پرسپولیس نیوز : آنهایی که خیلی به اعداد داربی ها علاقه دارند و آمار را دنبال می کنند،حتما خیلی خوب می دانند که استقلال و پرسپولیس به جز بازی شش تایی، که بازی پرگلی بود، هیچ وقت در نود دقیقه بازی را رقم نزدند که مجموع گلهای رد و بدل شده به عدد شش برسد.

در تاریخ داربی ها، حتی تساوی سه بر سه هم وجود نداشته و تنها یک بار بازی چهار بر یک به سود پرسپولیس شده بود. البته بازیهای سه بر دو در تاریخ داربی ها هم وجود دارد. استقلال دو بار بازی را سه بر دو برده و پرسپولیس هم یک باربازی را سه بر دو از استقلال برده است.

۱۵ بهمن ماه ۱۳۵۰، استقلال که آن زمان نامش تاج بود چهار بر یک مغلوب پرسپولیس شد. تک گل استقلال را علی جباری در دقیقه ۷۵ به ثمر رساند. گلهای پرسپولیس را هم حسین کلانی در دقایق ۴۳ و ۹۰، مرحوم صفر ایرانپاک در دقیقه ۵۶ و همین محمود خوردبین که حالا سرپرست پرسپولیس است دقیقه ۷۵ به ثمر رساندند. در این بازی البته مجموع گلها به عدد ۵ رسید و پرسپولیس چهار گل را وارد دروازه تاج کرد.

حالا پس از حدود ۴۴ سال و ده ماه، پرسپولیس در داربی ۸۲ چهار گل به استقلال زد و البته دو گل خورد. مهدی طارمی دو گل، رامین رضاییان و محسن مسلمان هر کدام یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساندند و برای استقلال جابر انصاری و امید ابراهیمی گلزنی کردند.

البته در یکی بازیهای دو تیم که ۱۹ اسفند ۶۷ و در چارچوب رقابتهای جام حذفی باشگاههای کشور انجام شد، پرسپولیس و استقلال در وقت معمول به تساوی بدون گل رسیدند که در ضربات پنالتی این پرسپولیس بود که ۴ بر دو استقلال را شکست داد. در ضربات پنالتی برای استقلال جعفر مختاری فر و رضا حسن زاده گلزنی کردند و برای پرسپولیسی ها، مجتبی محرمی ، رحیم یوسفی ، محسن آشوری و مرتضی کرمانی مقدم گل زدند. البته در آمار این ۴ گل چون در جریان بازی زده نشده، به عنوان نتیجه در نود دقیقه به حساب نمی آید اما در آمار کلی برد و باختها محاسبه می شود. البته این تنها باری است که استقلال و پرسپولیس در جام حذفی کارشان به ضربات پنالتی کشیده است.

در ۸۲ داربی که برگزار شده هیچگاه استقلال نتوانسته در جریان بازی ۴ گل به پرسپولیس بزند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)