آسیب دیدگی و مصدومیت، یکی از عناصر جدانشدنی از ورزش‌های پر تحرک و پر برخورد است. قطعاً در بین بازیکنان سرشناس یا اطرافیان خود، کسانی را می‌شناسید که به دلیل مصدومیت،دیگر نتوانسته‌اند مثل دوران اوجشان بازی کنند یا کلاً فوتبال را کنار گذاشته‌اند. همین چند وقت پیش بود که محمد انصاری، یکی از نفرات تیم رویایی پرسپولیس، بعد از چند سال دست و پنجه نرم کردن با آسیب‌دیدگی ناحیه رباط صلیبی، تسلیم دردهایش شد و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. این بازیکن درمان‌های زیادی را برای بهبود وضعیت خودش انجام داد که متأسفانه هیچ‌کدام به اندازه کافی مؤثر نبود.

اما خیلی اوقات ممکن است، آسیب وارد شده قابل درمان باشد ولی بازیکنان فوتبال یا سایر رشته‌های ورزشی، به علت هزینه‌های بالای عمل و دارو، از درمان آن منصرف شوند. تمام شدن ماجراجویییکورزشکار به چنین دلیلی، واقعاً تلخ است. ثبت نام بیمه ورزشی، می‌تواند مانع از کنار گذاشتن فوتبال به دلیل مشکلات مالی شود. این بیمه‌نامه در زمان مصدومیت، همراه بازیکنان خواهد بود.

کارت بیمه ورزشی، محافظ سلامت ورزشکاران و فوتبالیست ها

ورزشکارانی که در طول دوران ورزشی خود حداقل در یک رشته ورزشی مشغول به فعالیت بوده‌اند، دست‌کم یک بار ثبت نام بیمه ورزشی را انجام داده‌اند. شاید شما هم در دوران نوجوانی برای کلاس‌های ورزشی مختلف این کار را انجام داده باشید، اما در خاطرتان نباشد. در کلیه مجموعه‌های ورزشی، مسئولیت آسیب‌دیدگی ورزشکاران بر عهده مدیر و مالک باشگاه است. به همین خاطر تهیه بیمه ورزشی از سوی این مجموعه‌هااجباری شده است. در نتیجه، ثبت نام بیمه ورزشی یکی از مهم‌ترین مراحل نام نویسی در باشگاه های ورزشی است.به دلیل هزینه پایین و اجباری بودن این بیمه‌نامه، ورزشکاران توجه زیادی به مزایای آن نمی‌کنند و آگاهی کمی نسبت به آن دارند.

فوتبال یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در کل دنیا است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. بر اساس آمار مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، حدود 37% از مردم ایران به فوتبال علاقه دارند که تقریباً 31 میلیون از جمعیت کشور را شامل می‌شود. اگر تصور کنیم که 2 درصد از این جمعیت به صورت اصولی در باشگاه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، احتمالاً حدود 620 هزار نفر در این رشته ورزشی فعالیت دارند.

برخورد در فوتبال، خصوصاً در میان فوتبالیست های حرفه ای، بسیار بالاست. در صورت دریافت بیمه ورزشی توسط فوتبالیست‌ها، هزینه‌های مربوط به آسیب‌دیدگی در حوادث ورزشی بر عهده شرکت بیمه‌گر خواهد بود.همان‌طور که می‌دانید، در طول هر فصل چندین بازیکن پرسپولیس مصدوم می‌شوند و در صورت عدم رسیدگی به موقع، شاید دیگر سلامتی آنها بازنگردد. این حوادث قطعاً برای سایر بازیکنان در مسابقات استانی و محلی هم به وجود می‌آید. رسیدگی به هزینه‌های درمانی کار بسیار سختی است؛بیمه ورزشی این مخارج را کاهش می‌دهد تا در چنین مواقعی، تمام اقشار جامعه توانایی پرداخت آن را داشته باشند.

پوشش‌های بیمه ورزشی

صدور کارت بیمه ورزشی توسط فدراسیون پزشکی انجام می‌شود. در صورت استفاده از بیمه ورزشی فدراسیون، هزینه‌های مربوط به درمان سرپایی، بستری، فیزیوتراپی، تغذیه، روانشناسی ورزشی، کلاس‌های آموزشی، ارتوپدی،MRI، نقص عضو و فوت، بر عهده‌ی فدراسیون پزشکی خواهد بود. این بیمه‌نامه آسیب‌های ایجاد شده حین فعالیت ورزشی و موارد ناشی از آن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

آموزش ثبت نام بیمه ورزشی

ورزشکاران عزیز می‌توانند به روش‌های مختلفی این بیمه‌نامه را تهیه کنند؛ اما یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها، ثبت نام آنلاین بیمه ورزشی است. برای این کارکافی است به سایت بیمه دات کام به نشانیbimeh.com مراجعه کرده و از بخش «بیمه ورزشی» و بیمه مناسب خود را خریداری کنید. از آنجایی که بیمه دات کام، حامی رسمی پرسپولیس در مسیر قهرمانی است، شرایط ویژه‌ای برای هواداران این تیم در نظر گرفته است؛ طرفداران پرسپولیس می‌توانند تمامی رشته بیمه‌ها، خصوصاً بیمه ورزشی را با کد تخفیف ویژه هواداری خریداری کنند. به این ترتیب علاوه بر خرید ارزان‌تر بیمه‌نامه، بخشی از عواید خرید شما مستقیماً به باشگاه پرسپولیس می‌رسد.

کد تخفیف ویژه هواداران پرسپولیس: perspolis

بیمه ورزشی، ضامن سلامتی ورزشکاران

بر اساس آمار منتشر شده از مرکز آمار ایران، در سال 1401 حدوداً 1 میلیون و 166 هزار نفر به صورت سازمان یافته، در یکی از رشته‌ها ورزشی مشغول به فعالیت بوده‌اند. تمامی این ورزشکاران باید تحت پوشش بیمه ورزشی باشند تا در صورت بروز حادثه، بتوانند از شرایط ویژه آن در رابطه با هزینه‌های درمان، نقص عضو و فوت استفاده کنند. اگر در اطراف خود کسانی را می‌شناسید که به صورت حرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ایورزش می‌کنند، از آنها بخواهید برای سلامتی خود، حتماً این بیمه را با قیمت ناچیز 96 هزار تومان (در سال 1402)، خریداری کنند. از طرفی اجرایی شدن طرح مهم بیمه حوادث ورزشی و درمان تکمیلی انفرادی به دستور وزیر ورزش و جوانان به توسعه بیمه ورزشی در میان ورزشکاران و فوتبالیست ها در تمام رده های سنی کمک شایانیکرده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)