یکشنبه 25 اسفند (13:15)

مرجع خبری پرسپولیس : دایی امروز بیشتر از همیشه خودکامه و دانای کل شده و خود را وارث تیم ملی می داند !

علی دایی بعد از روزهای جام جهانی آلمان گفته بود ” من را گذاشتند کنار دیوار و تیر باران کردند !” . در روزهایی که علی دایی نا آماده باید تحت هر شرایطی در ترکیب تیم ملی فوتبال قرار می گرفت و با کوچکترین انتقادی بر افروخته می شد شاید تصور اینکه روزی به عنوان سرمربی همان تیم انتخاب شود را در ذهنش پرورش می داد چون دقیقا در همان روزها هم خود را مالک فوتبال ملی می دانست . دایی امروز به عنوان نفر اول فوتبال ایران با همان ادبیات طلبکارانه و غرور کاذب اجازه هیچگونه انتقادی را به هیچکس نمی دهد .
آقای سرمربی امروز می خواهد شنل قهرمان ملی را بر تن کند در حالی که این جامه برای او و کاریزمای شخصیتی اش خیلی گشاد است . علی دایی نیمکت تیم ملی فوتبال را به مصابح موقعیتی می داند برای تصفیه حساب های شخصی و خالی کردن عقده های تمام دوران فوتبالش ! متن این نوشته اگرچه خیلی تند باشد از بیان ناخردی های علی دایی ناتوان است . آقای سرمربی که چندی قبل با دعوت کریمی و عدم پذیرش این دعوت از سوی او شدیدا تحت فشار روحی قرار گرفته بود این بار با ندیده گرفتن مصالح ملی تمام تلاش خود را به کار بست تا انتقام خود را از جادوگر بگیرد بی توجه به اینکه در این بین منافع ملی و موفقیت این تیم چه جایگاهی خواهد داشت ؟! حتما شما هم از جمله کسانی هستید که این روزها اخبار ماجرای دعوت شدن کریمی به تیم ملی را دنبال می کنید اما باید گفت چندان به حضور جادوگر در این تیم خوشبین نباشید زیرا آتش کینه در سینه دایی گداخته تر از آنست که با یک جلسه گفت و گو و هم اندیشی خاموش شود !!

اگرچه بسیاری از صاحب نظران معتقدند پذیرش حضور در تیم ملی از سوی کریمی دلایل کاملا غیر فوتبالی دارد و اشخاص غیر ورزشی هم در این ماجرا دخیل بوده اند اما در هر حال امروز جادوگر خود را سرباز تیم ملی می داند و اعلام می کند هر چه دارد از همین تیم ملی است . اما آقای سرمربی بر خلاف ادعاهای واهی هرگز خود را سرباز تیم ملی نمی داند بلکه شاید لقب مالک معنوی این تیم برای او مناسب تر است ! وقتی مجری تلویزیون در روزهای نخستین بعد از ناکامی ایران در جام جهانی با زبان طنز علی دایی را وارث تیم ملی فوتبال خطاب می کند چنان برخوردی با او صورت می گیرد که حالا به برنامه های آشپزی رسانه ملی تبعید شده و این فرضیه به این شکل اثبات می شود که مخالفت کردن با علی دایی شاید به نوعی بازی کردن با دم شیر باشد !
در روزهایی که امیدها روز به روز برای حضور مستقیم تیم ملی در جام جهانی کمتر می شود و حتی گفته می شود در جلسه توجیهی بعد از بازی با کره جنوبی ماجرای برکناری دایی تلویحا مطرح شده او به هیچ عنوان قصد تغییر رویه و تغییر در ابعاد شخصیتی خودش را ندارد . فوتبال ایران در برهه حساسی قرار دارد و عدم حضور در جام جهانی فوتبال یقینا خسارات جبران ناپذیری به پیکره فوتبال ما وارد خواهد کرد اما هیچ کدام از مسئولان به دنبال بهبود شرایط موجود و کمک برای حضور تیم ملی در جام جهانی نیستند . علی دایی امروز بیش از هر زمان دیگری خود مختار و دانای کل شده و پیروزی در جنگ های خود ساخته را بر موفقیت تیم ملی ارجح می داند ! او امروز از تحقیر کریمی خوشحال می شود و فردا روز …
دایی در حاشیه مراسم خداحافظی 4 قهرمان ملی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران که می پرسد به نظر شما تیم ملی از نظر بدنی مشکلی ندارد می گوید : من هرگز به این سوال ها جواب نمی دهم !” و در حالی که اصحاب رسانه خود را برای پرسیدن سایر پرسش ها آماده می کردند به سرعت محل سالن را ترک می کند ! اگر سرمربی تیم ملی پاسخگوی ضعف های تاکتیکی تیم نباشد چه کسی جوابگوی افکار عمومی خواهد بود ؟ براستی چه بهانه می تواند مثل صعود به بزرگترین فستیوال فوتبال جهان شور و هیجان را به میان جوانان دلمرده کشور بکشاند ؟ آقای سرمربی چطور توقع دارد فقط تعریف و تمجید ها را بشنود و دست آخر اعلام می کند اگر انتقادی سازنده باشد حتما از آن استفاده می کنم! و سوال اینجاست که اصولا انتقاد سازنده از دیدگاه ایشان چه معنا و مفهومی دارد ؟! این که تیم ملی فوتبال در حد و اندازه های خودش ظاهر نمی شود و در مقابل تیم ملی کنیا که در حالت عادی هم جزو تیم های صاحب سبک و موفق دنیای فوتبال نیست آن هم در غیاب 10 بازیکن شاغل در لیگ های خارجی این تیم به ضرب و زور ضربه پنالتی در ورزشگاه آزادی یک بر صفر پیروز می شود شایسته تقدیر است ؟
اگر امروز سرمربی تیم ملی به جای اینکه پاسخگوی ضعف هایش فنی تیمش باشد به دنبال تصفیه حساب های شخصی خود می رود حاصل بی تدبیری فدراسیون و مسئولان بالا دست فوتبال کشور است که عنان و اختیار تیم به ظاهر ملی را به دست فرد خودکامه و مستبد سپرده اند که هیچ جیز جز مالکیت بر فوتبال کشور را نمی پسندد …

اختصاصی // پویا نوایی – امانت داری – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس بلامانع است .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)