دنیزلی و آری هان به عنوان «سرمربی» مطرح شد ، اولین فصلی بود که حبیب کاشانی مدیریت پرسپولیس را به دست گرفت. خرداد ماه و تیر 86 روزهای رویایی استیلی برای رسیدن به آرزوی دیرینه اش بود که بیش از هر زمان دیگری خود را به نیمکت هدایت پرسپولیس نزدیک دید اما ورود افشین قطبی به ایران به یک باره تمام معادلات را به هم ریخت. قطبی آمد و قهرمان شد و فصل بعد استیلی را کنار زد تا «گزینه شماره یک» دیگر حتی عنوان کمک مربی پرسپولیس را هم نداشته باشد.

 

استیلی راهی تیم های جدید شد و دوران استیل آذین و شاهین هم سپری شد و چرخ روزگار کاشانی و استیلی دو بچه محل قدیمی را بار دیگر در ساختمان پرسپولیس به هم رسانده است.

واقعیت این است که حمید استیلی مدت هاست با چراغ سبز حبیب کاشانی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شده و خود را سکاندار فصل آینده پرسپولیس می داند ، اتفاقی که پالس های آن از شاخک های تیز دایی نیز دور نماند و کار را به جایی رساند که سرپرست موقت و سرمربی احتمالی در دو ماه اخیر تمام تلاش خود را برای بی تفاوت نشان دادن خود به این مسئله به کار گرفتند که البته چندان موفق به انجام آن نشدند.

تنها مانع اعلام نام حمید استیلی به عنوان سرمربی پرسپولیس تاکنون یکی رسیدن پرسپولیس به فینال جام حذفی و دیگری شخص علی دایی بوده است که گاه و بی گاه با افشاگری ها و موضع گیری های خود همچون ارائه برنامه برای تصدی گری مجدد پرسپولیس این امر را به تاخیر انداخته است.

انتشار سیاهه نام چند پیشکسوت و مربی لیگ برتری به عنوان گزینه های مربی گری پرسپولیس و گرفتن برنامه های آنان نیز تنها یک مانور تبلیغاتی است که حبیب کاشانی این روزها به آن علاقه خاصی پیدا کرده است. قضیه آن جایی بیش از حد لوث می شود که حبیب کاشانی با حضور در برنامه نود با یک وانت کاغذ و مدرک و با کمک مجیددلبندم و سایر دوستان و مشاوران پس از یک ساعت و نیم زدن پنبه دایی ، پارا فراتر گذاشته و از علی دایی به عنوان جدی ترین گزینه مدنظر خود برای سرمربی گری فصل آینده پرسپولیس نام برد!

نکته جالب این جاست کاشانی وقتی با بهت و حیرت فردوسی پور از اعلام این مسئله مواجه می شود ، برای چندمین بار تاکید می کند اگر دایی با من مشکل دارد می تواند با شرط جدایی من به پرسپولیس بیاید. اگر حفظ ظاهر و مصلحت اندیشی همیشگی کاشانی را نادیده بگیریم ، شاید این حرف او چندان هم بیراه نباشد و سرپرست موقت پرسپولیس با اطلاع از ترکیب احتمالی هیئت مدیره آینده پرسپولیس و مربی مدنظر آنان ، خواسته بخش قابل توجهی از هواداران یعنی جایگزینی دایی با خود در باشگاه را محتمل دانسته است.

به هر روی تکیه به احتمالات و رخدادهای پیش بینی نشده و تحلیل آنها چندان نتیجه بخش نبوده و اتکا به واقعیات موجود منطقی تر به نظر می رسد. کاشانی برخلاف کناره گیری نصفه و نیمه در پایان فصل سر جای خود باقی مانده و تا اعلام هیئت مدیره و انتخاب مدیرعامل جدید باید علایق او و تصمیمات احتمالی اش را در صدر احتمالات آینده پرسپولیس قرار دهیم.

حالا علی دایی(جدی ترین گزینه کاشانی برای سرمربی گری پرسپولیس طبق گفته خودش در برنامه نود) به خواست کاشانی عمل کرده و با ارائه برنامه اش یک مانع دیگر بر سر راه اعلام حمید استیلی به عنوان سرمربی پرسپولیس تراشیده است. کاشانی که دیگر نمی تواند با دایی کنار بیاید در حال پیدا کردن یک راه برون رفت و دلیل قانع کننده برای رد برنامه های دایی و اعلام نام حمید استیلی است.

صحبت با بازیکنان فعلی پرسپولیس و تماس با خریدهای لیگ برتری احتمالی پیش از پایان فصل ،  عدم پذیرش سرمربی گری تیم ملی امید ، تدارک اردوی آماده سازی اروپا ، آغاز جذب بازیکنان بدون انتخاب سرمربی ، لحظه شماری برای پایان مسابقات جام حذفی و حضور در برنامه نود و دریافت برنامه های 5 مربی همه و همه نشانه هایی است که تنها این خبر را تایید می کند : حمید استیلی سرمربی جدید پرسپولیس است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)