مرجع خبری پرسپولیس : آخرين تغيير و تحولات تيم هاي ليگ برتري  ! صندلي هاي لرزان ، نيمکت هاي لغزان

با گذشت حدود يک ماه از آغاز فصل نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال، هنوز تکليف بسياري از تيم ها به طور روشن مشخص نيست و نکته جالب توجه تر اينکه اکثر قريب به اتفاق باشگاه هاي ليگ برتري در طول اين مدت دستخوش تغيير و تحولاتي اساسي در ساختار مديريتي و کادر فني بوده اند. تا به اينجاي کار 15 تيم از مجموع 18 تيم حاضر در دوره گذشته يا مديرعامل و هيات مديره خود را تغيير داده اند يا اقدام به تعويض سرمربي و کادر فني خود کرده اند. اين در حالي است که در همه جاي دنيا فصل نقل و انتقالات به عنوان فرصتي براي بازسازي و ترميم شناخته مي شود. اما ظاهراً در ايران فصل نقل و انتقالات به شکلي کلي تر سپري مي شود و غير از مربيان، مديران نيز از حاشيه امنيت برخوردار نيستند. در حال حاضر تنها سه تيم سايپاي کرج، ملوان بندر انزلي و استقلال اهواز هستند که از دايره تغيير و تحولات عمده مديريتي و کادر فني بيرون مانده اند. اما هيچ تضميني براي وقوع تغييرات در همين سه تيم ظرف روزهاي باقي مانده از فصل نقل و انتقالات وجود ندارد. نکته اصلي ماجرا در اين است که حتي دستيابي به موفقيت در فصل گذشته نيز نتوانسته عاملي براي استحکام موقعيت مديران و مربيان باشگاه ها قلمداد شود. در فصل گذشته استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان به گواه نتايج کسب شده در زمره موفق ترين تيم هاي ليگ برتري محسوب مي شوند اما حتي اين مساله هم نتوانسته موقعيت مربيان و مديران آنها را تثبيت کند. امير قلعه نويي سرمربي فصل پيش استقلال با وجود دستيابي به قهرماني به همراه اين تيم سرانجام به خاطر بروز پاره يي از مشکلات که به عدم تمديد قراردادش منجر شد، چاره يي جز ترک استقلال پيدا نکرد و دستيارش عبدالصمد مرفاوي جانشين او در استقلال شد. مشابه اين وضعيت براي تيم نايب قهرمان ليگ و قهرمان جام حذفي کشور نيز رخ داده است. ذوب آهن اصفهان در حالي گام به فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر مي گذارد که سعيد آذري و اعضاي هيات مديره اش پس از فصلي درخشان و کسب دو عنوان قهرماني و نايب قهرماني ناچار به استعفا شدند. پرسپوليس ديگر تيم بزرگ پايتخت نيز سرنوشت نامشخصي دارد. انصاري فرد و ديگر مديران

اين تيم در حالي که هنوز تکليف ماندن يا نماندن خودشان مشخص نيست، با وجود سپري شدن يک ماه از فصل نقل و انتقالات مشغول محک زدن گزينه هاي موجود براي نشستن روي نيمکت هدايت باشگاه شان هستند. آنها که از ششم خردادماه به همکاري خود با نلو وينگاداي پرتغالي پايان داده اند، هنوز جانشين او را انتخاب نکرده اند. با اين حال آنها براي خريد بازيکنان جديد تب و تاب عجيبي دارند. صبا باتري قم از ديگر تيم هايي است که در رده مديريتي دچار تحول شد. کريم ملاحي مديرعامل فصل گذشته صبا به طور رسمي از اين تيم جدا شده است و از اين پس تصميمات مهم صبا توسط احمد شهرياري که رجعتي دوباره به باشگاه سابقش داشته، گرفته خواهد داشت. در اين بين بالطبع رفتن يا نرفتن فيروز کريمي و دستيارانش نيز در هاله يي از ابهام قرار دارد.

وضع براي فولاد خوزستان به طور کامل متفاوت است. اما نبايد فراموش کرد آنها خيلي زودتر از ساير تيم ها دست به کار شده اند و در سي و چهارمين هفته ليگ برتر دست به تغيير و تحول در کادر فني شان زدند. آنها با جايگزيني لوکا بوناچيچ و مجيد جلالي نخستين باشگاه ليگ برتري بودند که پا به فصل نقل و انتقالات پرماجراي فوتبال ايران گذاشتند. سپاهان اصفهان را نيز نبايد فراموش کرد؛ تيمي که به همکاري خود با فرهاد کاظمي خاتمه داد تا امير قلعه نويي را به عنوان سرمربي جديد معرفي کند. قلعه نويي چهارمين مربي است که ظرف مدت يک سال گذشته وظيفه هدايت سپاهان اصفهان را بر عهده مي گيرد. اما نکته مهم در مورد سپاهان استحکام صندلي مديران اين تيم برخلاف تزلزل نيمکت مربيان است. محمدرضا ساکت با وجود ناکامي هاي فصل گذشته کماکان مهره قابل اعتماد هيات مديره سپاهان است. نوبت به مس کرمان مي رسد؛ تيمي که فصل گذشته با نتايجي عجيب و دور از انتظار و در حضور سپاهان و پرسپوليس جواز حضور در رقابت هاي فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا را دريافت کرد، به جاي تقويت و آماده سازي براي حضور باشکوه در اين بازي ها اين روزها در بلاتکليفي مطلق قرار دارد. هنوز هيچ کس نمي تواند با قاطعيت از وضعيت نيمکت مس کرمان سخن به ميان آورد. پرويز مظلومي سرمربي موفق فصل گذشته اين تيم براي ماندن با صراحت شرايطي را اعلام کرده که تاکنون هيچ کدام آنها از سوي مديران باشگاه محقق نشده است. جدايي بازيکنان تاثيرگذاري چون اميرحسين صادقي، مرتضي ابراهيمي و فرزاد آشوبي و عدم جايگزيني بازيکنان هم طراز آنها از مسائلي است که پرويز مظلومي را براي ماندن در کرمان دچار ترديد مي کند. پاس همدان، راه آهن شهر ري و ابومسلم مشهد نيز سه تيمي هستند که انجام تغييرات در کادر فني شان قطعي شده اما هنوز گزينه هاي نهايي خود را مشخص نکرده اند. پاس با وينکو بگوويچ قطع همکاري کرده، راه آهن به دنبال گزينه يي قابل اعتمادتر نسبت به مهدي تارتار مي گردد و مديران باشگاه مشهدي همچنان سرگرم بازي با اسم هاي بزرگند. وضعيت براي مقاومت سپاسي شيراز و پيکان قزوين هم چندان متفاوت نيست. شيرازي ها پس از حضور غلامحسين پيرواني در تيم اميد، مشغول مذاکره با محمود ياوري هستند و پيکان براي انتخاب مجيد جلالي يا علي اصغر مديرروستا دچار ترديد و دودلي شده است.

استقلال تهران؛ نگاه از بالا

اميررضا واعظي آشتياني بالاخره با اصرار و پافشاري بر مواضعش موفق شد استقلال فصل جديد را مطابق ميل خودش بسازد. او بعد از کنار گذاشتن امير قلعه نويي، عبدالصمد مرفاوي را روي نيمکت نشاند و با صدور احکام گسترده، بدنه استقلال را هم از نو چيد. انجام مذاکره با ايمان مبعلي و جذب احتمالي اين ستاره مي توانست برگ برنده آشتياني در فصل نقل و انتقالات باشد اما با پيشدستي النصر امارات، مبعلي از چنگ استقلالي ها پريد تا واعظي آشتياني در عوض با صدور حکمي جديد بهزاد غلامپور را به عنوان مربي دروازه بانان فصل آينده استقلال معرفي کند. تا اينجا حضور محمد محمدي، کيانوش رحمتي و حنيف عمران زاده در اين تيم قطعي شده و استقلال هنوز سه جاي خالي براي جذب بازيکن از ليگ برتر در فهرست خود دارد.

پرسپوليس؛ خريد بدون مربي

طرح اسم مصطفي دنيزلي از سوي عباس انصاري فرد بيشتر به يک بازي تبليغاتي شباهت داشت. با اين حال مديرعامل پرسپوليس هنوز هم کوتاه نيامده و از افرادي چون زدنيک زمان و فيليپ تروسيه اسم مي برد. نام ژاک سانتيني آخرين نمونه از مربيان بزرگي است که در لابه لاي سخنان انصاري فرد شنيده مي شود. در عوض پرسپوليس در زمينه جذب بازيکنان جديد نسبت به ساير تيم ها موفق تر عمل کرده است. عقد قرارداد با اشپيتيم آرفي، جلال اکبري، اميرحسين صادقي، شيث رضايي و ابراهيم شکوري به اضافه مذاکره با غلامرضا رضايي از نقاط قوت کارنامه پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات است.

سايپا؛ چراغ خاموش

محمد مايلي کهن و تيمش تا اينجاي کار بي سر و صدا فعاليت کرده اند، به همين خاطر است که احتمالاً پس از شنيدن خبر عقد قرارداد با 11 بازيکن تعجب خواهيد کرد. اما محمد مايلي کهن در گفت وگو با رسانه ها ضمن تاييد اين خبر، پيوستن داريوش يزداني، رضا خالقي فر، جان نگودي و مرتضي ابراهيمي را به سايپا تاييد مي کند. وحيد شيخ ويسي، سيد حسيني، امين منوچهري، سعيد بيگي و ابراهيم ميرزاپور از ديگر بازيکناني هستند که براي فصل جديد با پيراهن سايپا بازي خواهند کرد.

سپاهان؛ جشن با امير

تمرينات سپاهان از ديروز عصر با حضور کادر فني جديد آغاز شد. در اين تمرين امير قلعه نويي که شنبه شب به اصفهان رفته بود، به طور رسمي معارفه شد. احمد آل نعمه و ابراهيم توره بازيکنان جديد سپاهان نيز در اين تمرين براي نخستين بار در کنار ديگر نفرات حضور داشتند. پيش از شروع اين تمرين که در ورزشگاه فجر برگزار شد، برنامه هايي از قبيل مراسم معارفه، سرودخواني و جشن آغاز تمرينات توسط مسوولان سپاهان تدارک ديده شده بود.

پيکان؛ فقط جلالي

مديران پيکان همچنان روي حرف شان ايستاده اند، آنها فقط مجيد جلالي را مي خواهند. کامران صاحب پناه مديرعامل اين تيم ضمن تاييد انجام مذاکرات پيکان و جلالي ابراز اميدواري کرد پس از توافق طي دو روز آينده با او به جذب بازيکنان جديد خواهند پرداخت. يک مربي ترک و يک مربي بلغار نيز از جمله افرادي هستند که شايعه مذاکرات آنها با پيکان به گوش مي رسد. مجيد جلالي با تاييد انجام مذاکره با پيکان از برگزاري يک جلسه مشترک در دو روز آينده خبر داد و در مورد احتمال حضورش در پيکان مي گويد؛ «هفته گذشته و قبل از تغيير مديرعامل باشگاه با فردي که نماينده استانداري بود، مذاکراتي داشتم، اما پس از تغيير مديريتي در باشگاه هيچ مذاکره يي با اين باشگاه نداشتم

مقاومت سپاسي؛ اختلاف با ياوري

محمود ياوري و مقاومت سپاسي تا همين ديروز خيلي به هم نزديک شده بودند. اما خود ياوري در گفت وگو با رسانه ها از عدم دستيابي به توافق با مسوولان شيرازي خبر داد. ياوري در اين باره مي گويد؛ «اعتقاد من اين بود که بايد کادر فني را خودم انتخاب کنم. اما مسوولان باشگاه عقيده دارند بايد از اعضاي کادر فني فعلي استفاده کرد. من هم ضمن احترام کامل به کادر فني قبلي مخالفت خود را با اين مساله اعلام کردم. بنابراين من به مقاومت سپاسي شيراز نخواهم رفت

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)