رییس سازمان لیگ فوتبال ایران درباره نظر هیات رییسه این سازمان نسبت به درخواست کی‌روش برای تیم ملی گفت: هیات رییسه نظر کی‌روش برای آماده‌سازی هرچه بهتر تیم ملی را پذیرفته اما مشکل مشترک ما و او با به تعویق انداختن مرحله سوم لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی حل می‌شود.

به گزارش ایسنا ، مهدی تاج در پاسخ به اینکه اعضای هیات رییسه سازمان لیگ در جلسه دیروز (سه‌شنبه) چه واکنشی نسبت به درخواست‌های کارلوس کی‌روش برای تیم ملی فوتبال ایران داشته‌اند، اظهار کرد: هیات رییسه نظر کی‌روش برای اینکه باید امسال به تیم ملی اهمیت ویژه‌ای بدهیم را می‌پذیرد اما راه حل مشکل به وجود آمده این است که ما تلاش کنیم تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را با رایزنی‌ها و مذاکراتی که انجام می‌دهیم و با فشاری که بر AFC وارد می‌کنیم به تعویق بیندازیم. تاریخ مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا مشکل مشترک سازمان لیگ فوتبال ایران و تیم ملی است. ما امید زیادی داریم این مشکل را حل کنیم.

وی افزود: در عین حال سازمان لیگ متعهد شده که مسابقه‌های باشگاهی در داخل کشور را 50 روز قبل از اعزام به بازی‌های جام جهانی تمام کند و پیش‌بینی ما 20 فروردین 93 است. امیدواریم که تیم ملی در آن زمان به خوبی برنامه‌های آماده‌سازی‌اش را انجام دهد اگرچه تمام اردوهای درخواستی کی‌روش در طول مسابقه‌های لیگ و جام حذفی تا 20 فروردین 93 برگزار خواهد شد و ما این برنامه‌ها را به طور کامل در تقویم مسابقه‌های باشگاهی دیده‌ایم.

وی در پاسخ به این که چقدر امیدوار هستید تا تاریخ مرحله سوم مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا را در فصل آتی را به تعویق بیندازید گفت: پیشنهاد ما برای به تعویق انداختن زمان این مرحله و همین طور پیشنهاد کلی‌تر ما برای تغییر تقویم مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا از سال 2015 تا 2018 در AFC مطرح شده و خوشحالیم که بگوییم این پیشنهاد به کمیته مسابقه‌های آسیا برای بررسی بیشتر رفته است اما لازمه تغییر زمان مرحله سوم لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیش رو که در اواسط اردیبهشت ماه هم است نیاز به حمایت کشورهای کره جنوبی و ژاپن دارد. ما صحبت‌هایی با کره و ژاپن داشته و مکاتباتی را به طور رسمی با آن‌ها خواهیم داشت. اگر ازبکستان، اردن را شکست می‌داد آمادگی این را داشتیم که به ازبکستان سفر کرده و آن‌ها را هم همراه خود کنیم. در حال حاضر اردن که به پلی‌آف جام جهانی آمده نماینده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا ندارد و استرالیا هم لیگ ضعیفی دارد اما ایران، ژاپن و کره جنوبی سه کشوری هستند که لیگ‌های خوبی داشته و نمایندگان‌شان در لیگ قهرمانان آسیا فعال هستند. اگر این سه کشور که در جام جهانی برزیل حضور دارند بتوانند هم‌پیمان شده و درخواست واحدشان را با جدیت در AFC پیگیری کنند، احتمال تغییر زمان مرحله سوم لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. ما در پیشنهاد ارائه شده زمان این مسابقه را هم برای AFC تعیین کرده‌ایم که زمانی پس از جام جهانی است.

تاج همچنین در پاسخ به اینکه اگر درخواست ایران، ژاپن و کره با موافقت AFC همراه نشد، تکلیف تداخل برنامه اردوهای تیم ملی و بازی‌های نمایندگان ایران در مرحله سوم لیگ قهرمانان آسیا چه می‌شود تصریح کرد: آن زمان هیات رییسه فدراسیون فوتبال در این باره تصمیمی را می‌گیرد که هم تیم ملی بتواند با قدرت برای جام جهانی آماده شود و هم باشگاه‌ها ضرر نکنند. ما فعلا درخواست‌هایمان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و امید زیادی به گرفتن نتیجه داریم.

رییس سازمان لیگ درباره موضوع بازدید بازرسان AFC از امکانات برخی باشگاه‌های ایران خاطرنشان کرد: بحث آماده شدن باشگاه‌ها برای حضور بازرسان AFC فوق‌العاده حساس است و ما اکنون نگران وضعیت ورزشگاه سردار جنگل هستیم. ما جلسه‌ای را با نمایندگان استان گیلان خواهیم داشت و با مشخص کردن مسیری که باید طی کنند، ادامه راه را به خودشان واگذار می‌کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)