مرجع خبری پرسپولیس : حبیب کاشانی مدیر قبلی باشگاه پرسپولیس با محبوبیتی کم نظیر پا به این باشگاه گذاشت. اوضاع به شکلی بود که حتی هواداران در ورزشگاه فریاد می زدند «حبیب کاشانی برگرد به تیمت» اما در نهایت اعمال و رفتار او به سرانجامی منتهی شد که با نارضایتی هواداران از این تیم جدا شد.

 

وی در بدو ورود اصرار داشت این مساله را جا بیندازد که به “زور” به پرسپولیس آمده و علاقه ای به فعالیت در این باشگاه ندارد اما در انتها کار به جایی رسید که هیچ کس نمی توانست او را از روی صندلی مدیرعاملی بلند کند!

 

به راستی چه شد که حاج حبیب محبوب و دوست داشتنی را تبدیل به چهره ای غیرموجه کرد؟

دیری نپایید که گفتار و اعمال متناقض کاشانی در میان افکار عمومی رنگ باخت ، محبوبیت وی از بین رفت و حتی افشاگری های وی در برنامه های تلویزیونی نیز نتوانست منجی ادامه حضورش در این باشگاه شود.

 

سردار رویانیان در ابتدای ورود به این باشگاه شعارهای زیبایی را مطرح کرد و همه را به شکل گیری روندی مثبت و جدید امیدوار کرد. مبارزه با بی اخلاقی و ناپاکی های فوتبال و ساخت پرسپولیس قدرتمند ازجمله اهداف او بود. وی طی یکی از اولین اقدامات خود بیانیه ای بلندبالا منتشر کرد و در آن ضمن حمایت از اخلاق برابر نتیجه گیری خاطیان را از ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس اخراج کرد: «محمد رویانیان در گفت و با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس افزود: از آنجایی که باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس بر مبنای اخلاق حرفه ای و فرهنگ محوری استوار است پس به هیچ عنوان رفتار زشت دو نفر از بازیکنان پرسپولیس را بر نمی تابد. لذا به دور از جنجال و غوغاسالاری تصمیم نهایی بدین شرح اعلام می شود.»

 

اتفاقات بعدی در مسابقات پرسپولیس برابر شهرداری تبریز و فجرسپاسی رخ داد و در نهایت ماجرای معروف دوپینگ دسته جمعی بازیکنان استقلال در دربی 73 افشا شد. مسئله ای که باعث شد عادل فردوسی پور بیش از یک ساعت وقت برنامه خود را به واکاوی این افتضاح فوتبالی بپردازد اما هیچ کدام از مسئولان باشگاه پرسپولیس حتی 1 دقیقه هم برای دفاع از حق تضییع شده باشگاه پرسپولیس روی خط این برنامه نیامدند تا جایی که روز چهارشنبه از سوی مدیرعامل این باشگاه اعلام شد به خاطر حفظ منافع ملی مسئله تخلف باشگاه استقلال را پیگیری نمی کند.

 

رویانیان در حالی از حفظ وحدت و منافع ملی سخن گفته است که باید پرسید ، رسوایی اخلاقی و استفاده بازیکنان استقلال از مواد نیروزا و توسل به ترفند شنیع دوپینگ برای پیروزی موجب به خطر افتادن حیثیت نام ایران در مجامع بین المللی نخواهد شد؟ این چشم پوشی با شعار مبارزه با بی اخلافی و فوتبال ناپاک منافات نخواهد داشت؟

 

حال باید دید تذکر کتبی به دوپینگی های استقلال وحدت ملی را خدشه دار خواهد کرد یا خیر و اگر این طور بود به جهت اینکه روحیه لطیف ملی بیش از این خدشه دار نشود از شدت این برخورد کاسته شود و تذکر شفاهی جایگزین آن شود!

 

هواداران پرسپولیس در هفته گذشته با نگرانی بی حد و حصر نسبت به پیگیری و احقاق حق تضییع شده خود در استفاده دسته جمعی بازیکنان استقلال از مواد نیروزا پرداختند اما جایی که باید اراده اصلی برای این مبارزه حاصل می شد ناگهان حفظ منافع ترمز را کشید و به سرانجامی نرسید.  چه چیزی جز افسوس باقی می ماند و چه حرفی جز اینکه از ماست که بر ماست؟

 

آیا زیر پا گذاشتن اصول در پی نیل به منافع مقطعی و مصلحت  بار دیگر مدیران را از مسیر خارج خواهد کرد و در مسیر حبیب کاشانی قرار خواهد داد؟ خدا کند این گونه نباشد. نظر شما چیست؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)